XSLaren edukia
Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Pedagogiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Mintegia | 12 | 18 |
Gelako p. | 12 | 18 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Pedagogoaren lanbiderako bultzatu nahi diren gaitasunak hauek dira:
a) Ikastearen eta garapenaren zailtasun ohikoenak definitzea eta deskribatzea.
b) Ikastearen eta garapenaren zailtasunak identifikatu eta ebaluatzea, bilakaera aldi eta testuinguru anitzen arabera.
c) Ikastearen eta garapenaren zailtasunei aurre egiteko estrategiak eta prebentzio eta esku-hartze programak ezagutzea.
d) Aholkularitza eta hezkuntza esku-hartze proposamenak diseinatzea , ikastearen eta garapenaren zailtasunen alorrean, testuinguru eta garapen-aldi ezberdinen arabera.
e) Testuinguru desberdinetan erabili daitezkeen ikasteko trebetasunak garatzea.
f) Esku-hartze eremuan, berariazko egoerei irtenbideak emateko argudiatutako erabakiak hartzea.
g) Gizarte-testuinguru anitzei loturiko, banakako eta taldeko, hezkuntza esku-hartzeak aztertu eta planifikatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.-Ikastearen eta Garapenaren zailtasunak: Kontzeptuak.
2.-Ikastearen eta Garapenaren zailtasunen jarduera-esparruak.
3.-Ebaluazioa.
4.-Esku-hartzea Ikastearen eta garapenaren zailtasunen eremuan.
5.-Irakurketa, idazketa eta kalkulua ikasteko zailtasunak.
6.-Zailtasun kognitiboak eta Gaitasun altuak.
7.-Arretarekin lotutako zailtasunak.
8.-Autismoaren Espektruko Nahasteak (AEN).
9.-Zailtasunak arlo motorean eta zentzumenetan.
10.-Garun paralisia, entzumen urritasuna eta ikusmen urritasuna
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntzak banakako lana (gelatik kanpo egindakoa), taldekako lan eta hausnarketa eta gelako azalpenak nahastuko ditu, banakako zein taldekako erantzukizunean eta lankidetzan oinarrituz eta ezinbestekotzat hartuz prozesua aurrera egiteko. Beraz, nahitaezkoa izango da ikasleek haien ikasketa prozesuaren erantzukizuna bere gain hartzea eta esfortzu zein lanerako jarrera positiboa erakustea: modu aktiboan parte hartzea, lankidetzan jardutea, errespetuzko ikuspegi ulerkorra eta aldi berean ikuspegi eta hausnarketa kritikoa eta arrazoitua egitea, iturri egokien informazioa ezagututa eta kontuan hartuta.
Ikasgelako saioek eta mintegiek denen artean funtsezko edukiak ulertzea, barneratzea eta ahal den neurrian beste testuinguruetara orokortzea edo aplikatzea bilatuko dute.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
KLASERA DATOZEN IKASLEEN EBALUAZIO SISTEMA
Ebaluazioa MISTOA izango da, eta hurrengo bi atalak izango ditu:
1.Ebaluazio jarraia: azken notaren %50
Ikasgaiari dagozkion lanak (ikasle gidan zehaztuko direnak): amaierako notaren %30koa Moduluaren
Diszipinarteko Jarduera: amaierako notaren %20a
2.Idatzizko froga indibiduala: amaierako notaren %50a.
Irakasgaia gainditzeko aurretik aipatutako atal guztiak (ebaluazio jarraitua eta amaierako froga indibiduala) gainditu beharko dira.
Derrigorrezkoa da Diziplina Arteko Lana (DILAN) irakasgaiko ebaluazioa egin ahal izateko.
Ikasketa emaitzak eta ebaluazio irizpideak talde bakoitzeko irakasleak argituko ditu ikasle gidan.
Ebaluazio formatiboa: ikasleen ikaskuntza errazteko, irakasgaiaren lanen jarraipena egingo da. Aldez aurretik zehaztutako irizpideen araberako feedback-a eskainiko da ikasleek haien ikasketaz ohartzeko eta hobetzeko ere.
ARRAZOI JUSTIFIKATUENGATIK EBALUAZIO JARRAITUAN PARTE HARTU EZIN DUTEN IKASLEENTZAKO
EBALUAZIO SISTEMA
Etengabeko ebaluazioan partehartzea bete ez duenarentzat, Zentruak ezarritako protokoloa jarraitu behar du ebaluazio
eskaera justifikatzeko, eta azken froga teoriko-praktiko indibiduala egiteko aukera izango du. Azken froga honek
ikasgaiaren notaren %100 balioko du, notaren %60a atal teorikoari dagokio eta %40a atal praktikoari.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarraitzeko Araua berria)
ikasgai honetako aurrez aurreko ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari, eta deialdi hori ez zaio kontuan
hartuko, azken azterketa baino 30 egun lehenago irakaslegoari zehazki eskatzen bazaio.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Irakasleak proposatutako ikas-materialak (irakugaiak, apunteak, jarduerak).
-Baliabide elektronikoak: ikasleek irakasgaiaren e-gela plataforma birtuala maiz kontsultatu beharko dute eguneratuta egoteko.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Aierbe Barandiaran, Ana (2008). Esku-hartze psikopedagogikoa garapenaren nahasteetan. http://testubiltegia.ehu.es
Aierbe Barandiaran, Ana (2005). Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo. Málaga: Aljibe.
García Sánchez, Jesús Nicasio (Coord.. (2007). Dificultades del desarrollo. Evaluación e intervención. Madrid: Pirámide.
Miranda, Ana, Vidal-Abarca, Eduardo y Soriano, Manuel (2000). Evaluación e intervención psicoeducativa en dificultades
de aprendizaje. Madrid: Pirámide.
Ortiz González, Maria Rosario (2004). Manual de dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide.
Pérez Solís, María (2003). Orientación educativa y dificultades de aprendizaje. Madrid: Thomson.
Santiuste, Víctor (2005). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Madrid: CCS.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alcantud Marín, Francisco (coord.) (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados deldesarrollo. Madrid: Pirámide.
García Sánchez, Jesús Nicasio (Coord.) (2001). Aplicaciones de intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.
Mercer, Cecil (2000). Dificultades de Aprendizaje. Tomos I y II. Barcelona: CEAC
Riviére, Angel (2001). Autismo. Orientaciones para la intervención educativa. Madrid: Trota.
Aldizkariak
Revista de educación especial
Siglo Cero
Research in developmental disabilities
Intellectual and developmental disabilities
Journal of Learning Disabilities
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 14:00-16:00 | 16:00-18:00 | |||
24-36 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-36 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-36 | 16:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I