XSLaren edukia
Gorputz Hizkuntza
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Landa p. | 36 | 54 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK:
1. Gorputz Adierazpeneko programazioa bat egiteko gai izatea, kontutan hartuta gararpen motorraren momentua eta gorputz adierazpenean zabaldu diren teoría nagusiak. Ondoren, proposamen praktiko bat eraman aurrera Haur Hezkuntzako gela batean eta haren ebaluazioa egin.
2. Hausnarketa kritiko bat egitea gorputz adierazpenari burua, bere posibilitateak aztertu, eszenografiako teknika ezberdinak ezagutu eta esperimentatu eta haur hezkuntzako gela batera eraman. Aztertu nola hobetu daitekeen komunikazioa bai banaka eta bai taldeka.
3. Antzerkilaritzako oinarriak ezagutu, antzerki obra bat egin eta aurrera eraman teknika eszeniko ezberdinak aurrera eramaten.
EMAITZAK:
1. Lan teoriko-praktiko bat aurrera eramteko gai izatea, teorian oinarritutako gorputz adierazpeneko proposamen praktiko bat programatuz eta ondoren Haur Hezkuntzako gela batera eramaten eta ebaluatzen.
2. Haur Hezkuntzarako antzezpen bat egin teknika eszeniko ezberdinak erabiliz, eszenografia, musika, gorputz adierazpena, atrezzoa, erritmoa eta koreografiak nola erabiltzen diren baloratuko dira.
3. 10 artikuluen inguruan hausnarketa kritikoa egin, kontzeotu mapa bat eginez.
4. Praktiken eguneroko bat egitea, kontzeptueak eta praktikak euren artean harremanetan jarriz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA.- Gorputz adierazpena eta ez hitzezko komunikazioa. Adierazpen motorraren faseak. Gorputza, bestea, espazioa ezagutu. Gorputz adierazpena eta ez hitzezko komunikazioa praktikan jartzea, hala nola, mimika, komunikazio motorraren seinu estandarizatuak. Dimentsio adierazgarrien esplorazioa norbera bakarrik, besteekin eta espazioarekin.
2.GAIA.- Dramatizazioko teknika eszenikoak. Sortu eta praktikan jarri honakoa: titerekin drmatizazioak egin, giñola, itzalen antzerkian, antzerki beltza edo argi beltzarekin, role playing, doblaje tailerra.
3.GAIA- Sormena, erritmoa, dantza eta dramatizazioa. narrazio eszenikoak sortu eta garatu, dantza eta mimoa integratuz. Adierazpen librea garatu.
4. GAIA.- Nola gauzatu gorputz adierazpeneko proiektu bat
5. GAIA.- Lan modularra
MetodologiaToggle Navigation
Saio gehienak praktikoak izango dira, teknika eszeniko ezberdinak erabaliz. Horretarako, praktika simulatua, jolas eszenikoa, eta jolas dramatikoa erabiliko dira. Batzuetan gelako pertsona bat izango da eszena zuzendaria, beste batzuetan gelako gidaria eta beste batzuetan esperimentazioa garatuko da.
Saio teorikoak egongo dira ere, eta ikasleen azalpen teorikoak.
Ikasleek proeiktu bat osatuko dute, gaitegiko gai baten inguruan praktika bat prestatu, Haur Hezkuntzako gela batera eraman eta umeekin gauzatu, proposamenaren onurak eta gabeziak baloratu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ohiko deialdian ezinbestekoa da klasera joatea, kasu horretan, praktikak %10a balio du, proiektu bat egingo da %30a (%20a lan idatzi eta %10a azalpena eta defentsa), artikuluen irakurketa %10a eta portafolioa %10. Lan modularra %40a
KLASERA ETORTZEKO AUKERA EZ DUTEN IKASLEENTZAT: Proiektua egin beharko dute berdin baina %20a balioko du, lan modularra izango dute %40a (baina banaka eginda eta ez taldeka) eta azterketa idatzia (froga idatzia) %40a (azken honetan praktikari buruzko galderak zein teoriari buruzkoak egingo dira. Edozein modutan, ebaluazio jarria egingo ez udten ikasleek dagokion irakaslaeri komunikatuko diote lehenengo 9 asteak bukatu baino lehen.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
GORPUTZ ADIERAZPENAKO GELA
BOE, BOPV, Dekretu kurrikularrak
Gorputz Adierazpena Lehen Hezkuntzan liburua eta Garapen psikomotorra (0-6 utrte) liburuak biak Maria Teresa Vizcarrak eginak.
10-20 artikulu erabili fudamentazio teorikoa egiteko (ikasleak nahi dituenak eta irakasleak banatuko dituenak)
Anrzerkilaritzako materiala eta mozorroak, argi beltzak, itzalak egiteko teloia.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Barret, G (1990). Pedagogía de la situación.
Camacho Ortiz, M. M. (2002). Expresión Corporal: Una propuesta didáctica para el profesorado de Educación Física. Granada: Grupo editorial universitario.
Castañer, M. eta Camerino, O. (2003a). Gorputzaren kontzientzia. In K. Zubizarreta eta M. Lopez Gaseni (Ed.) Gorputz Hezkuntzako Oinarriak Lehen Hezkuntzarako. (249.-278. or.) Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
Castañer, M. eta Camerino, O. (2003b). Ekintza motoreen leku-denborazko antolamendua. In K. Zubizarreta eta M. Lopez Gaseni (Ed.), Gorputz Hezkuntzako Oinarriak Lehen Hezkuntzarako. (279.-311. or.) Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
Conde Caveda, J. L. (2001). Cuentos motores (I. eta II. liburukiak). Bartzelona: Paidotribo.
Knapp, M. L. (1992) La comunicación no verbal: el cuerpo y el entorno. Bartzelona: Paidós.
Montavez, M. (2008). Expresión corporal, un camino hacia la excelencia. In G. Sánchez, et al. (Koord.) El Movimiento Expresivo. (73.-103. or.) Salamanca: Amarú.
Vizcarra, M. T. (2007). Garapen Psikomotorra Haur Hezkuntzan (0-6 urte). Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALONSO, M.T. (2005) La afectividad en el niño. Colección Pedagogía de la primera infancia. Sevilla: Trillas.
BARBA, E. Y SAVARESE, N. (1990) El arte Secreto del actor. Diccionario de antropología teatral. Mexiko: Escenología A.C.
LEARRETA, B. (COORD.), SIERRRA, M.A, Y RUANO, K.. (2005). Los contenidos de Expresión Corporal. Barcelona: INDE
SEFCHOVICH, G. Y WAISBURD, G. (2005) Expresión Corporal y creatividad. Sevilla: Trillas.
TRIGUEROS, C. (2000) Las danzas y los juegos populares en el currículo de Educación Física. Granada: Proyecto Sur ediciones
Aldizkariak
Apunts: Educación Física y Deportes
Tandem
Retos
Ikastorratza, e-Revista de didáctica
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-15 11:30
- Maiatz : 2025-05-23 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-16:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-15 11:30
- Maiatz : 2025-05-23 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-14:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-15 11:30
- Maiatz : 2025-05-23 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA