XSL Content

Addressing Special Educational Needs II26493

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26493

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honek aniztasunari eta heziketa-laguntza premia espezifikoei, gaur egun, ematen zaion erantzuna (baliabide instituzionalak, profesionalak eta laguntza zerbitzuak) aztertzea helburua du. Honela heziketa-laguntza premia espezifikoa duen ikasle bakoitzaren egoeraren azterketa funtzionala ahalbideratzen du. Oinarrizko ideia zera da: ikasle bakoitza, ohiko testuinguru batetan, hezi daiteke bere testuingurunea bere premiaren erantzunaren gunea izanda.

Ikasgai honek Hezkuntza Premia Bereziak dituzten Ikasleak ikasgaietan egindako ibilbidea osatzen du.

Egoera praktikoak, kasuak eta proiektuen inguruan planteatzen dira eta practicumari erabat lotuta dago.

Ikasgai honetan aztertu eta burutuko diren proposamen didaktikoak gaurko heziketa-legerian oinarrituta egongo dira, eta egoera praktikoetan ematen diren zailtasunak eta eskaintzen diren aukererrespetuz eta ak begirada kritikoaz aztertuko dira eskola inklusiboaren ikuspuntutik.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Esta materia, de carácter anual, ofrece la oportunidad de conocer los recursos institucionales, los servicios y los profesionales de apoyo en la respuesta a las necesidades educativas especiales. Posibilita asimismo el análisis funcional y cualitativo de las necesidades educativas en la situación concreta de cada alumno. La idea de base sobre la que se opera es la asunción de que cada niño o niña es educable, independientemente de su situación y de que a cada necesidad del alumno o alumna debe corresponderle una respuesta educativa del medio. Complementa el recorrido formativo realizado en la materia ¿alumnado con necesidades educativas especiales¿. Se plantea en torno a situaciones prácticas, casos y proyectos, y estrechamente ligada a la realización del practicum.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- CONTEXTOS Y PROCESOS DE LA INTERVENCIÓN.(PEDAGOGIA)

TEMA 2.- EVALUACIÓN PSICOPEDAGÓGICA. (PEDAGOGIA)

TEMA 3.- PROYECTOS DE INTERVENCIÓN EDUCATIVA. (PEDAGOGIA)

TEMA 4.- RESPUESTA AL ALUMNADO CON DÉFICIT MOTOR, VISUAL Y AUDITIVO. (PEDAGOGIA)

TEMA 5.- RESPUESTA AL ALUMNADO CON DÉFICIT INTELECTUAL. (PEDAGOGIA)

TEMA 6.- RSPUESTA AL ALUMNADO CON TRASTORNOS GENERALIZADOS DEL DESARROLLO. (PEDAGOGIA)

TEMA 7.- RESPUESTA AL ALUMNADO CON TRASTORNOS DEL COMPORTAMIENTO. (PEDAGOGIA)

TEMA 8.- RESPUESTA AL ALUMNADO CON ALTA CAPACIDAD. (PEDAGOGIA)

MethodologyToggle Navigation

Irakasgai honek zerizan teoriko-praktikoa dauka eta, hori dela eta, gaiak praktiketatik abiatuta jorratuko ditugu. Irakasgai honek saio praktiko eta teorikoaz osatuta dago.

Saio teorikoak:

Iraskagaiaren zehar oso saio teoriko gutxi emango dira. Saio hauetan hainbat oinarrizko gaiak aurkezteko erabiliko dira. Aurkezpen hauetan ikasleen parte-hartze aktiboa espero da ikasketa aberasgarriagoa izateko.

Saio praktikoak:

Eskola gehienak saio praktikoen bidez egingo dira. Saio hauetan irakasleak proposamen bat egingo du (kasauak, dokumentuen azterketak, proposamenen garapena, e.a) eta proposamen horrekin, gehi irakurketa teorikoekin, teoria eraikitzen joango gara.

Practicum IIIra joan aurretik irakasleak proposatzen dituen jarduerak taldeka burutuko dira. Jarduera hauek irakasgaiaren oinarrizko eduki praktikoak berenganatzeko balio izango dute.

Practicum IIIko egonaldian ikasle bakoitzak pratiketako ikastetxean garatzen diren proposamenak aztertuko ditu eta ikasgaian ematen diren edukiekin kontrastatuko ditu.

Practicum IIItik bueltan ikastetxeetan bizitutako esperientziak eta aztertutako praktikak erabiliko dira ikasgaiaren edukiak aztertzeko.

Irakaslearen erantzukizuna da (baina ez berarena bakarrik) taldea dinamizatzea, edukiak argitzea edo argiaraztea, ulertu eta barneratzea, helburuak lortu eta lanak egin araztea.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 40
    • KOEBALUAZIOA (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Gelako dinamika aztertzeko eta hobetzeko asmoz, hainbat tarteko ebaluaketa egingo dugu. Prozesu honetan inplikatzea eta ebaluaketen emaitza guztion konpromisoan datza. Ikasleen ebaluaketarako irizpideak klaseetara etorrera, parte hartze aktiboa eta egindako, aurkeztutako eta defendatutako lanetan oinarritzen dira. Irizpide hauek gehi jarraian adierazten diren lanez baliatuko gara ikasle bakoitzaren nota jartzeko.:

1. Ikasturte amaieran aurkeztuko da:

(a)Taldeko ikasgaiaren lana (4 pertsona): notaren %20eko balioa du.

(b)Ikasgaiaren bukaerako txosten pertsonala: notaren %40eko balioa du.

c)Ikasgaiaren Azterketa: notaren %40eko balioa du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Aparteko deialdian ohiko deialdiko etengabeko ebaluazio egin ezin duten ikasleen ebaluazio bera izango da. Beraz, honako hau eskatuko zaie: Banakako amaierako proba



Salbuespen bezala, ohiko deialdian etengabeko ebaluazioa jarraitu duten ikasleek izango da. Ikasle hauei ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke dute azpiatala egin beharko dute.

Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Gelako dinamika aztertzeko eta hobetzeko asmoz, hainbat tarteko ebaluaketa egingo dugu. Prozesu honetan inplikatzea eta ebaluaketen emaitza guztion konpromisoan datza. Ikasleen ebaluaketarako irizpideak klaseetara etorrera, parte hartze aktiboa eta egindako, aurkeztutako eta defendatutako lanetan oinarritzen dira. Irizpide hauek gehi jarraian adierazten diren lanez baliatuko gara ikasle bakoitzaren nota jartzeko.:
1. Ikasturte amaieran aurkeztuko da:
-Taldeko ikasgaiaren lana (4 pertsona): notaren %20eko balioa du.
-Ikasgaiaren bukaerako txosten pertsonala: notaren %40eko balioa du.
-Ikasgaiaren Azterketa: notaren %40eko balioa du.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BOOTH, T. Y AINSCOW, M. (2005). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Gobierno Vasco. Vitoria.



BUENO et al. (1994). Deficiencia visual. Aspectos psicoevolutivos y educativos. Málaga: Aljibe.



GALLARDO, MªV. y SALVADOR, MªL. (1994). Discapacidad motórica. Aspectos psicoevolutivos y educativos. Málaga, Aljibe.



GONZALEZ, J. (2003). Discapacidad intelectual. Concepto, evaluación e intervención psicopedagógica. Madrid: CCS.



MARCHESI, A. (1999). Psicosociología de la comunidad sorda. Madrid: Confederación Nacional de Sordos de España, CNSE.



PARRILLA, A. (1996) Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Ediciones mensajero. Bilbao.



SOTILLO, M. et al. (1993). Sistemas alternativos de comunicación. Madrid, Trotta.

In-depth bibliography

-Unesco (2004). Temario abierto sobre educación inclusiva. UNESCO. Santiago de Chile.
-Monereo, E. por C., & Pozo, J. I. (Eds.). (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.

Journals

-Revista de Educación: http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion
-Revista de Educación Inclusiva: http://www.educacioninclusiva.com
-Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado: http://www.aufop.com/aufop/revistas/lista/digital
-Cuadernos de Pedagogía: www.cuadernosdepedagogia.com/
-Hik Hasi: www.hikhasi.com

Web addresses

-Dokumentu eta argitalpenak. Eskola inklusiboa. Hezkuntza Saila: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/escuela_inclusiva.html
-Hezkuntza Berriztatzea. Hezkuntza Saila: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2519/eu/
-The European Agency for Development in Special Needs Education: http://www.european-agency.org

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

08:30-10:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-9

10:30-12:30 (1)

10:30-12:30 (2)

20-25

10:30-12:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 4.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • 4.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-9

12:30-14:30 (1)

12:30-14:30 (2)

20-25

12:30-14:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 4.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)