XSLaren edukia
Komunitate Erizaintza
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 56.2 | 56.2 |
Mintegia | 11.2 | 11.2 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 7.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
G1: Osasunaren lehen mailako oinarriak deskribatzea, eta norbanakoari, familiari eta komunitateari zainketa osoa eskaintzeko jarduerak. %35
G2: Komunitatearen osasun diagnostikoa egiteko behar diren elementuak identifikatzea. %15
G3: Osasun sustapena eta osasunerako hezkuntza kontzeptuak ulertzea, norbanako, talde edo komunitatearen osasuna sustatzeko esku hartzeak diseinatzeko, ikuspegi parte hartzaile batetik. %40
ZG: TALDE LANA: Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011). %10
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAI MULTZOA: ERIZAINTZA KOMUNITARIOA LEHEN MAILAKO OSASUN ARRETAREN TESTUINGURUAN (LMA)
Lehen Mailako Osasun Arreta.
Erizaintza Komunitarioa.
2. GAI MULTZOA: KOMUNITATEAREN IKERKETA
Osasun erabakigarriak.
Komunitatearen kontzeptua.
Osasun diagnostikoa.
Osasun Politika eta Planak
3. GAI MULTZOA: OSASUNAREN PROMOZIOA ETA HEZKUNTZA
Osasunaren promozioa eta osasun arazoen prebentzioa: PAPPS.
Teoria eta ereduak.
Jarduketa eremuak.
Osasunaren hekuntza.
Esku-hartze komunitarioa.
4. GAI MULTZOA: ERIZAINTZA KOMUNITARIOAREN ARRETA
Erizaintzako arreta gizabanakoaren, familiaren eta komunitatearen garapenean eta hazkuntzan, haur obesitatearen lehen mailako prebentzioan enfasia jarriz
Erizaintza komunitarioaren jarduketa eremuak.
Familiari arreta.
Kronizitate Plana eta Erizaintzaren rol berriak.
Lehen Arreta Mailako erregistro sistema.
MetodologiaToggle Navigation
Presentzialak (orduak) Ez presentzialak(orduak) Guztira (orduak)
Klase magistralak 56,25 56,25 112,5
Mintegia 11,25 11,25 22,5
Ordenagailu praktikak 7,5 7,5 15
Guztira 75 75 150
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da gutxienez atal hauetako bakoitzean, puntuazioaren %40-a lortzea:
- Taldeko lana (azken puntuazioaren %40-a)
- Banakako probak (azken puntuazioaren %10-a), klase magistraletan, lauhileko osoan zehar burutuko direnak.
- Azterketa:%20-a test galderak + %30%-a garatzeko galderak.
Entregatzeko zeregin eta proben epeak eta ebaluazioa zehaztuko dira. Zereginak eta probak ebaluatzerakoan ikasle bakoitzak egindako ikaskuntza prozesua baloratuko da.
Irakaskuntza presentziala eten egin beharko balitz egungo osasun egoera dela eta, modu ez-presentzialean jarraituko da eta ez da aldaketarik egongo ebaluazio sisteman. Egiteke dauden zeregin eta probak erabilgarri dauden baliabideak erabiliz entregatu eta ebaluatuko dira (eGela, BBC eta e-mail).
Nolanahi ere, ikasleek ebaluazio finalaren-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, ebaluazio jarraian parte hartu badute edo ez. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote irakasleari, ebaluazio jarraiari uko egiten diola adierazten duen idazki bat, zentruko egutegi ofizialean ezarritako epeen barruan. Azterketen egutegi ofizialean ezarritako froga finalera ez aurkezteak, deialdiari uko egitea suposatuko du. (Normativa reguladora de la Evaluación del alumnado de las titulaciones de grado. BOPV de 13 de marzo de 2017).
Ebaluazio finalak barne hartuko ditu:
- Irakasgaian landutako guztia, klase magistraletan, mintegietan eta ordenagailu praktiketan.
- Hainbat proba eta ariketaz osatuta egongo da eta ikasleak lortutako gaitasunak eta ezagutzak menderatzen dituela erakutsi beharko du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren aurkezpenean eta ikasturtean zehar emango ditugu, egingo diren ekintzak baino lehenago.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Guias de Practica Clinica: Prevencion Primaria de Obesidad Infantil (2ªed). Toronto, ON: Registres Nurses’ Association of Ontario (2014). Disponible en www.RNAO.caMartos García, R.: Fundamentos de la educación para la salud y la atención primaria. Formación Alcalá. Madrid 2005.
Martínez Riera JR: Manual práctico de enfermería comunitaria. Elsevier. Barcelona 2014
Mazarrasa L y cols. Salud Pública Y Enfermería comunitaria. 2ª edición 3ª reimpresión. Vol I, II y III. McGraw-Hill. Interamericana. Madrid. 2005.
Nutbeam D. , Harris E., Wise M. North Ryde, Theory in a nutshell. N.S.W. McGraw-Hill Australia. 2010.
Serrano Gonzalez, I.: La Educación para la salud del siglo XXl, Ed: Diaz de Santos, Madrid, 2002.
OMS. "Atención Primaria de Salud. Informe de la Conferencia Internacional sobre Atención Primaria de Salud", Alma-Ata, URSS, 6-12 de Septiembre de 1978. Serie Salud para Todos, No. 1, Ginebra, 1978.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Martos García, R.: Fundamentos de la educación para la salud y la atención primaria. Formación Alcalá. Madrid 2005.
Baird Colin. Química ambiental. Reverté, . Barcelona 2001.Capó Martí Miguel. Principios de ecotoxicología. Diagnóstico,
tratamiento y gestión del medio ambiente. Mc Graw- Hill. Madrid. 2002.
Elías Castells Xavier. Tratamiento y valorización energética de residuos. Díaz de Santos. Madrid 2005.
Martín Zurro A, Jodar Solá G. Atención Familiar y Salud Comunitaria. Elsevier.Barcelona.2011.
Martín Zurro A, Cano Pérez JF. Atención primaria. Conceptos, organización y práctica clínica. 5ª ed. 2 volúmenes.
Elsevier. Barcelona. 2003
Martín Zurro, A, Cano Pérez JF: Compendio de Atención Primaria. Conceptos, organización y práctica clínica. 2ª edición.
Elsevier. Madrid. 2005.
Prevencion Primaria de Obesidad Infantil (2ªed). Toronto, ON: Registres Nurse’x Association of Ontario (2014). Disponible en www.RNAO.ca
Robert B Taylor. Medicina de familia. Principios y práctica.. Masson. 6ª ed. Barcelona.2006.
Aldizkariak
ATENCIÓN PRIMARIA
BOLETÍN DE ENFERMERÍA COMUNITARIA
ENFERMERÍA CIENTÍFICA
ENFERMERÍA CLÍNICA
GACETA SANITARIA
Journal of Community Nursing http://www.jcn.co.uk
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
61 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|