XSLaren edukia

Materialen Laborategia26872

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26872

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra75112.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

- Materia, prozesu eta baliabideak esperimentakuntza bezela.

- Somakuntza eta ezaugarri fisikoen adierazgarritasun potentziala helburu dituen esperientzia ikuspegia. Material/prozesu eta aplikazio aurretiko asoziazio desmuntaian oinarritutako operazioak.

- Materialak sentikor bihurtzea helburu duen operazio artistiko eta sortzailearen ezaugarri performatiboa azpimarratzen du.

- Irakasgaiko proposamenen bitartez sinbolizatzearekin topo egitea bultzatzen duten eta material eta baliabideetatik hasita forma-eraikuntza eta irudi-errepresentaziora jotzen duten egintza operazioak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

E1. Mundua bere material ezaugarrietatik behatu haren balorazio eta interpretazio sentikorra egiteko.

E2. Antzeman, artelanen behaketaren bitartez, materiaren potentziala arte eta sormen ekoizpenaren baldintza beharrezko gisa.

E3. Materiarekin aritzea sormen artistikorako bide bezela hartu.

E4. Materialaren esparruan esperimentaziorako gai izan adimen eta sentikor lotura berriak ekoizteko.

E5. Sormen prozesuei dagozkien (bakarkako ala taldeko) lan metodologiak sortu proiektu autonomo bati aurre egin ahal izateko.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

Z1. Arte jakintza jakintza tekniko bezala hartu.

Z2. Bilakuntza baliabide, gogoeta kritiko eta sormen edo/eta zientzi metodologi erabilera, erabakiak hartzeko ekimen gaitasuna, bakarka nahiz taldean.

Z3. Artearen historia, teoria eta ideia esanguratsuen ezaguera, baita artelan eta idazki bitartezko artisten pentsamoldea ere.



MAILAKO GAITASUNAK

M1. Errealitatearen behakuntzan aurkitu sormen plastikoen bitartezko berau berpentsatzeko aukera.

M2. Materia, irudia eta artearen zentzuarekiko aurriritziak bilatu eta errebisatu.

M3. Materialaren potentziala artelanaren oinarri lez antzeman.

M4. Materialaren eta irudiaren esparruan esperimentaziorako gai izan adimen eta sentikor lotura berriak ekoizteko arte garaikideko disziplina-artekotasunak kontutan hartuaz.

M5. Antzeman arte jarduera eta emaitzen izaera eta balio antropologiko eta sozialak.



IKASKETA EMAITZAK

- Antzematea ezaugarri materialetan balio fisiko, sentsorial, emoziolan, kultural, eraikitzaile eta sinbolikoak.

- Materia eta materialak azpimarragarriak dituzten artelan eta sormen bisual eta objetuzkoak ezagutzea.

- Esperimentakuntza materialaren bitartez forma-eraikuntza eta irudi-errepresentaziorakiko hurbil diren artikulazio sentikor eta intelektibo ekoizpenerako gaitasuna izatea.

- Proiektu bilakerak ahalbidetuko ditzaketen metodologiak bilatu eta talde lana norbanakoaren lan prozesurako aportazioa dela antzematea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Sail arteko irakasgaia da, hainbat jakintza-arlotako irakasleek ematen dutena eta baliabide eta diziplina artistiko desberdinekin bat datorrena. Horregatik, talde bakoitzak garatu beharreko eduki teoriko-praktikoek definizio berezia izango dute, programan jakinaraziko dena. Programa hau ikasturtearen hasieran emango da, eta garatu beharreko teoriari eta praktikari buruzko bibliografia ere zehaztuko da bertan.

Nolanahi ere, edukiek, anitzak izan arren, goian aipatutako hiru gaitasun-motak hartuko dituzte kontuan, adierazitako ikaskuntza-emaitzak lortzeko, eta zeharkakoak izango dira arte ederren fakultateko ikasketen bitarteko, diziplina eta graduekiko.

Era berean, proposatzen den praktika, , kontzeptuzko edukiek eta informazioak irakasgaia egituratzen duen alderdi esperimentala azpimarratuko dute

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiaren edukiak eta gaitasunak lantzeko, ikasleek prozesuan erantzun behar dituzten ariketa-proposamenak hartzen dira abiapuntu bezala, inplikazio subjektiboa oinarri hartuta. Erritmo desberdinetan lan egiten da, iraupen luzeko eta laburragoko proposamenak eginez, baita aurrez aurreko ariketak eta ez-presentzialak ere. Teorikoei lotutako eduki praktikoek, horietako bakar bat ere nagusitu gabe, irakasgaiaren gaitasunak garatzeko balio dute.



Saio teorikoek, bai eta aurkeztutako dokumentuek eta informazioak ere, ikasgelan pertsonalki egiten denaren eta arte eta diseinutik datozen adibideen arteko erlazioa erakusteko balio dute. Saio horietan, klase magistralez gain, irudiak, testuak edo filmak komentatzea proposatzen da, eztabaiden eta talde-irakurketen bidez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation





Materialen laborategia irakasgaia gelan egiten eta gainbegiratzen diren lanen garapenean oinarritzen da, beraz oso garrantzitsua da bertaratzea. Lanak irakaskuntza presentzialaren orduetan ebaluatzen dira entregaren, aurkezpenaren edo berariaz adierazita.

Dagokion baliozkotzea falta denean, ez aurkeztutzat eta/edo amaitu gabekotzat joko dira.

Ikasturteko prozesuan aldizkako bertaratzea edo lan nahikoa ez duten ikasleak deialdi arruntean gutxiegi kalifikatuta geratuko dira.



Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hileko irakasgaiek eta 18 astekoa urteko irakasgaiek, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik kontatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du.



Deialdi arrunteko "azken azterketa" egiteko, irakasgaian egiten diren ariketa guztiak aurkeztu beharko dira, eta, hala eskatzen bada, baita lanak edo azterketa-probak ere.



Ikasleek ere uko egin ahal izango diote irakasgaiaren deialdiari. Izapide hori idazkaritzan egin beharko da. Uko egite horrekin, ikasleak aktetatik desagertzen dira eta ez dute deialdirik galtzen. IRAKASGAIAREN DEIALDIARI UKO EGITEKO EPEAK PERTSONALKI JAKINARAZI BEHARKO DIRA.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdirako, ebaluazioa egiteko, irakasgaian egiten diren ariketa guztiak egin beharko dira, eta, hala eskatzen bada, baita azterketa edo ariketa gehigarri bat ere.



Ohiko deialdiko notak argitaratu eta ezohiko deialdia aztertu bitartean dauden asteetako tutoretzetara joatea gomendatzen da. Aurrekoaz gain, ikasturteko zenbait unetan irakasgaiaren jarraipena egitea eta harekin harremanetan jartzea gomendatzen da, aurkeztu beharreko lanen eta, hala badagokio, aztertu beharreko lanen funtsezko praktikak egiteko.



Ebaluazio-araudiaren arabera, ikasturtean zehar ikasleek lortutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Ikasturtean zehar egindako ebaluazio jarraituaren bidez emaitza negatiboak lortu badira, emaitza horiek ezingo dira mantendu ezohiko deialdirako. Deialdi horretan, ikasleek kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango dute.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Lan proposamen bakoitzean adierazitakoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ikasgaiaren talde bakoitzak egin beharreko ariketetarako erabili beharreko tresnak eta materialak zehaztuko ditu.



Ackerman, Diane, Una historia natural de los sentidos, Anagrama, Barcelona, 2000

Bachelard, La tierra y los ensueños de la voluntad, Fondo de Cultura Económica, México, 1994

Dubuffet, Jean, El hombre de la calle ante la obra de arte, Editorial Debate, Madrid, 1992

Merleau-Ponty, Maurice, El mundo de la percepción. Siete conferencias, Fondo de Cultura Económica, Buenos Aires, 2002

Rilke, Rainer Maria, Auguste Rodin, Editorial Nortesur, Barcelona, 2009

Gehiago sakontzeko bibliografia

AAVV. Materials/materiales/material. Ed. Viction:workshop ltd. 2007
Baudrillard, Jean, El sistema de los objetos, Siglo XXI Editores, 1988
Bois y Krauss, L¿Informe. Mode d¿emploi, Centre George Pompidou, Paris, 1996
Ponge, Francis, La soñadora materia, Galaxia Gutenberg, Barcelona, 2007
Szeemann, Harald (curator), When attitudes become form, Kunsthalle Berne and The Institute of Contemporary Arts, London, 1969

Web helbideak

Arte irudiak: http://www.artcyclopedia.com
Arte irudiak: http://www.artchive.com
Arte irudiak: http://www.artnet.com

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

03 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

03 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

04 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:30-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

04 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

09:00-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

05 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

05 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA. A10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

10:00-11:00 (1)

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

33 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

33 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

34 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

13:00-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

34 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-13:00 (1)

15:45-17:15 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • LABORATORIO MULTIMEDIA 00C3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)