Phenomenology of Religion25894
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Primary Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25894
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
1. DATU OROKORRAK IRAKASGAIAREN AZALPENA.
Titulazioa DECA-GAEZ
Graduaren Titulazioa LEHEN ETA HAUR HEZKUNTZETAN GRADUA.
Moduloaren Izena TEOLOGIA KATOLIKOA ETA BERE PEDAGOGIA
Ikasgaiaren izena FENOMENOLOGIA ERLIJIOSOA ETA KRISTAUA
Irakaskuntza mota Presentziala
Saila UDI Mintegia Erlijioa.
Ikasgaiaren mota Aukerazkoa
Kurtsoa Laugarrena
ECTS 6
Lauhilea 1 eta 2.
Irakaslea TOMAS BELVER ANDRES
Bulegoa 2.11
Emaila tomas.belver@ehu.es
Web http://www.ehu.eus/eu/web/udireligion
Ikasgaiaren eskakizunak Ez dago murrizketarik.
Deskribapen orokorra Ikasgai multzo hau legeriak zehatua den GAEZ titulua lortzeko egokia da. Ikastetxe publiko zein pribatuetan klaseak emateko beharrezkoa ere baita. Eta, hortaz, edozein titulu bezala kontutan hartzen da balorazio taulak egitekotan. Beraz, lehenengo urratsa bide horrexetan izaten da, izan ere, Kristautasunaren eta Didaktikaren kurtsoekin osatzen da bidea. –Hauek, ikasketa osagarrizko bezala agertzen dira-.
Dena den, badakigu ikastetxe konzertatuetan oso hartzen da haintzakotzat irakaslegoa hautatzean. Beraz, Haur eta Lehen Hezkuntzetako Graduetako ikaslegoarentzat oso interesgarria daiteke, lan mudura sarbide profesionala delako.
Argi dago, ikasgai guztien ordutegia zehaztea oso zaila izaten dela, Eskolan, arrazoi askogatik.
DECA-GAEZ titulua eskuratzeko lehen multzoa da ikasgai honetan proposatzen dena: Fenomenologia erlijioso eta kristaua.
Ikasgaia hautazko bezala agertzen da eskaintza ofizialean eta 6 ECTS ditu. Ekintza erlijiosora hurbiltzea da lehen urrats hau: egitura zein ezaugarri orokorrak, erlijio haundien arteko erlazioak eta desberdintasunak, egungo mugimendu erlijiosoak –sektak-…
Hitz batez, zer den erlijioa aztertzean datza ikasgaia.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se trata de comprender la universalidad del hecho religioso a la luz de las diferentes disciplinas que se han interesado por su realidad y evolución, así como las diversas actitudes y respuestas filosófico-religiosas sobre el sentido de la existencia.
Se explica la estructura del fenómeno religioso: lo sagrado, el Misterio, las hierofanías y las expresiones religiosas (mitos, símbolos, ritos, fiestas¿.). Para ello se aportan ejemplos, conceptos y criterios hermenéuticos que permitan comprender dicho fenómeno así como la mitología vasca.
Se analizan la tipología de religiones y los diferentes criterios de clasificación. Se profundiza en las religiones sapienciales (Taoísmo y Confucionismo), místicas (Hinduismo y Budismo) y proféticas (Judaísmo, Cristianismo e Islam).
Se analiza la incidencia de los distintos paradigmas culturales (modernidad y postmodernidad) en la evolución y expresión del hecho religioso: raíces intelectuales del ateísmo, proceso de secularización, nuevas formas religiosas, nuevo ¿despertar espiritual¿, diálogo entre religiones y diálogo intercultural.
Se presenta la Biblia como un elemento central de la tradición judeo-cristiana. Se explican los recursos literarios, hermeneúticos e históricos mínimos para la adecuada comprensión de la Biblia: estructura, objetivo, historia de la composición y del canon, géneros literarios, historia de Israel e historia bíblica.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- EL HECHO RELIGIOSO Y LAS CIENCIAS DE LA RELIGIÓN. Fenomenología, Filosofia, Etnología, Sociología. Métodos de investigación, escuelas
TEMA 2.- LA CATEGORÍA DE LO SAGRADO. ELEMENTOS BÁSICOS DEL FENÓMENO RELIGIOSO El lenguaje religioso: los mitos y símbolos, las fiestas y el espacio sagrado
TEMA 3.- HISTORIA DE LAS RELIGIONES: LAS GRANDES TRADICIONES RELIGIOSAS ACTUALES Presentación de las grandes religiones actuales. Religiones místicas y Religiones del libro
TEMA 4.- LA REALIDAD RELIGIOSA EN LA CULTURA CONTEMPORÁNEA. Cultura contemporánea y Religión. Modernidad, Postmodernidad y New Age. Nuevas formas de religión
TEMA 5.- LA BIBLIA. CLAVES PARA COMPRENDERLA. La Biblia. estudio, análisis e interpretación como base del Judaísmo y Cristianismo
MethodologyToggle Navigation
4. IRAKASKUNTZAREN METODOLOGIA
METODOA DESKRIBAPENA
Klase eta tutoria presentzialak Multzoen edukiak lantzeko, klaseetan azalpen minimoa emango da; hauek osatzeko, web eta gainontzeko baliabideak erabiliko dira: lanak, irakurgaiak, ariketak, arazoak, eztabaidak…
Lanak Multoak sakontzeko era askotako lanak -banakakokak zein taldekakoak- egingo dira.
Kanpoko lana Multzo batzutan kanpora aterako da, unitateak egiteko: sinbologia erlijiosoa...
Irakurketak Testoak irakurri, aztertu eta kritikatu.
Unitateak, moduloak... hobeto osatzeko eta ulertzeko, ikusten da hirian gertatzen diren foru, elkarrizketa, test, emanaldietara ere joateko posibilitatea...
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
- Individual works (%): 10
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
- Exhibition of works, readings ... (%): 10
- Portfolio (%): 30
- FROGA INDIBIDUALA FINALA (%): 30
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
8. OHIKO DEIALDIA. ARGIBIDEAK. UKO EGITEA.
EBALUAZIO JARRAITUA
Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak… %50
Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere… %20
EBALUAZIO MISTOA
Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako gaietaz. %30
EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.
Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30
Froga idatzia. %70
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
9.
Aurreko erizpideak kontutan izango dira deialdia honetan. Multzoetako notak gordeko dira. Beraz, gainditu ez diren gaietaz artzetu beharko da.
Compulsory materialsToggle Navigation
Dossier de apuntes y textos para comentarios Una Biblia
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.
Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.
Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.
Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-87). Madrid: Trotta.
Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.
In-depth bibliography
Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 vols. Barcelona: Paidós. Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino. Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino. Otto,O. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza. Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta
Journals
BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española
Web addresses
http://www.kalipedia.com/religion-cultura/ http://www.cnice.mec.es/profesores/asignaturas_optativas/sociedad-cultura-religion hhtp://es.wikipedia.org/wiki/Biblia
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-27 | 16:00-18:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 16:30-18:30 (1) | 16:30-18:30 (2) | 16:30-18:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 2.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- 2.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)