Arte Plastikoak eta Ikusizko Kultura Haur Hezkuntzan I25902
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25902
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikasleengan arte zein Arte Hezkuntza-ri dagozkien kontzepzioak eguneratzea helburu du, testuinguruko azterketatik abiatuta Ikusizko Kulturarekiko ulermen kritikoa indartuz. Halaber bere garapen pertsonalerako zein etorkizunean haur hezkuntzako arte hezitzaile izateko bestelako baliabideak eskaintzera zuzenduta dago. Zentzu honetan haurtzaroko proposamen didaktiko berritzaileetara hurbilpena eta curriculum-material azterketa proposatzen ditu ikasgai honek.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
C1. Ikus lengoaiak sormenez erabiltzea, erabiltzea, kultura ulertzeko, komunikatzeko eta adierazteko tresna gisa.
C2. Ekoizpen artistikoak eta ikus kulturakoak modu kritikoan aztertzea, beren testuinguruak eta errealitatea ulertzeko beste modu batzuk kontuan hartu
C3. Bizitzaren zehar ekimen plastiko eta ikus kulturakoetan parte hartzeko baliabideak eskuratu, bai eskolan zein eskolatik kanpo, bai zuzenean parte hartuz zein jardueren harrera kritikoa eginez
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.GAIA: Ikus lengoaiak. Irudiaren presentzia gaur egungo gizartean eta horren ezaugarriak, ikus lengoaiak giza-adierazpen eta ezagutza-moduekin etengabeko harremanean daudela ulertuz.
2.GAIA. Arte Plastikoak eta Ikusizko Kultura. Ikusizko Kulturako hainbat ekoizpeni buruzko azterketa, ingurune sozial eta kulturalaren ikuspegitik: beraien funtzioak eta erabilerak, bere efektu sinboliko eta komunikatiboa, eta bere garrantzia identitate indibidualak eta kolektiboak eraikitzerakoan, denbora eta kultura ezberdinetan. Arte Hezkuntzareriko inplikazioa landuko da.
3.GAIA. Ingurunearen hautemate plastikoa. Begiradaren heziketa. Hautemate eta pentsamendu bisualaren garapenarenekiko esperientzia estetikoek dituzten aukerak aztertuko dira, hau da, ingurune sozial eta kulturalaren pertzepzio zorrotz, aberats, konplexu, sentikor eta kritikoagoa lortzeko duten gaitasuna.
4.GAIA. Teknika, prozedura eta baliabide plastikoak. Praktikatik abiatuz, heziketa didaktikoen mailak. Lengoaia artistikoen hainbat teknika, prozedura eta baliabide aztertzean datza, bai adierazpen pertsonala bai Haur Hezkuntzako egokitzea eskuratzeko asmoz.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia teoriko-praktikoa.
Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak,
irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak...eGelaren bitartez landu ahal izango
ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- Banakako lanak (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota disziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, Gasteizko Irakasle Eskolako ebaluazioa honako hau da:
1. Bertaratzen diren ikasleak:
1. Proposamen teoriko/praktikoak: notaren % 40
2. Ikasgaiaren edukiei buruzko azterketa teoriko-praktikoa: notaren % 40.
3. Moduluko Diziplinarteko Lana: notaren % 20
Hiru atalak gainditu beharko dira ikasgaia gainditzeko
OHARRA/NOTA:
Irakasgai osoa aprobatzeko atal guztiak gainditzea beharrezkoa da, hau da, atal teorikoak zein praktikoak. Halaber, emaitza guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 10 egun baliodun igaro baino lehenago.
2. Bertaratzen ez diren ikasleak:
Azterketa teoriko-praktikoa:
1. Ikasgaiaren edukiak, notaren % 80.
2. Moduluko lanarekin erlazionatutako ikasgaiaren edukiak, notaren % 20.
OHARRA/NOTA:
Probaren atal guztiak gainditzea beharrezkoa da. Ikasgaiaren azken nota, atalen batazbestekoa izango da.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 10 egun baliodun igaro baino lehenago.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azterketa teoriko-praktikoa:
-Ikasgaiaren edukiak (bertaratzen diren ikasleentzat notaren % 40 izango da, bertaratzen ez diren ikasleentzat notaren % 80)
-Moduluko lanarekin erlazionatutako ikasgaiaren edukiak (notaren % 20 ikasle guztientzat).
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Ikasgaiaren apunteak
-Irakasleak aukeratutako testuak
-Ordenagailua: testu eta irudi prozesadorea eta Internetera sarbidea
-Lanaren arabera uneoro planteatzen diren teknika eta materialak
-Egela plataforma
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Basterretxea, J.I.; Andrieu, A.; Idoyaga, J.V.; Jiménez, E.; eta Ramirez de la Piscina, J.M. (2011). Irudiaren hiria. Euskal herritarren komunikazio-gaitasunak. Bilbo: UEU.
BERROCAL, M. (coord.) (2005). Menús de Educación visual y Plástica. Siete propuestas para desarrollar en el aula. Barcelona: Graò.
BOSCH, E., COLS, C., NICOLÁS, M., VALLVÉ, L., VILA, G. , SANS, S. (2002). Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Barcelona: Octaedro.
CAJA, J. (coord) (2001). La educación visual y plástica hoy. Educar la mirada, la mano y el pensamiento. Barcelona: Graò.
COLÉN, Mª.T., GINÉ, N. IMBERNON, F. (2006). La carpeta de aprendizaje del alumnado universitario. La autonomía del estudiante en el proceso de aprendizaje. Barcelona: Octaedro e ICE-UB.
HERNÁNDEZ, F (2007). Espigadores/as de la Cultura Visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Barcelona: Octaedro.
HOYUELOS, A. (2004). La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi. Barcelona:. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat S.L.
DI GRANDIS, L. (1985). Teoría y uso del color. Madrid: Cátedra.
LEKUE, P.; eta ANDRIEU, A. (2014). Lehen Hezkuntzarako Ikus Hezkuntza. Gasteiz: UPV/EHU.
MALAGUZZI, L. (2001). La educación infantil en Reggio Emilia. Barcelona: Octaedro.
MUNARI, B. (1973). Diseño y comunicación visual. Barcelona: Gustavo Gili.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Lleixá, T. (koord.) (2000). Haur Hezkuntza 0-tik 6 urtera. (II liburukia: Adierazpena eta komunikazioa, 3. kapitulua: Hizkuntza plastikoa). Bilbo: UPV/EHU.
Aldizkariak
ARTELEKU, arte eta pentsamendu garaikideko webgunea: http://www.arteleku.net/
HIKHASI, http://www.hikhasi.com/
TANTAK, Hezkuntza-aldizkaria, http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak
UZTARO, Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, http://www.uztaro.com/index.html
ZEHAR, Arte-aldizkaria, http://old.arteleku.net/vieja/4.1/seccion.jsp?id_seccion=7&id_articulo=2504&idioma=euskera&ids=id1=2504
ZER, Komunikazio-ikasketen aldizkaria, http://www.ehu.eus/zer/
Web helbideak
Emakunde, aldizkaria. http://emakunde.blog.euskadi.net/
Euskal Herriko Bilgune Feminista. http://www.bilgunefeminista.org/
Eusko Jaurlaritzako curriculuma: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-5473/es/contenidos/informacion/dif10/es_5495/f10_c.html
Hezkidetza lau haizetara, hezkuntza komunitateko sare feminista. https://hezkuntzasarea.wordpress.com/
Ikastorratza, didaktikarako e-aldizkaria. http://www.ehu.eus/ikastorratza/aleak.html
Inguma, euskal komunitate zientifikoaren datu basea. http://www.inguma.eus/
INSEA WEB, International Society for Education Through Art: http://www.insea.org/
Pikler-Lóczy. http://www.piklerloczy.org/eu/pikler-loczy/euskal-herriko-elkartea
Reggio Children proiektua http://zerosei.comune.re.it/inter/index.htm
Urtxintxa eskola. http://www.urtxintxaeskola.org/
Zubiak eraikitzen hezkidetza-taldea. http://zubiakeraikitzen.blogspot.com.es/
TaldeakToggle Navigation
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 16:00-18:00 (1) | ||||
16-31 | 14:00-16:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-29 15:30
- Uztail : 2025-07-10 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-31 | 14:00-16:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-29 15:30
- Uztail : 2025-07-10 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE DIBUJO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-31 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-29 15:30
- Uztail : 2025-07-10 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE DIBUJO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 16:00-18:00 (1) | ||||
17-31 | 14:00-16:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-29 15:30
- Uztail : 2025-07-10 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-2 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-31 | 16:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-29 15:30
- Uztail : 2025-07-10 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA DE DIBUJO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)