XSL Content
Anatomy II
- Centre
- Faculty of Medicine and Nursing
- Degree
- Bachelor's Degree in Physiotherapy
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Basque
TeachingToggle Navigation
Study type | Hours of face-to-face teaching | Hours of non classroom-based work by the student |
---|---|---|
Lecture-based | 27 | 48 |
Seminar | 5 | 10 |
Applied classroom-based groups | 18 | 21 |
Applied laboratory-based groups | 10 | 11 |
Teaching guideToggle Navigation
AimsToggle Navigation
2) Competencias específicas:
a) De conocimiento Disciplinares (Saber): El alumno será capaz de demostrar
conocimiento y comprensión en:
9. La situación, estructura, función y relaciones anatómicas de los órganos, aparatos y sistemas del cuerpo humano
b) Profesionales (Saber hacer): El alumno será capaz de demostrar que sabe hacer lo siguiente:
10. Obtener y dominar la mayor parte de la terminología en que ha de basar su expresión técnica en su vida profesional.
11. Relacionar continuamente la morfología y estructura de cada elemento anatómico con la función que desempeña en el cuerpo humano vivo y sano.
12. Saber seleccionar, sistematizar y jerarquizar los conocimientos anatómicos según su aplicación clínica y necesidad práctica.
b) Actitudinales (Saber ser): El alumno será capaz de:
13. Respetar el material de prácticas y, en especial, el que procede de restos humanos.
14. Desarrollar y promover las relaciones interpersonales y el trabajo en equipo.
15. Fomentar la actitud de curiosidad científica y mantener una disposición de constante aprendizaje y mejora.
TemaryToggle Navigation
Temario teórico resumido
Órganos internos: Aparato respiratorio. Sistema circulatorio. Aparato digestivo. Aparato urogenital. Sistema endocrino.
Anatomía del sistema nervioso central.
Anatomía de los órganos de los sentidos.
BLOQUE TEMÁTICOS
I ESPLACNOLOGIA
I: INTRODUCCIÓN Y GENERALIDADES
II: VÍSCERAS TORÁCICAS
III: VÍSCERAS ABDOMINALES Y PELVIANAS
II SISTEMA NERVIOSO CENTRAL
III SENTIDOS
Temario resumido de otras actividades formativas
ACTIVIDADES FORMATIVAS
Nombre de la actividad: Presencial
Créditos: 1,5
Metodología de enseñanza: Exposición teórica
Competencias adquiridas: De conocimiento
Nombre de la actividad: Presencial
Créditos: 0,5
Metodología de enseñanza: Prácticas de laboratorio
Competencias adquiridas: Profesionales y actitudinales
Nombre de la actividad: Presencial
Créditos: 0,5
Metodología de enseñanza: Seminarios, tutorías, evaluación
Competencias adquiridas: Profesionales y actitudinales
Nombre de la actividad: No presencial
Créditos: 3,5
Metodología de enseñanza: Trabajo personal y estudio, preparación de trabajos y de seminarios
Competencias adquiridas: Todas las referenciadas
MethodologyToggle Navigation
- Eskola magistralak. Irakasleak eskola magistraleko saioak emango ditu. Saio hauek modu sistematiko batean antolatuta daude. Saioetan garatzen den jakintza-ikasgaia beste metodologien laguntzaz sakontzen da.
- Laborategiko praktikak eta gelako praktikak. Ikasketa kooperatiboa bultzatzeko erabiliko den metodologia da. Lan-taldeak eratuko dira eta ariketak taldeka ebatziko dira. Antolakuntza autonomoa bultzatzen da baita ere beraz norbanako portafolioa entregatuko da, formakuntza autonomoaren portafolioa, zeinetan praktika eta mintegi saioetan lantzen den materia (ebaztetako ariketak, betetako praktika-gidoiak, buruhausteak, sortutako eztabaidak…) agertuko da.
- Mintegiak. Kasu klinikoak aurkeztuko dira eta eztabaida prozesuaren bitartez landuko dira. Eskola magistraletan zein praktiketan garatzen den materia ikuspegi klinikotik lantzen da. Lan-taldeak eratuko dira eta mintegien aurkezpenak burutuko dira.
Assessment systemsToggle Navigation
Ebaluazioa mistoa da eta hurrengo moduan antolatuta dago:
1.- ebaluazio jarraitua:
- mintegi eta praktika saioetatik garatutako portafolio indibiduala
- jakintza-gaien idatzizko proba zeinak test moduko 20 galdera eta garatzeko bi galdera labur izango ditu.
- jakintza-gaien proba praktikoa. Proba honetan 15 egitura arrazoituz identifikatu beharko dira.
Jakintza-gaien probak irakasleak ezarritako nota minimo batekin gainditzen dira.
- Parte hartze aktiboa, lan-taldeka aurkeztutako lanak, eta irakasgaian zehar ikasleei egindako galdera xumeak.
2.- Proba finala
UPV/EHUko arautegian agertzen den bezala ebaluazio jarraitua ezin dezakeena egin, ikasle horrek ohiko deialdian proba finala egin beharko du eta egutegiak adierazitako egunean. Hortaz gain,irakaslearekin aldez aurretik adostutako portafolioa burutuko beharko du.
- jakintza-gaien idatzizko proba zeinak test moduko 20 galdera eta garatzeko bi galdera labur izango ditu.
- jakintza-gaien proba praktikoa. Proba honetan 15 egitura arrazoituz identifikatu beharko dira.
Jakintza-gaien probak irakasleak ezarritako nota minimo batekin gainditzen dira.
Compulsory materialsToggle Navigation
Higienea eta segurtasuna mantentzeko praktika laborategian laborategiko bata jantzi beharko da.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
1. Anatomía Básica de GRAY. Autores; Drake, Wayne Vogl y Michell, 2013. Elsevier.
2. Drake RL, Vogl W, Mitchell AWM (2010). Gray, Anatomía para estudiantes. 2º edición. Ed. Elsevier, Madrid.
3. Feneis H, Dauber W (2007). Nomenclatura Anatómica ilustrada. 5º edición. Masson. Barcelona.
4. Netter FH (2007). Atlas de Anatomia Humana. 4º edición. Elsevier Masson, Barcelona.
5. Platzer W et al., (I. volumen), Frisch-Kühnel (II. volumen), Kahle-Frotscher (III. volumen) (2008) Atlas de Anatomía con correlación clínica. 9º edición. Zaramenicana, Madrid.
6. Schunke M, Schulte E, Schumacher U (I, II y III. volumenes) (2015). 3ª edición Prometheus Texto y Atlas de Anatomía. Panamericana, Madrid.
In-depth bibliography
1. Amat Muñoz P, Bernal Valls G, Doñate Oliver F, Ferres Torres R, Lancho Alonso JL, Muñóz Barragán L, Palomero Domínguez G, Rodríguez García S, Sarrat Torreguitart R, Smith-Ágreda JM, Smith Ágreda V, Vázquez Rodríguez R (2006-2008). Anatomía Humana, funcional y aplicativa, de Escolar. Obra completa (2 volúmenes). 5. edición. Ed. Espaxs, Barcelona.
2. Bontrager KL (2004). Posiciones Radiológicas y Correlación Anatómica. Ed.: Panamericana, Buenos Aires, Argentina.
3. Clascá F, Bover R, Burón A, Castro Calvo A, Díaz Sastre MA (2002). Anatomía Seccional. Atlas de esquemas axiales. Ed.: Masson, Barcelona.
4. FCAT, IFAA, SAE (2001). Terminología Anatómica Internacional. 1. ed. Ed. Panamericana, Madrid.
5. Gilroy AN, MacPherson BR, Ross LM (2008). Prometheus. Atlas de
Anatomía. Ed. Médica Panamericana, Madrid
6. Han M-C, Kim C-W (1997). Cortes anatómicos correlacionados con RM y TC. 3. ed. Ed.: Doyma, Barcelona.
7. Jacobs JJ (1990). Manual de disección humana, de Shearer. 7. ed. Ed.: McGraw-Hill Interamericana, Mexiko DF, México.
8. Llusá M, Merí A, Ruano D (2004). Manual y Atlas Fotográfico de
Anatomía del Aparato Locomotor. Incluye CD-ROM. Ed. Panamericana, Madrid.
9. Möller TB, Reif E (2007). Atlas de bolsillo de cortes anatómicos. Obra completa (3 libros). 3. ed. Ed Médica Panamericana, Madrid.
10. Moore KL, Dalley AF (2007). Anatomía con orientación clínica. 5. ed. Ed. Panamericana, Madrid.
11. Putz R, Pabst R (2006). Atlas de Anatomía Humana, de Sobotta. Obra completa (2 vols.). 22. edición. Ed. Panamericana, Madrid.
12. Rohen WJ, Yokochi C, Lütjien-Drecoll E (2007) Atlas de Anatomía Humana. Estudio fotográfico del cuerpo humano. 5. edición. Ed. Elsevier, Madrid.
13. Rouvière H, Delmas A (2005). Anatomía Humana descriptiva, topográfica y funcional. Obra completa (3 vols.). 11. edición. Ed. Masson, Barcelona.
14. Smith-Agreda JM (2000). Reconstrucciones Humanas por planos de disección, de Escolar. 3.ed. Ed. Expaxs, Barcelona.
Journals
1. Pubmed (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/)
2. Journal of Anatomy (http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0021-8782 )
3. Clinical Anatomy (http://www3.interscience.wiley.com/journal/37476/home)
4. The Anatomical Record (http://www3.interscience.wiley.com/journal/117927936/grouphome/home.html )
5. Annals of Anatomy (http://shop.elsevier.de/artikel/805075&_osg=834301&_hsg=833809)
6. Anatomy (http://www.anatomy.org.tr/)
7. Anatomy and Embryology (http://www.springerlink.com/content/100395/)
8. Acta Anatomica, [http://www.karger.ch/journals/aan/aan_jh.htm]
9. The Anatomical Record, [http://www.wiley.com/products/subject/life/anatomy/anat_anatrec.html]
10. Clinical Anatomy, [http://www.wiley.com/products/subject/life/anatomy/anat_clinanat.html],
[http://www.interscience.wiley.com/jpages/0897-3806/]
11. Journal of Anatomy, [http://uk.cambridge.org/journals/ANA/intro.htm]
12. The New Anatomist, [http://www.wiley.com/products/subject/life/anatomy/anat_newanat.html]
13. Surgical and Radiologic Anatomy, [http://link.springer.de/link/service/journals/00276/index.htm]
GroupsToggle Navigation
01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
22-22 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
23-23 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
24-24 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
25-25 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
26-26 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
27-27 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
28-28 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
29-29 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
30-30 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
31-31 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
34-34 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
35-35 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
36-36 | 14:00-15:00 |
Classroom(s)
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
01 Seminar-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 15:00-17:00 | ||||
31-31 | 15:00-17:00 | ||||
35-35 | 15:00-17:00 |
Classroom(s)
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 15:00-17:00 | ||||
23-23 | 14:00-16:00 | ||||
24-24 | 15:00-17:00 | ||||
26-26 | 15:00-17:00 | ||||
28-28 | 15:00-17:00 | ||||
29-29 | 15:00-17:00 | ||||
30-30 | 15:00-17:00 | ||||
36-36 | 15:00-17:00 | ||||
37-37 | 13:00-15:00 |
Classroom(s)
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA P-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
01 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 15:00-17:00 | ||||
25-25 | 15:00-17:00 | ||||
27-27 | 15:00-17:00 | ||||
31-31 | 14:00-16:00 | ||||
34-34 | 15:00-17:00 |
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
22-22 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
23-23 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
24-24 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
25-25 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
26-26 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
27-27 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
28-28 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
29-29 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
30-30 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
31-31 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
34-34 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
35-35 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
36-36 | 14:00-15:00 |
Classroom(s)
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA B-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 11:00-13:00 | ||||
31-31 | 11:00-13:00 | ||||
35-35 | 15:00-16:00 |
Classroom(s)
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 15:00-17:00 | ||||
31-31 | 15:00-17:00 | ||||
35-35 | 12:00-13:00 |
Classroom(s)
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 15:00-17:00 | ||||
23-23 | 15:00-17:00 | ||||
25-25 | 15:00-17:00 | ||||
27-27 | 15:00-17:00 | ||||
29-29 | 15:00-17:00 | ||||
30-30 | 15:00-17:00 | ||||
34-34 | 15:00-17:00 | ||||
36-36 | 14:00-17:00 | ||||
37-37 | 14:00-15:00 |
Classroom(s)
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA B-8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
- M-AULA S-2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA
31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 11:00-13:00 | ||||
24-24 | 11:00-13:00 | ||||
26-26 | 11:00-13:00 | ||||
35-35 | 11:00-13:00 | ||||
37-37 | 11:00-13:00 |
31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 15:00-17:00 | ||||
24-24 | 15:00-17:00 | ||||
26-26 | 15:00-17:00 | ||||
35-35 | 15:00-17:00 | ||||
37-37 | 15:00-17:00 |