XSLaren edukia
Sistema Elektroniko Digitalak
- Ikastegia
- Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 30 |
Laborategiko p. | 30 | 60 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honek mikrokontrolagailuan oinarrituriko sistema elektroniko digitalak aztertzea eta diseinatzea, nahiz prozesu industrialen kontrolean aplikatzea du helburu. Helburu hori betetzeko, erdietsi beharreko hurrengo gaitasunak ezartzen dira:
- Mikrokontrolagailuan oinarritzen diren sistema elektroniko digitalen funtsak ezagutzea, eta baita prozesu industrialen kontrolean duten aplikazioa ere.
- Garapen-ingurune bat zehazki ezagutzea, mikrokontrolagailuan oinarritutako diseinu digitalak maila altuko lengoaian (C-n) programatu, araztu eta egikaritu ahal izateko.
- Kontrolatu behar den prozesu industrialari buruz hainbat iturritatik jasotako informazioa integratzea, mikrokontrolagailua aukeratzeko oinarrizko jarraibideak era arrazoituan ondorioztatzeaz gain, dagokion hardwarea inplementatzeko.
- Prozesu industrialetan, mikrokontrolagailua aldagaien begizta itxiko neurketa eta kontrol digitalerako bloke funtzional gisa aplikatzea.
Irakasgai honen jarraipen egokia egiteko, aldez aurretik hirugarren ikasturteko lehen lauhilekoan ematen den "Elektronika Digitala" irakasgaia ikastea gomendatzen da.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Mikrokontrolagailuan oinarritutako sistema elektroniko digitalen azterketa, diseinu eta aplikazioei ekiteko, hurrengo gai-zerrenda teoriko eta praktikoa ezartzen da:
GAI-ZERRENDA TEORIKOA
0 Gaia: Irakasgaiaren Aurkezpena
Gaitasun espezifikoak. Gai-zerrenda teoriko eta praktikoa. Ebaluazio metodoa. Gomendatutako bibliografia. Irakasgaian erabiliko diren mikrokontrolagailu zehatzen justifikazioa.
1 Gaia: 8 biteko mikrokontrolagailu baten Arkitektura
Oinarrizko bloke funtzionalak eta busak. RAM memoria-mapa: helburu orokorreko gunea eta funtzio bereziko erregistroen (SFR-en) gunea. Erregistro-bankuak. Pilaren funtzionamenduaren analisia: pilaren erakuslea.
2. Gaia: Sarrera/Irteerako Oinarrizko Gailuak
Helburu orokorreko sarrera/irteera digitalen atakak. Dagozkien SFR-ak. Konexionatuari buruzko kontsiderazioak. Korronte-driver-ak. Oinarrizko semaforo baten adibidea. Sarrera eta irteera analogikoak: A/D eta D/A bihurketak. Dagozkien SFR-ak. A/D bihurketa adibidea.
3 Gaia: Timer-ak
Kontagailu eta tenporizadorearen kontzeptuak. Arkitektura orokorra. CPU-aren erloju-seinalearen sorkuntza. Dagozkien SFR-ak. Funtzionamendu-moduak. Tenporizazio adibidea.
4. Gaia: Etendurak
Kontzeptua. Barne- eta kanpo-etendura kanalak. Reset zirkuitua. Gaikuntza, lehentasuna eta bektorizazioa. Dagozkien SFR-ak. Barne-etendura duen adibidea: etxeko alarma. Barne- eta kanpo-etendurak dituen adibidea: garbigailua.
GAI-ZERRENDA PRAKTIKOA
1 Praktika: Sarrera Mikrokontrolagailuaren Garapen-ingurune eta C Programaziora
Edizioa. Konpilazioa eta elkartzea. Simulazioa eta arazketa (debugging). Datu motak. C lengoaiaren oinarrizko eragile eta programazio-egituren berrikuspena. Oinarrizko ariketak eta maskaren erabilera. Ariketak.
2 Praktika: Semaforo Aldaki Ezberdinen Programazioa
Sarrera/Irteera digitalak. Simulazioa eta arazketa. Hardware-aren konexionatua eta egikaritzea hautaturiko target-ean.
3 Praktika: Argizko Errotulu baten Programazioa.
Taulen kudeaketa. Simulazioa eta arazketa. Hardware-aren konexionatua eta egikaritzea hautaturiko target-ean.
4 Praktika: KZ-eko Serbomotor baten Ardatzaren Posizio Angeluarraren Kontrolerako Proiektua
Proposatutako problemaren banaketa ataza ezberdinetan. Ataza bakoitza bere aldetik ebaztea: A/D bihurketa, hautaturiko sentsoreen karakterizazioa, D/A bihurketa eta kontrol-legearen inplementazioa laginketa-periodoaren tenporizazioari loturiko etendura baten bitartez. Simulazioa eta arazketa. Hardware-aren konexionatua eta egikaritzea hautaturiko target-ean. Azken integrazioa. Kontsigna aldakorren programazioa.
5 Praktika: Induzituz Eszitaturiko Korronte Zuzeneko Motore Baten Abiadura Erregulatzeko algoritmoaren inplemetazioa eta balioztatzea MBD metodologian oinarrituz
MBD metodologiaren inguruko kontzeptu orokorrak. MBD-ean oinarritutako inplementazioa eta balioztatzea. --- Sofware-in-the-Loop (SIL), Processor-in-the-Loop (PIL) eta Hardware-in-the-Loop (HIL)---.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia aktiboak jarraituko dira; problemetan eta proiektuetan oinarritutako irakaskuntza, hain zuzen ere. Alde batetik, klase magistraletan landutako kontzeptuak barneratu asmoz, problema errealak planteatzen dira irtenbidea emateko. Bestetik, laborategian problema erreal konplexuagoak proposatzen dira (proiektuak), ikaslegoak hauek nola kudeatu behar diren barnera dezan: ataza sinpleagotan banandu, bakoitza problema independente bat bezala tratatu eta ebatzi, eta soluzio oso bat eman emaitza independenteak integratuz.
AURREZ AURREKO IRAKASKUNTZAREN ALTERNATIBA
Ohiz kanpoko egoera bat gertatuko balitz eta ikastetxeak ezingo balitu ateak ireki irakaskuntza bertan emateko, irakaskuntza hori modu birtualean emango litzateke. Bestalde, egoerak hala eskatuko balu, gai-zerrenda teorikoa zein praktikoa egoera berrira egokituko lirateke.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio metodoa ebaluazio finala izango da. Ikasleriak irakaskuntzaren gaitasunak lortu dituen aztertzeko hurrengo probak garatuko dira: :
- proba idatzia, zeina praktikotasunagatik, azterketa finala baino lehenago burutuko den: %30 (3 puntu), eta
- laborategiko proba praktikoa: %70 (7 puntu).
Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa da azterketa bakoitzari dagokion puntuazioaren erdia gutxienez lortzea. Hau da:
- proba idatzia: %50 (1,5 puntu), eta
- laborategiko proba praktikoa: %50 (3,5 puntu).
Azterketa bakarra gainditzen bada, azken kalifikazioa 4koa izango da, gehienez.
Ohiko deialdian azterketa bakarra gainditzen bada, azterketa horretan lortutako kalifikazioa ezohiko deialdiraino gordeko da.
OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA
Aipaturiko proba praktikora (azken notaren %70eko pisua duena) ez aurkezteak ebaluazioaren deialdiari uko egitea suposatuko du eta Ez Aurkeztuta gisa agertuko da.
AURREZ AURREKO PROBEN ALTERNATIBA
Ohiz kanpoko egoera bat gertatuko balitz eta, horren ondorioz, zentroak ezingo balitu ateak ireki probak bertan egiteko, aipatutako probak bertaratu gabe egin ahal izateko egokituko lirateke. Ikasleei jarraitu beharreko prozesuaren berri emango litzaieke behar adina denborarekin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Moodle plataforman utzitako laguntasunerako ondoko materiala:
- Klase teoriko eta praktikoen garapenerako euskailu gisa erabilitako gardenkiak.
- Praktiken gidoiak.
- Klase teorikoetan egindako programazio ariketen ebazpenak.
- Laborategian planteatutato programazio problemen ebazpenak. Hauek, nahita, planteamendua egin eta bi aste beranduago utziko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Odant B. (1995). "Microcontroladores 8051 y 8052", Thomson Paraninfo.
- Schultz T. (2008). "C and the 8051", Wood Island Prints.
- Yiu J. (2013). "The Definitive Guide to the ARM Cortex-M3 and M4 Processors", Newnes.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- INTEL (1994). "MCS 51 Microcontroller Family User's Manual".
- Barrón M. eta Martínez J. (1999). "Aplicaciones Prácticas con el µc-8051. Programación en Lenguaje C", Disen-Educativos.
Aldizkariak
- International Journal of Electrical Engineering Education (IJEEE)
- ELEKTOR
- Automática e Instrumentación
- IEEE Transactions on Education
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- GARCIA ANDUAGA, GUILLERMO LUIS
- MARTINEZ AGUIRRE, MIREN ITSASO
- SUSPERREGUI BURGUETE, ANA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-20 | 08:30-10:30 | ||||
21-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 5.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
- eAULA 5.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 12:30-14:30 | ||||
22-30 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-14:00 |
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 2.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 |
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE CONTROL - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA