Intercultural Communication 26500
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26500
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Kultura arteko komunikazioa aztertu duten eredu desberdinak era kontrastatuan eskainiko dira, hezkuntza-testuinguruan egin diren ekarpenekinharremanetan jarriz. Kultura arteko komunikazio gaitasuna eratzen duten jarrera, trebetasun eta kontzeptuen inguruan lan egingo da, kulturaren inguruko sentsibilizazioa eta kontzientzia kritikoa sustatuz, norberarena zein besterenaren pertzeptzioarekiko.
Eskolako testuinguruan kultura arteko trebetasunak garatzeko proposamen eta proiektuen adibide zehatzak aurkeztu eta aztertuko dira.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se ofrecen de forma contrastada diferentes modelos que han estudiado la comunicación intercultural, relacionándolos con los diferentes enfoques que han producido en el contexto educativo.
Se trabaja en torno a los conceptos, habilidades y actitudes que conforman la competencia comunicativa intercultural, desde la sensibilización cultural, y la conciencia crítica sobre las percepciones de lo propio y lo ajeno.
Se presentan y analizan ejemplos de proyectos y propuestas concretas dirigidas a desarrollar habilidades interculturales en el contexto escolar.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- MODELOS DE COMUNICACIÓN INTERCULTURAL
TEMA 2.- LA COMPETENCIA COMUNICATIVA INTERCULTURAL
TEMA 3.- DESARROLLO DE HABILIDADES INTERCULTURALES EN LA ESCUELA
MethodologyToggle Navigation
Metodologia aktiboak erabiliko dira batez ere. Besteak beste, honelako metodologiak baliatuko dira:
1) Arazoetan oinarritutako ikaskuntza.
2) Berrikuntza-proiektuen diseinua.
3) Testuen eta edukien irakurketa eta gogoeta kritikoa.
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Individual works (%): 20
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 60
- Exhibition of works, readings ... (%): 20
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
• Proiektu baten diseinua taldean garatzea (%70a)
• Horretarako eskolan egingo diren jarduerak modu egokian burutzea eta parte-hartze eta jarrera egokia izatea (%30a)
Bi atalak gainditu behar dira.
• Dena den, azterketa egin beharko dute:
Gutxieneko asistentzia bete ez, lan guztiak egin ez edo egindako lanak egokiak ez direnean edo epez kanpo entregatzen direnean
Klaseetara etortzen ez diren ikasleek irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango dute:
• Proiektu baten diseinua: Irakasleekin adostutakoa, zehaztutako epeetan eta eskatutako baldintzetan (%50a)
• Azken azterketa (%50a)
Bi atalak gainditu behar dira.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdian ohiko deialdiko ebaluazio-sistema erabiliko da.
-Proiektu baten txosten idatzia (% 50)
-Azken azterketa (% 50)
Ohiko deialdian bi frogetako bat gainditu dutenek, ezohikoan ez dute berriro aurkeztu beharrik izango.
Compulsory materialsToggle Navigation
Ikasleen eskuliburua(bertan proposatutako gaitegia aurrera eramateko, bibliografian azaltzen diren eta irakasleak aukeratu dituen hainbat libururen kapituluak eta artikulu ezberdinez osatua dago)
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
ALRED, G.-BYRAM, M.-FLEMING, M. ((2006) Education for Intercultural Citizenship: Concepts and Comparisons. Clevedon: Multilingual Matters.
BYRAM, M. y RISAGER, K. (1999) Language Teachers, Politics and Cultures. Clevedon: Multilingual Matters.
CABAÑAS, M.J. (2008) La enseñanza de español a inmigrantes en contextos escolares. Málaga: ASELE-MEC.
GUILHERME, M. (2002) Critical Citizens for an Intercultural Worl: Foreign Language Education as Cultural Politics. Clevedon: Multilingual Matters.
HERNÁNDEZ, C. y DEL OLMO, M. (2005) Antropología en el aula. Una propuesta en el aula para una sociedad multicultural. Madrid: Síntesis.
HOLLIDAY, A.- HYDE, M- KULLMAN, J. (2004) Intercultural communication. An Advanced Resource Book. London: Routledge.
LUSTIG, M.W. y KOESTER, J. 81993) Intercultural Competence. Interpersonal Communication Across Cultures. New York: Harper Collins Colege Publishers.
MEDINA, A.-RODRÍGUEZ, A.-IBÁÑEZ DE ALDECOA, A. (2005) Interculturalidad: Formación del Profesorado y Educación. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
In-depth bibliography
MORGAN, C. y CAIN, A. (2000) Foreign Language and Culture Learning from a Dialogic Perspective. Clevedon: Multilingual Matters. MUÑOZ, B. (1989) Cultura y comunicación. Introducción a las teorías contemporáneas. Barcelona: Barcanova. PHIPPS, A. y GUILHERME, M. (2004) Critical Pedagogy: Political Approaches to Language and Intercultural Communication. Clevedon: Multilingual Matters. RAGA, F. (2005) Comunicación y cultura. Propuesta para el análisis transcultural de las interacciones comunicativas cara a cara. Madrid: Iberoamericana. RODRIGO, M. (1999) Comunicación intercultural. Barcelona: Anthropos. RUIZ DE LOBERA, M. (2004) Metodología par la formación en educación intercultural. Madrid: Catarata-MEC. TÉLLEZ, J.A. (coord..) (2008) Educación intercultural. Miradas multidisciplinares. Madrid: Catarata- MEC. VILLALBA, F.- HERNÁNDEZ, M.T.-AGUIRRE, C. (2001) Orientaciones para la enseñanza del español a inmigrantes y refugiados. Madrid: MEC. ZÁRATE, G. (2002) Las competencias interculturales: del modelo teórico al diseño curricular. Madrid: Universidad Antonio de Nebrija.
Journals
EKB: Bat soziolinguistikako aldizkaria. Donostia
Hik Hasi
Jakingarriak
Language, culture and curriculum (21. Alea) 2008
Tantak
Textos
Web addresses
http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-
http://www.berde-berdea.net/baq/
http://www.euskara.euskadi.net
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
- IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
- URIZAR ENBEITA, RUBEN
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 10:30-12:30 (1) | ||||
20-21 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.09 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:30-14:30 (1) | 12:30-14:30 (2) | |||
1-8 | 08:30-10:30 (3) | ||||
20-21 | 12:30-14:30 (4) | 12:30-14:30 (5) | |||
20-23 | 08:30-10:30 (6) | ||||
22-23 | 10:30-12:30 (7) | 08:30-10:30 (8) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (8)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 08:30-10:30 (1) | 10:30-12:30 (2) | |||
1-8 | 08:30-10:30 (3) | ||||
20-20 | 10:30-12:30 (4) | ||||
20-21 | 10:30-12:30 (5) | ||||
20-23 | 10:30-12:30 (6) | ||||
21-23 | 10:30-12:30 (7) | ||||
22-23 | 08:30-10:30 (8) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (7)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (8)