XSLaren edukia
Garapenaren Psikologia Eskola Adinean
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasleak, Garapenaren Psikologia Eskola Adinean ikasgaiaren bidez hurrengo 3 gaitasunak landuko ditu:
A) Bilakaeraren psikologiak giza garapenaren arloan eginiko ekarpenak ulertzea eta kontrastatzea, haurtzaroan eta nerabezaroan prozesu horren ezaugarriak hautemateko, familia, gizarte eta eskolaren testuinguruan.
B) Giza garapenaren ezaugarriak eta bizitzaren lehen zikloan bilakaera-prozesua osatzen duten elementuak identifikatzea eta deskribatzea hainbat une eta esparrutan, hezkuntzaren arabera interpretatzeko eta zailtasunak hautemateko.
C) Banaka eta taldeka irizpideak sortzea ikasleen gaitasunak garatzea ahalbidetuko duen hezkuntzako eskuhartzeen plangintza egiteko, erritmo heterogeneoak aintzat hartuz eta hainbat mailatatik abiatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Garapenaren Psikologia: diziplina zientifikoa. Garapenaren azterketarako hurbilpen teorikoak. Garapenaren Psikologiaren ikerketa. Garapenaren nozioaren bilakaera eta hezkuntza prozesuekin duen harremana.
2. Lehen haurtzaroa (0-2 urte). Ezaugarri psikologikoen azterketa eta hezkuntza praktiken eragina haurraren garapen prozesua hobetzeko alderdi guztietan: garapen psikomotorea; adimenaren hastapenak; hizkuntz jabekuntza; gizarte-garapena eta nortasunarena.
3. Bigarren Haurtzaroa (2-6 urte). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak.
4. Eskolako urteak (6-12). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak.
MetodologiaToggle Navigation
Jarduera teoriakoak eta praktikoak tartekatuko dira: klase magistralak, testu edo artikuluen irakurketak, ariketa praktikoak, eztabaidak, bideoak, kasu praktikoen analisia, behaketak, lanen aurkezpenak...
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Gazteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultatean ebaluaketaren sistema hurrengoa izango da:
Bi ebaluaketa mota izango dira: jarraitua eta bakarra.
1.- Ebaluaketa jarraia.
Ebaluaketa jarraiak kontuan hartuko ditu:
a.) Klaseko praktikak edota lan teoriko-praktikoak (amaierako notaren %40)
b.) Lan modularra (amaierako nota %20)
c.) Banakako proba (amaierako nota %40)
2.- Ebaluaketa bakarra
Klasera etorri ezin dutenentzat ebaluaketa bakarra planteatzen da. Ikasgaia gainditzeko, amaierako azterketa egin behar izango dute eta 2 atal izango ditu: alde batetik ikasgaiaren eduki teoriko-praktikoei buruzko atala (azterketaren notaren %80), eta bestetik lan modularri buruzko galderak (notaren %20).
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA:
Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):
1) Deialdiari uko egiten dioten ikasleek "aurkezteke" kalifikazioa jasoko dute.
2) Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.
3) Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezteke hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakasleak sortutako materialak: ikasgaiaren programa, apunteak, powerpointak, jarduerak...
- Irakurgaiak
- Moduluko gida
- Liburutegiko liburuak diziplinari buruz
- Ordenagailu pertsonala
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Euskaraz
Castaño, A., eta Iturrioz, I. (1985). Jean Piageten teoria. Adimenaren Hastapenak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argiltapen Zerbitzua.
Lizaso, I, eta Apodaka, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak (I eta II). Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
Palacios, J., Marchesi, A., eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza-I. Psikologia ebolutiboa. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argiltapen Zerbitzua.
Rodrigo, M. J., eta Palacios, J. (2001). Familia eta giza garapena. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
Reizabal, L. (2007). Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
Erderaz
Arranz, E. (1994). Modelos del desarrollo psicológico humano. Bilbao: UPV/EHU.
Barajas, C., De la Morena, M. L., Fuentes, M. J. y González, A. (1997). Perspectivas sobre el desarrollo psicológico: Teoría y práctica. Madrid: Pirámide.
Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madril: Editorial Panamericana.
Bermudez, M. P. eta Bermúdez Sánchez, A. M. (2004). Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madril: Biblioteca Nueva.
Córdoba, A. I., Descals, A., Gil, M. D. (2006). Psicología del desarrollo en la Edad Escolar. Madrid: Pirámide.
Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI.
Hoffman, L., Paris, S., eta Hall, E. (1996). Psicología del desarrollo hoy. Vol. 1 y 2. Madrid: McGraw-Hill.
González, A. M. et al (1995). Psicología del desarrollo: teoría y prácticas. Málaga: Ediciones Aljibe.
Marchesi, A., Coll, C., eta Palacios, J. (1999). Desarrollo psicológico y educación. Vol I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.
Martín Bravo, C., eta Navarro Guzmán, J. I. (Koord) (2009). Psicología del desarrollo para docentes. Madril: Pirámide.
Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.
Muñoz, A. (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria. Madrid: Pirámide.
Muñoz, A. (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid: Pirámide.
Papalia, D. E., Olds, S. W., y Feldman, R. D. (2004). Psicología del desarrollo de la infancia a la adolescencia. Madrid: McGraw Hill.
Santrock, J. W. (2006). Psicología del desarrollo. El ciclo vital. Madrid: McGraw Hill.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. México: Thomson.
Mayor, J. (koord.) (1995). Psicología Evolutiva. Madril: Anaya.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madril: Pirámide.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.
Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. México: McGraw-Hill.
Perinat, A. (2002). Psicología del desarrollo: del nacimiento al final de la adolescencia. Bartzelona: Universidad Oberta de Catalunya.
Rice, F. C. (1997). Desarrollo humano: estudio del ciclo vital. Mexico: Prentice-Hall.
Santrock, J.W. (2002). Psicología del desarrollo en la infancia. Madril: McGraw-Hill.
Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México: Thomson.
Trianes Torres, M.V. eta Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares.
Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infnatil. Barcelona: Ariel.
Aldizkariak
European Journal of Educational Psychology
Psicodidáctica
Infancia y Aprendizaje
INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia
Tantak
Hik Hasi
TaldeakToggle Navigation
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 14:00-16:00 | ||||
1-15 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-13 15:30
- Ekain : 2025-06-27 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-13 15:30
- Ekain : 2025-06-27 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-13 15:30
- Ekain : 2025-06-27 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 16:00-18:00 | ||||
1-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-13 15:30
- Ekain : 2025-06-27 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-13 15:30
- Ekain : 2025-06-27 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA