XSLaren edukia
Ekonomia eta Ogasun Sistema
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 37.5 | 56.2 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IKASGAIAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
1. Espainiako ekonomiaren oraingo egoera eta bilakaera deskribatzeko ezinbestekoak diren funtsezko adierazle estatistikoak ulertu eta zehaztasunez interpretatzea.
2. Egiturazko eraldaketa nagusiak identifikatzea, Espainiako ekonomiaren etorkizuneko erronkak azaldu ahal izateko.
3. Espainiar ekonomian gertatzen diren esku-hartze publikoen antolakuntza eta moneta- eta zerga-politika makroekonomikoen funtzionamendu-mekanismoak eta helburuak analizatzea.
4. Estatu Espainiarraren zerga-sistemaren egitura analizatzea (lurraldeak, Itun eta Konbenioaren erregimenak, lotura puntuak, tributu-administrazioak eta erakunde legegileak), egoera bakoitzari aplikagarria zaion legedia modu egokian aukeratzeko.
5. Tributu Lege Orokorraren eta Tributu Foru Arau Orokorren tributu-hiztegia norbereganatzea eta zehaztasunez erabiltzea, euren testuinguruan erabiltzeko eta zergarik garrantzitsuenei aplikatu ahal izateko.
6. Tributu-sistema osatzen duten zergarik garrantzitsuenak analizatzea eta haien funtzioaren inguruan eta errenta birbanatzeko eta dirubilketarako haien gaitasunaren inguruan hausnartzea.
7. Tributuak sailkatzea eta eguneroko egoerak analizatzea, kasu bakoitzari dagokiona egokiro aukeratzeko eta, zergen egiturara hurbiltzeko asmoz, oinarrizko likidazioak egitea.
TITULAZIOAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
15. Fiskalitate eta kontabilitatearen arloetan era eraginkorrean kudeatzea eta aholkatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/15.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+15_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/7182beb2-52b6-9372-96c7-b7b68c74768e
17. Lan merkatuaren inguruko datuak eta adierazle sozio-ekonomikoak interpretatzea eta lan arloan ikerkuntza proiektuak garatzeko teknika egokiak aplikatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/17.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+17_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/bc32a6f2-8d4e-3804-f25f-ccd0f4abe1ff
GRADUKO ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
Problemak eraginkortasunez ebaztea, balizko alternatibak identifikatu eta baloratzeko eskuratu diren gaitasunak eta trebeziak erabiliz (M2)
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IV+2014+CTG+Resol+problem.pdf/8c6c7ffc-fabc-787d-22ad-c075fc1b4923
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Ikasleak ondoko hauetarako gauza izango dira:
- paradigma ekonomiko nagusiaren arazoak identifikatzeko
- datuak eduki teorikoei begira analizatzeko eta ikuspuntu kritikoa emateko
- ekonomiaren ikuspegi ekologikoa, berdintasunezkoa eta feminista garatzeko
- Indarrean dagoen tributu-araudia analizatzeko, helburu hauekin: identifikatzea problemak ebazteko beharrezkoak diren urratsak; arauak zuzentasunez aplikatzea; eta, azkenik, zerga pertsonalak likidatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I ZATIA: EKONOMIA-SISTEMAREN ANALISIA
ARLO TEORIKOAK
- BPG eta bere bilakaera (nominala, erreala, eros-ahalmenaren paritateak, kanbio-tasa korronteak, etab.)
- hazkunde ekonomikoa eta bere neurketa. Hazkundea eta ongizatea: bien identifikazioa
- hazkunde etengabearen ereduak sortutako arazoak
- iraunkortasuna, ekonomiaren ikuspegi alternatiboak eta aurrerapen soziala neurtzeko beste adierazle batzuk
- ezberdintasunak eta mugikortasun soziala: ezberdintasunen neurketa (adierazleak); ezberdintasunen existentziak sortutako arazoak; zer den mugikortasun soziala eta nola neurtzen den
- ekonomia feminista: patriarkatua eta lanaren banaketa sexuala; patriarkatua indartzen duten mekanismoak; ekonomia feminista baterako politikak
- administrazio publikoen kontuak: diru-sarrerak eta gastuak nazio kontabilitatean
ARLO PRAKTIKOAK
- datuak analizatzea, eduki teorikoei begira
- ondorioak lortzea, adierazleetan oinarrituta
- diskurtso kritikoa eta gizartearekin konprometitua garatzea
II ZATIA: TRIBUTU-SISTEMA
ARLO TEORIKOAK
- Tributaziorako sarrera orokorra: oinarrizko kontzeptuak, Tributu Foru Arau Orokorra eta Ekonomia Ituna
- Arlo praktikoan landuko diren tributuen arauak
ARLO PRAKTIKOAK
Tributu-sistemaren zerga pertsonalik garrantzitsuenak likidatzea:
- Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga
- Ondarearen gaineko Zerga
- Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
MetodologiaToggle Navigation
IKASGAIAREN LEHENENGO ZATIAN (EKONOMIA SISTEMAREN ANALISIA)
- eskola magistralak erabiliko ditugu ikasgaiaren eduki-baliabideak aurkezteko, hau da, ikertzeko erabiliko direnak
- klase praktikoak emango ditugu
- landu beharreko gaien inguruko datuak erabiltzen ikasiko dugu (stats.oecd.org, Eurostat eta Eustat bezalako base ofizialetatik lortuak edo ad hoc prestatuak), herrialdeen arteko konparazioak egiteko edota bilakaerak analizatzeko.
- ikasleek idatzizko txostenak egiten ikasiko dute, informazioa laburbiltzeko, datuak azaltzeko eta ondorioetara heltzeko (beharrezkoa denean)
IKASGAIAREN BIGARREN ZATIAN (TRIBUTU SISTEMAREN ANALISIA)
- Ikasleei beharrezko tributu araudia bide elektronikoz entregatuko zaie
- Ikasleek edukiak analizatzeko eta beharrezko eduki zehatzak identifikatzeko gai izan beharko dira
- Aurretik analizatutako araudiari dagozkion kasu praktikoak ikasleei helaraziko zaizkie
- kasu praktikoak ebatziko ditugu, beharrezko azalpen guztiak emanez, eta ikasleen feed back-a jasotzen saiatuko gara.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasleek ebaluazio jarraitua aukeratu ahal izango dute edo hari uko egin ahal izango diote. Ikasle batek ebaluazio jarraituan parte hartu nahi duela ulertuko da baldin eta metodo horretako probetara aurkezten bada; bestalde, probetara aurkezten ez bada, ebaluazio metodo horri uko egin diola ulertuko dugu.
EBALUAZIO JARRAITUA
Ekonomia Sistemaren analisiaren zatiak azken notaren %65eko pisua edukiko du (6.5 puntu). Ebaluazioa idatzizko proben bidez egingo da, honako hauek barneratu ahal izango dituztenak:
- galdera laburrak, kontzeptualak edota test galderak (guztiak izan litezke teorikoak edo teoriko-praktikoak)
- datuak analizatzeko kasu praktikoak, klaseetan landutakoak bezalakoak.
Tributu Sistemaren zatia (notaren gainontzeko %35) idatzizko proben bidez ebaluatuko dugu, honako hauek barneratu ahal izango dituztenak:
- galdera laburrak, kontzeptualak edota test galderak (guztiak izan litezke teorikoak edo teoriko-praktikoak).
- tributazioaren kasu praktikoen ebazpenak. Proba horietan ikasleek tributu-araudiaren atal batzuk erabili ahal izango dituzte (koefizienteak, eskalak, taulak edo inprimakiak), bide elektronikoz aldez aurretik haien esku ipiniko ditugunak, nolakoak diren jakin dezaten.
Ikasgaiak, beraz, bi zati edukiko ditu. Gainditzeko, zati biak aprobatu beharko dira. Ebaluazio irizpide zehatzak lauhilekoaren hasieran eGelan argitaratuko dira.
Ebaluazio jarraitua gaindituz gero, ikasleek ez dute azken azterketa egin beharko eta haien kalifikazioa ebaluazio jarraituarena izango da. Ikasleek ebaluazio jarraituan irakasgaia gainditzen ez badute, azken azterteka egiteko eskubidea edukiko dute. Ebaluazio jarraituan parte hartu ezean, ikasleek azken azterketa egin beharko dute. Beraz, ebaluazio jarraituan ikasgaia gainditu ezean, azken azterketara aurkezteak erabakiko du ikaslea "aurkeztua" edo "ez aurkeztua" ote den.
EBALUAZIO GLOBALA
Ebaluazio jarraituan parte hartu nahi ez duten edo ezin duten ikasleentzat 10 puntuko azterketa bat egingo da, materia osoa ebaluatzeko, ohiko deialdi ofizialaren egunean. Azterketa horrek ere bi zati (Ekonomia Sistema eta Tributu Sistema) edukiko ditu eta biak gainditu beharko dira (ebaluazio jarraituaren baldintza berberekin).
Gradu Bikoitzeko ikasleek, haien ikasketen ezaugarriak direla-eta, ebaluazio sistema berezi bat edukiko dute.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Sailak prestatutako materialak, web-bidez entregatuko direnak
Web-bidez entregatuko diren erreferentzia bibliografikoak
Web-bidez entregatuko den tributu-araudia
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Lequiller, Francois., & Blades, Derek. (2009). Comprendiendo las cuentas nacionales. París: OECD publishing
Pazos, M. (2015). Desiguales por ley: Las políticas públicas contra la igualdad de género. Madrid:Los Libros de la Catarata
Piketty, T. (2015). El capital en el siglo XXI. Madrid: Fondo De Cultura Económica
Raworth, K. (2018). Economía rosquilla: 7 maneras de pensar como un economista del siglo XXI. Barcelona:Paidós
Gehiago sakontzeko bibliografia
Sakontzeko bibliografia esteka honetan dago:
https://sites.google.com/view/materialosagarriak/bibliografia?authuser=0
Aldizkariak
Papeles de Economía Española
Ekonomiaz
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:00 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-13:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-14:30 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:00 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:30 |
Irakasleak
02 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-13:00 |
Irakasleak
02 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-14:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-12:30 |