XSLaren edukia
Gorputz Hezkuntza eta Bere Didaktika II
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Landa p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Hezkuntzaren gaineko Lege Organikoak gorputz-hezkuntzaren curriculumean xedatzen dituen eduki-blokeak ikasleen beharrekin eta eskolen egoerari egokitzen zaizkion diseinu didaktikoak lotzeko garatu beharreko gaitasunekin lotzea.
2. Gorputz-hezkuntzaren barruan, prestakuntza kulturala, pertsonala eta soziala ematen dituzten printzipioak ulertzea.
3. Gorputz-hezkuntzaren berezko teoria eta didaktika erabiltzea, eta baita eremu horretako oinarriak eta teknikak ere, esku-hartze eta ebaluazio saioak diseinatzeko. Gorputz-hezkuntzaren eskola-curriculuma ezagutzea.
4. Gorputz-jarduera Lehen Hezkuntzako curriculuma osatzen duten eremuekin lotzea. Lehen Hezkuntzako ikasleek lortu beharreko gaitasunak aztertzea.
5. Iniformazioaren eta komunikazioaren teknologia berrien eta horien aplikazioaren gaineko oinarrizko ezagutzak informazio-testuinguru eguneratu batean aplikatzea, gorputz-hezkuntzaren eta kirolaren aurrerapenak ezagutzeko.
6. Gorputzaren irudia eta gorputz-jarduerek beren bilakaera historikoan eta kulturalean zehar izan duten esanahia kritikoki aztertzea. Gorputzaren kontzepzioak aztertzea, gizarte-kontzepzioetatik abiatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Gorputz hezkuntza lehen hezkuntzan: arazoak. Gorputz hezkuntzak arrastaka daramatzan arazoak. Profesional gogotsuen eza. Gorputz hezkuntza eta kirola parekatzea (asimilatzea). Gorputz hezkuntza versus jolasaldia (errekreoa).
2. Gorputz hezkuntzaren irakaskuntza-ikaskuntza ikuspegiak. Zer da ongi irakastea? Kalitatea eta /edo eraginkortasuna. Ikasprozesua eta/ edo produktua.
3. Gorputz Hezkuntzaren curriculuma lehen hezkuntzan; curriculumaren egitura; curriculuma eratzen dituzten elementuak; eduki multzoak: Norberaren ezagutza eta kontrola; Gorputz-adierazpena eta komunikazioa; Jarduera fisikoa eta osasuna; Mugimen-kultura: aisialdian denbora librerako hezkuntza
4. Gorputz hezkuntzan saioa baten planifikazioa. Gorputz hezkuntzako programaketaren oinarrizko unitatea diseinatzeko oharpen orokorrak. Saioen aurkezpen idatzia. Gorputz kontaktuan, irakaskuntza konstruktiboan eta hartutako erabakien erantzukidetasunean oinarrituriko metodologiak.
5. Garapen profesionala: Programatu eta praktikan jarritako saio baten gainean gogoeta pertsonala eta kritikoa gauzatzea. Zer eta nola irakatsi dut eta zeintzuk dira irakatsi dudanaren ondorioak?
6. Ezkutuko curriculuma gorputz hezkuntzan: Sexismoa eta gorputz hezkuntza; autoritatea eta menpekotasuna; lehiakortasuna eta garaipenaren ideologia; emozioak.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai hau hiru lanetan eta azterketa/froga idatzi batean oinarrituko da. Ikaslea, neurri batean (beti aintzat hartzen baldintza espazialak eta ikasle kopurua), bere ikasketa-prozesuen burujabea izaten saiatzen da. Horretarako, zereginen esleipena metodologiaren ardatza izango da.
Ikasle presentzialak (%80 asistentzia)
Gaia gainditzeko azterketa/froga idatzia eta hiru lan idatziak egingo dituzue. Azterketa/froga idatzia %50 izango da eta lanak %30. Gainontzeko %20 lan modularraren bidez eskuratuko duzue.
Zereginak:
• Klase magistraletara etortzea eta norberaren erantzukizunean textuak irakurrita eta hausnarturik ekartzea uzten da. Ikasleak klasean apunteak hartzea gomendatzen da. Puzzle teknika erabiliko da eduki teorikoak barneratzeko asmoz
• Gorputz Hezkuntzari buruzko narrazio pertsonala (%20)
• Saio praktiko bat praktikara eramatea. Lehenengo gehigarria (%15)
• 3. Practicumeko gertaera adierazgarria planteatzea eta hausnartzea. Bigarren gehigarria (%15)
• Kurtsoa aurrera doan heinean beste lan motak egiteko aukera egongo dira denborak hala eskatzen badu.
Ikasle ez-presentzialak (%80 asistentzia baino gutxiago)
Baldintza berdinak. Moodle-aren bidez lanak aurkeztuko dituzue jarritako epeetan. Epez kanpo bidali ezkero kalifikazioan eragina izango du. Beraz, adi egon eta moodle-ari begirada bota astero.
Ezberdintasun bakarra azterketan izango da. Galdera bat erantzun behar duzue lan modularrari buruz.
Ebaluazio irizpideak
a) Betetze baldintzak gauzatu diren edo ez.
b) Lanaren formatu eta entregatze datak errespetatu diren ala ez (Moodlen bidez) .
c) Azterketan/froga idatzian ez da baloratuko norberaren iritzia.
d) Jarrera egokia izan ikasgelan eta gimnasion (elkarbizitzarako bideratuak daudenak, partehartze aktiboa, autokontrola, errespetua, erantzukizuna eta laguntzea)eta bereziki kurtsoan zehar kritikak jasotzeko ahalmena gauzatu den ala ez (hau irakaslearen esku gelditzen da). Suspenditzeko arrazoia izan daiteke.
Zertan datza azterketa/froga idatzia: Klasean landu diren artikuloei buruzko galderak eta klasean hitzegindako eta hausnatutako guztia.
Azterketa/froga idatzia ez gainditzekotan irakasgaia ez da gainditutzat jo
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Orientabideak metodologia atalean adierazita daude.
Deialdiari uko egiteko era honetan egingo da: Moodlen egongo da atal bat honetarako. Ikasleen esku gelditzen da eta erantzuna Practicumaldia bukatu ondorengo lehenengo astean burutuko da. Honetarako, ikasleak idazki bat prestatuko du uko egiteko arrazoiak azalduz. Idazkia Moodlera igoko da zehaztutako datetan.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Lehen lauhilekoa:
Hernández, J. L. (2004). Teoría curricular y didáctica de la Educación Física. En A. Fraile (Coord.), Didáctica de la educación Física desde una perspectiva crítica y transversal (pp. 29-60). Madrid: Biblioteca nueva.
Tinning, R. (1992) La educación física la escuela y sus profesores. Valencia: Universidad de Valencia.
Saguillo, M. (2005). La lección de Educación física en Educación Primaria: el fruto de un proceso de formación permanente. En N. Bores (Coord.), La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal (pp. . INDE. Barcelona.
Bigarren lauhilekoan
Pérez, V. y Devís, J. (2004). Metodología y curriculum: una aproximación crítica al uso de los estilos de enseñanza. En L. Martínez y R. Gómez (Coord.) La Educación Física y el deporte en la edad escolar: el giro reflexivo a la enseñanza, (pp. 201-217). Buenos Aires: Miño Dávila.
Sicilia, A. (2004). La interacción didáctica en educación. En A. Fraile (Coord.), Didáctica de la educación Física desde una perspectiva crítica y transversal (pp. 16-38). Madrid: Biblioteca nueva.
Grupo Incorpora (2009). Una perspectiva escolar sobre la Educación Física: buscando procesos y entornos enriquecedores. En L. Martínez y R. Gómez (Coord.) La Educación Física y el deporte en la edad escolar: el giro reflexivo a la enseñanza, (pp. 137-168). Buenos Aires: Miño Dávila.
Vaca, M. J. (2002). Relatos y reflexiones sobre el tratamiento pedagógico de los corporal en la Educación Primaria. Palencia: Universidad de Palencia.
Dokumentu ofiziala: Eusko Jaurlaritza. Oinarrizko Curricular Diseinua. Heziketa Fisikoa Arloa Lehen Hezkuntzan.BOPV-EHAA. 218. alearen gehigarria 2007ko azaroaren 13, asteartea. 86-106.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Lehen lauhilekoa:
Hernández, J. L. (2004). Teoría curricular y didáctica de la Educación Física. En A. Fraile (Coord.), Didáctica de la educación Física desde una perspectiva crítica y transversal (pp. 29-60). Madrid: Biblioteca nueva.
Tinning, R. (1992) La educación física la escuela y sus profesores. Valencia: Universidad de Valencia.
Saguillo, M. (2005). La lección de Educación física en Educación Primaria: el fruto de un proceso de formación permanente. En N. Bores (Coord.), La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal (pp. . INDE. Barcelona.
Bigarren lauhilekoan
Pérez, V. y Devís, J. (2004). Metodología y curriculum: una aproximación crítica al uso de los estilos de enseñanza. En L. Martínez y R. Gómez (Coord.) La Educación Física y el deporte en la edad escolar: el giro reflexivo a la enseñanza, (pp. 201-217). Buenos Aires: Miño Dávila.
Sicilia, A. (2004). La interacción didáctica en educación. En A. Fraile (Coord.), Didáctica de la educación Física desde una perspectiva crítica y transversal (pp. 16-38). Madrid: Biblioteca nueva.
Grupo Incorpora (2009). Una perspectiva escolar sobre la Educación Física: buscando procesos y entornos enriquecedores. En L. Martínez y R. Gómez (Coord.) La Educación Física y el deporte en la edad escolar: el giro reflexivo a la enseñanza, (pp. 137-168). Buenos Aires: Miño Dávila.
Vaca, M. J. (2002). Relatos y reflexiones sobre el tratamiento pedagógico de los corporal en la Educación Primaria. Palencia: Universidad de Palencia.
Dokumentu ofiziala: Eusko Jaurlaritza. Oinarrizko Curricular Diseinua. Heziketa Fisikoa Arloa Lehen Hezkuntzan.BOPV-EHAA. 218. alearen gehigarria 2007ko azaroaren 13, asteartea. 86-106.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Devis Devis, J. (2001). El currículum oculto y las nuevas orientaciones en el estudio del currículum en la educación física. In B. Vázquez Gómez (Ed.), Bases educativas de la actividad física y el deporte (pp. 277-300).
Mosston, M., y Ashworth, S. (1993). La enseñanza de la educación física: la reforma de los estilos de enseñanza: Hispano Europea.
DAGKAS, S., y ARMOUR, K. (2010). Inclusion and exclusión through youth sport. Routlege: London.
KIRK, D. (2010). Physical education futures. Routlege: London.
PARLEBAS, P. (1988) Elementos de sociología del deporte Málaga: Junta de Andalucía - Universidad internacional deportiva (pp. 38-51).
SICILIA, A. y FERNANDEZ-BALBOA, J. M. (Coord.) (2005). La otra cara de la Educación Física desde una perspectiva crítica. Inde: Zaragoza.
TINNING, R. (2010). Pedagogy of physical education. Routlege: London.
Aldizkariak
Apunts: Educación Física y Deportes
Tandem
Retos
Ikastorratza, e-Revista de didáctica
Agora
La Peonza
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-13:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-09 11:30
- Maiatz : 2025-05-20 11:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-09 11:30
- Maiatz : 2025-05-20 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-09 11:30
- Maiatz : 2025-05-20 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-13:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-09 11:30
- Maiatz : 2025-05-20 11:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
32 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-09 11:30
- Maiatz : 2025-05-20 11:30
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA