XSLaren edukia
Ingeniaritza Elektrikoaren eta Elektronikoaren Oinarriak
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeniaritza Kimikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 5 | 7.5 |
Gelako p. | 10 | 15 |
Laborategiko p. | 10 | 15 |
Ordenagailuko p. | 5 | 7.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ingeniari kimikoentzat baliagarri diren ingeniaritza elektriko eta elektronikoaren inguruko ezaguerak eta hauek osotzen dituzten kontzeptuak, metodoak eta gailuak aurkeztuko dira. Ingeniaritza elektrikoaren alorrean ondoko oinarrizko kontzeptuak landuko dira: transformadoreen oinarrizko funtsak eta banaketa elektrikoaren sistemekin duten erlazioa, korronte alternoko zein jarraituko motoreak, energia elektriko alterno jarraitua bilakatzeko sistemak eta alderantzizkoak. Elektronikaren oinarriak honela banandukoa dira: gailuak, osagai elektronikoak, diodoak, transistoreak eta abar, zirkuitu elektronikoak, neurketa eta tresneria azpimarratuz; eta gailuen arteko komunikazio-sistemak.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1- Ingeniaritza elektrikoaren oinarriak.
1.1- Zirkuitu elektrikoak, zirkuituen teoremak, Wheatstone zubia.
Korronte jarraituko zirkuituak. Korronte alternoko zirkuituak. Zirkuitu trifasikoak. Neurketako tresneria.
1.2- Transformadoreak eta banaketa elektrikoa.
1.3- Motoreak eta korronte jarraituko sorgailuak.
1.4- Motoreak eta korronte alternoko sorgailuak.
2- Elektronikaren oinarriak
2.1- Gailu eta osagai elektronikoak.
Diodoa. Transistorea. Anplifikadore operazionala. Beste gailuak.
2.2- Seinalearen egokitzapenerako zirkuitu elektronikoak.
Iragazkiak. Instrumentazio-anplifikadorea. Sentsoreetako beste zirkuituak. Analogiko-digital eta digital-analogiko bihurgailuak.
Ordenagailu-praktikak: Zirkuituen eta motoreen simulazioak; Zirkuitu elektronikoen simulazioak.
Laborategi-praktikak: Neurgailuak, RC zirkuituak, Wheatstone zubia; RLC zirkuituak, iragazkiak eta erresonantzia; Zirkuitu arteztaileak eta mugatzaileak; Anplifikadore operazionalak dituzten zirkuituak.
MetodologiaToggle Navigation
Bi klase teorikoko ariketen klase bat ematen da orokorrean, horretaz gain laborategi eta ordenagailu praktikak daude.
Eskola magistralak: gai ezberdinen eduki teorikoak jorratuko dira ordenagailu bidezko aurkezpen eta arbeleko azalpenetan oinarrituz. Gai teoriko ezberdinak adibide errazekin lagunduko dira.
Gelako praktikak: adibide praktikoak garatu eta ariketak zuzendu eta eztabaidatuko dira, ikasleen parte hartze zuzena bultzatuz. Ikasleek gutxienez problemak planteatuta eraman beharko dituzte gelara. Irakasleak ebazpenak osatu edota problemen ebazpenean egin diren akatsak zuzenduko ditu.
Ordenagailu praktikak: PSPICE programa erabiliz, oinarrizko zirkuituak simulatuko dira kontzeptu teorikoak finkatu, eta zirkuitu errealen mugapenak ulertzeko.
Laborategi praktikak: laborategian zenbait oinarrizko zirkuitu muntatu, aztertu eta egiaztatuko dira.
Bestalde, ikasleen parte hartzea eta irakasle-ikasleen arteko komunikazioa bultzatu eta errazteko, eGela plataforma ere erabiliko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA:
Irakasgaiaren ebaluazioan ondokoak hartuko dira kontuan: azterketa teoriko/praktikoa (%60), klasean proposaturiko ariketen ebazpena eta laborategiko praktiken txostenak (%40).
Derrigorrezkoa da laborategiko klase praktiko guztietan parte hartzea, eta baita ere praktikak ondo burutzea eta dagozkien txostenak aurkeztea. Hauek guztiak beharrezkoak dira irakasgai honetan ebaluazio positiboa lortzeko. Praktikak taldeka egingo dira eta talde bakoitzak praktika bakoitzeko txosten bakarra entregatu beharko du. Honela, talde lana sustatuko da.
Bestalde, aipaturiko ebaluazio positiboa lortzeko, azterketa teoriko/praktikoan gutxienez lau puntu, hamarrekiko, lortu behar dira.
Ebaluazio jarraitua egin nahi ez duen ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio jarraituari irakasleari idatziz uko egiteko eskaria aurkeztuz, honetarako, lauhilekoaren hasieratik 9 asteko epea izango duelarik. Kasu honetan, ikaslea azken ebaluazio sistema bidez ebaluatuko da.
AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA:
Azken ebaluazio sistemarako honakoak hartuko dira kontuan: idatzizko azterketa teoriko/praktikoa (amaierako notaren %60a) eta laborategiko praktiken azterketa (amaierako notaren %40a). Laborategiko praktiken azterketa egin ahal izateko idatziko azterketan gutxienez lau puntu, hamarrekiko, lortu behar dira. Laborategiko azterketa praktiko hau era egokian burutzea ezinbestekoa da irakasgaia gainditzeko. Zirkuitu ezberdinak muntatu eta simulatzea eta txostenak idaztea azterketa praktiko honen parte izango da.
Azterketa egun ofizialean egin beharreko idatzizko azterketara aurkezten ez den ikasleak deialdiari uko egiten diola ulertuko da eta Ez Aurkeztua bezala kalifikatuko da, ebaluazio sistema edozein delarik ere.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografian agertzen diren lehenengo bi liburuak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
* Electrical & Electronic Engineering Principles, Noel Morris. Prentice-Hall, 1994.
* Electric Motors and Drives. Fundamental, Types and Applications. Austin Hugues, 2009.
* Electric Circuits. Mahmood Nahvi and Joseph Edminister. Scahaum´s Outline Series, Edición 4. McGraw-Hill, 2003.
* Electrotecnia. José García Trasancos. Editorial Thomson-Paraninfo, Madrid, 2004.
* Electronic Circuit Analysis and Design, W.H. Hayt r. and G. W. Neudeck, segunda edición, John Wiley & Sons, Inc. , 1995
* The Electronics Companion, AC Fisher- Gripps, I o P, 2005.
* Fisika, Zientzialari eta Ingeniarientzat, PM Fishbane et al., editado por UPV / EHU, 2008.
* Electronic Devices and Circuits, M. Hassul and D. Zimmerman, Prentice-Hall, 1997.
Gehiago sakontzeko bibliografia
* Electric Machines and Electromechanics, S.A. Nasar, Schaum´s Outline Series, McGraw-Hill, 1997.
* Electric Power Systems, S. A. Nasar, Scahum ´s, McGrawu-Hill, 1990.
* Máquinas Eléctricas, S.J. Chapman, 4ªEd., McGraw-Hill, 2005.
* Che- Mun Ong , Dynamic Simulation and Electrical Machinery using Matlab/ Simulink, Prentice-Hall
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- COLLANTES METOLA, JUAN MARIA
- SAGASTABEITIA BURUAGA, IBON
- VARONA FERNANDEZ, MARIA AMPARO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 | 13:00-14:00 | 10:30-11:30 |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 |
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 15:00-19:00 | ||||
10-10 | 15:00-18:00 | ||||
12-12 | 15:00-18:00 |
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-19:00 | ||||
9-9 | 15:00-18:00 | ||||
12-12 | 15:00-18:00 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-18:00 | ||||
11-11 | 15:00-17:00 |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-09:30 | 09:30-10:30 |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 |
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 18:00-19:00 | ||||
6-9 | 15:00-18:00 | ||||
12-12 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 18:00-19:00 | ||||
6-9 | 15:00-18:00 | ||||
12-12 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-18:00 | ||||
11-11 | 15:00-17:00 |
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-18:00 | ||||
10-10 | 15:00-17:00 |