XSLaren edukia

Hizkuntza Klasikoak

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Filosofiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

KONPETENTZIAK



- Mundu klasikoaren alderdi historiko, sozial eta kulturalen ezagutza sendoa lortzea.

- Zailtasun ertaineko esaldi greko eta latinoak bere kabuz eta hiztegi baten laguntzaz itzultzeko

gai izateko behar diren ezagutzak eta trebetasunak eskuratzea.





IRAKASKUNTZAREN EMAITZAK

1. Mundu klasikoaren ezagutza argia izatea.

2. Greko- eta latin-hizkuntzen historia eta haien etapak ezagutzea.

3. Filosofia greko eta latinoaren garai eta egile desberdinak bereiztea.

4. Hiztegiak eta beste tresna batzuk erabiltzea.

5. Zailtasun ertaineko esaldi grekoak eta latindarrak irakurtzea eta itzultzea.

6. Antzinako filosofia eta zientziaren esparruan grekoaren eta latinaren hizkuntza-baliabideen ezagutza zabaltzea.

7. Bi hizkuntza klasikoen hizkuntza-erabilera nagusiak eta horiek greziar eta latindar korronte filosofikoetan duten adierazpena aztertzea.









Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Sarrera: Grekoaren eta Latinaren historia eta bi hizkuntzen bilakaeraren etapa desberdinak.

2. Testu filosofikoen eta literarioen historia eta transmisioa.

3. Hitz eraketa: Filosofiaren eta zientzia desberdinen etimologia eta lexikoa grekotik eta latinetik abiatuta.

4. Grekoa/Latina I: Fonetikaren eta Morfologiaren hastapenak

5. Grekoa/Latina II: Sintaxiaren hastapenak

MetodologiaToggle Navigation

Hauek dira erabiliko diren ikasketa jarduera nagusiak:



1. Bertaratzea eta partehartzea. Klaseetara etorri eta bertan planteatuko zaizkien buruketa, proiektu eta proposamenetan parte hartzea ebaluatuko zaie ikasleei (orotariko puntuazioaren % 10a).



2. Banakako lana. Klasean irakasleak azaldutako arazo edo proposamen jakin batzuei buruzko idatzizko lan bat eta astero gramatika ariketak egin beharko dira (%20), gero ahoz azaldu beharko direnak (% 10) -(orotariko puntuazioaren % 30)-.



3. Idatzizko froga. Ikasgaia azaltzerakoan irakasleak planteatutako galdera, arazo eta proposamenen antzekoak garatzea da frogaren helburua (orotariko puntuazioaren %70)



Tutoretzak



Ikasleek irakasgaiari buruz izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko eta ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko aukera ematen dute. Ez dira derrigorrezkoak, baina baliagarriak dira eta paper garrantzitsua betetzen dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irizpide orokorrak: idatzizko azterketa edo froga, gelako praktikak, banakako lanak eta ahozko azalpenak.



Ikasgaia gainditzeko EBALUAZIO JARRAIA egingo da. Halere, ikasleek bukaerako froga edo azterketa egin beharko dute urtarrilan eta ekainan.





KALIFIKAZIOA

Ikasgaia amaituta, idatzizko froga bat egingo du ikasleak non azaldutako edukiekin erlazionaturiko galderak eta ariketak garatu eta burutu beharko dituen. Ikasleak banakako lana egina eta ahoz aurkeztua izango balu, idatzizko frogak 100% 70 balioko du. Lana egina izango ez balu, bukaerako frogak 100% 100 balioko du.

Orotariko nota, froga mota desberdinetan lortutako nota partzialen batura izango. Gainera, ikasgaiak bi zati dituenez (latina eta grekoa), nota finala, bi zatietan lortutako bataz besteko nota izango da.



Horri buruzko arautegia hemen kontsulta daiteke: https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/p43aBOPVWebWar/VerParalelo.do?cd2017001311 ((Kap. II, art. 9.3).





Ebaluazio jarraituari eta/edo mistoari uko eginez gero bete beharreko arautegia

EHUko Arautegian ebaluazioa amaierako proba bakar baten bidez egitea aurreikusten da, hau da, irakasgaiaren notaren %100. Ikasle guztiek dute horrela ebaluatzeko eskubidea, baina, horretarako, uko egin behar diote etengabeko ebaluazioari. Honela dio graduko titulazio ofizialetan ikasleen ebaluazioa arautzen duen arauditegiak (Kap. II, art. 8.3): « Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da». (https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/p43aBOPVWebWar/VerParalelo.do?cd2017001311)









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Diccionario VOX Latín-Español, Barcelona, 1995.
PABÓN, J. M., Diccionario manual griego-español, Barcelona,1967 (berrargitalpen ugari)

Horretaz gain, irakasleek beste era bateko materiala ere utziko dute ikaslearen eskura (hara nola, testuak, gramatika eranskinak, gai teorikoak): material hori ere beharrezkoa izango da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

A. AYUSO CALVILLO, Presentación de la lengua latina, Madrid, 1999.

J.A. BELTRAN, Introducción a la morfología latina, Zaragoza, 1999.

J. BERENGUER AMENÓS, Gramática griega, Barcelona, 1942 (múltiples reediciones).

FLEURY, E., Compendio de fonética griega, Barcelona, Bosch, 1986.

FLEURY, E., Morfología histórica de la lengua griega, Barcelona, 1971.

LARA, D., Iniciación a la lexicografía griega, Madrid, 1997.

S. MARINER et al., Lengua y literatura latinas I, UNED, Madrid, 1990.

L.R. PALMER, Introducción al latín, Barcelona, 1984.

P. QUETGLAS, Elementos básicos de filología y lingüística latinas, Barcelona, 1985.

REYNOLDS, L. D. - WILSON, N. G., Copistas y filólogos, Madrid, Gredos, 1995.

L. RUBIO-T. GONZÁLEZ ROLÁN, Nueva Gramática Latina, Madrid, 1986.

E. VALENTÍ FIOL, Gramática de la lengua latina, Barcelona, 1999.

CRESPO, E. - CONTI, L. ¿ MAQUIEIRA, H., Sintaxis del griego clásico, Madrid 2003.

Gehiago sakontzeko bibliografia

DICCIONARIOS
BAILLY, C. Dictionnaire grec-français, Paris 1963.
CHANTRAINE, P., Dictionnaire étymologique de la langue grecque: histoire des mots, París 1968-1980.
CODERCH SANCHO, J., Diccionario español-griego, Madrid 1997.
Diccionario VOX Latín-Español, Barcelona, 1995.
F. GAFFIOT, Dictionnaire Latin-Français, Paris, Hachette,1951
LIDDELL, H. G. - SCOTT, R., A Greek-English Lexicon, Oxford 1996 (última reimpresión).
Oxford Latin Dictionnary, Oxford University Press, 1962-1980.
PABÓN, J. M., Diccionario manual griego-español, Barcelona,1967 (múltiples reediciones).
RODRÍGUEZ ADRADOS, F. (dir.), Diccionario griego-español, Madrid 1980- (seis vols. aparecidos
hasta la fecha,
SEBASTIÁN YARZA, F. I., Diccionario griego-español, Barcelona 1964.
S. SEGURA MUNGUÍA, Nuevo diccionario etimológico Latín-Español, Bilbao, 2006.

Aldizkariak

CFC = Cuadernos de Filología Clásica (Un. Complutense de Madrid).
EC = Estudios Clásicos (Revista de la Sociedad Española de Estudios Clásicos).
Emerita (Revista de Lingüística y Filología Clásica).
Faventia (Un. Autónoma de Barcelona).
Gerion (Un. Complutense de Madrid).
Habis (Un. de Sevilla).
Minerva (Un. de Valladolid).
Myrtia (Un. de Murcia).
ReLat = Revista de Estudios Latinos.
Veleia (UPV/EHU).

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala