Literature for Children and Young Adults26484
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26484
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan, Haur eta Gazte Literaturari buruz gogoeta egin eta sakontzen da, alderdirik oinarrizkoenak garatuz eta gaur egungo ikerketa ildoak eta analisi ildo nagusiak erakutsiz.
Haur eta Gazte Literaturako generoak zabalago ezagutzen dira, bazterrean utzi gabe ilustrazioak kultura-sozializazio osagai gisa duen eginkizuna.
Literatura-gaitasun egokia eskuratzearen garrantziaz jarduten da, gelako erabilera eta praktika literarioez haratago.
Ohitura eta trebetasunak eskuratzen dira literaturaz gozatzeko gogo sortzaile eta kritikoz.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se trata de profundizar y reflexionar sobre la LIJ, desarrollando aspectos fundamentales de la misma y mostrando las líneas de investigación y análisis dominantes en la actualidad.
Conocer con más amplitud y criterio los distintos modelos / géneros de la LIJ, sin olvidar el papel que desempeña la ilustración como elemento de socialización cultural.
Se aborda la importancia de adquirir una competencia literaria adecuada, más allá de los usos y prácticas literarias habituales en el aula. Se trata de que adquieran hábitos y destrezas que faciliten el uso y disfrute de la literatura con un espíritu creativo y crítico.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- ACTUALIZACIÓN Y PROFUNDIZACIÓN DE LAS LÍNEAS DE INVESTIGACIÓN, DEBATES Y TEORÍAS RESPECTO AL CONCEPTO DE LIJ Y SUS CARACTERÍSTICAS.
TEMA 2.- APRENDIZAJE DE LOS MODELOS NARRATIVOS, POÉTICOS E ICONOGRÁFICOS. ILUSTRACIÓN Y SOCIALIZACIÓN CULTURAL.
TEMA 3.- COMPETENCIA LITERARIA. Libros infantiles: adecuación y selección. Aprendizaje lector y literario en la escuela.
MethodologyToggle Navigation
Ikasgaian metodologia hauek erabiliko dira:
-Banakako eta taldeko lanak
-Ikaskuntzako estrategia aktiboak
-Ikaskuntza gidatu eta autonomoa
Eskola teorikoetan irakasleak azalpen laburrak emango ditu, eta ikasgelako denbora gehiena hainbat
jardueratan erabiliko da, normalean talde lanean, eta batzuetan, bakarkakoan. Eskola praktikoetan, bakarkako zein taldeko lanetan aritu beharko dute ikasleek.
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Individual works (%): 40
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 50
- Exhibition of works, readings ... (%): 10
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Minorreko
irakasgai guztien arteko lan bat egongo da, taldeka egin beharrekoa
klasera datozenen artean.
Ikastaroan zehar ikasle bakoitzak, aldez aurretik aukeratutako zenbait
haur literaturako liburu batzuen ahozko azterketa eginen du.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdian ohiko deialdiko irizpide berak erabiliko dira.
Compulsory materialsToggle Navigation
Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta zehaztutako artikulu eta liburuak, besteak beste, Moodle-era igotako eta kopiategian salgai jarritako materiala.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
COLOMER, T. (1999) La formación del lector literario: narrativa infantil y juvenil actual.
Fundación Sánchez Ruipérez.
COLOMER, T. (2002) Siete llaves para valorar las historias infantiles. Fundación S.
Ruipérez.
COLOMER, T. (2005) Andar entre libros. Espacios para la lectura. México.
ETXANIZ ERLE,X. (2005) 90eko hamarkadako haur eta gazte literatura. Pamiela. Iruña.
In-depth bibliography
COLOMER,
Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles.
Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ETXANIZ, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia.
Iruñea: Pamiela.
LÓPEZ GASENI, Jose Manuel (2006): Literaturak umeei begiratu zienean.
Pamiela, Iruñea.
SANCHEZ CORRAL, Luis (1995) Literatura infantil y lenguaje literario.
Barcelona: Paidós.
Journals
Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza
Web addresses
www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.uvigo.es/anilij
http://www.bienvenidosalafiesta.com/
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
- IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
- URIZAR ENBEITA, RUBEN
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:30-14:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.08 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 08:30-10:30 (1) | ||||
20-26 | 12:30-14:30 (2) | ||||
20-27 | 12:30-14:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)