XSLaren edukia
Nazioarteko Marketina
- Ikastegia
- Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
- Titulazioa
- Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 42 | 63 |
Mintegia | 9 | 13.5 |
Gelako p. | 3 | 4.5 |
Ordenagailuko p. | 6 | 9 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasketa konpetentziak:
IK1.- Lortutako datuetan oinarrituta, nazioarteko marketin esparruan iritzi arrazoituak emateko gaitasuna.
IK2.- Nazioarteko marketin ekintzen eta estrategien inguruan erabakitzeko eta praktikan jartzeko gaitasuna
IK3.- Nazioarte mailako merkatu analisiak eta ikerketak egiteko gaitasuna
IK4.- Erabakiak hartzerakoan autoerreferentzi irizpidea isolatuz, nazioarteko bezeroari eta merkatuari orientatzeko gaitasuna.
IK5.- Marketineko erabakiak, enpresaren beste sailen erabakiekin eta beste zenbait erakunderekin koordinatzeko gaitasuna
IK6.- Nazioarteko marketineko hiztegi aproposarekin, egokiro komunikatzeko gaitasuna.
EAZ GRADUA
Irakasgaiaren konpetentzia zehatz horiek M04 moduluaren (Enpresen Administrazioko eta Zuzendaritzako Hautazko Ibilbideak) M04CM01, M04CM02, M04CM03, M04CM04 eta M04CM06 konpetentziekin lotuta daude.
MARKETIN GRADUA
Irakasgaiaren konpetentzia zehatz horiek M03 moduluaren (Marketin) M03CM02, M03CM03, M03CM04, M03CM06, M03CM07 eta M03CM14 konpetentziekin lotuta daude.
Ikaskuntza emaitzak:
IE1.- Nazioarteko ingurunearen ezaugarriak, atzerritar merkatuan marketin kudeaketaren berezitasunak eta horien eragina nazioartekotzea erabakitzen duen enpresa osoaren jardueran ezagutzen ditu
IE2.- Nazioarteko merkatuan erabakiak hartzeko garrantzitsua den informazioa eta egin beharreko ikerketak aurrera eramateko metodología eta informazio iturriak aukeratzen ditu.
IE3.- Nazioarteko merkataritza kudeaketaren erabaki bai estrategikoak bai operatiboak planifikatzen, aurrera eramaten eta kontrolatzen ditu eta guzti hori arrazoituz eta koherenteki argudiatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I. ATALA: NAZIOARTEKO FUNTSAK ETA INGURUNEA
1.GAIA: MERKATUEN GLOBALIZAZIOA ETA NAZIOARTEKO MARKETINA
1.1. Merkatuen globalizazioa
1.2. Nazioarteko marketinaren kontzeptua eta jarduera eremua
1.3. Nazioarteko marketina eta esportazioaren arteko ezberdintasunak
1.4. Nazioarteko eta nazio marketinaren arteko ezberdintasunak
2. GAIA: NAZIOARTEKO INGURUNEAREN AZTERKETA
2.1. Nazioarteko marketinaren ingurune bikoitza
2.2. Nazioarteko ingurune ekonomikoaren azterketa
2.3. Nazioarteko ingurune demografikoaren azterketa
2.4. Nazioarteko kultur ingurunearen azterketa
2.5. Nazioarteko lege eta politika ingurunearen azterketa
3. GAIA: NAZIOARTEKO MERKATARITZA IKERKUNTZA
3.1. Merkataritza ikerkuntzaren definizioa eta helburuak nazioarteko marketinean
3.2. Merkataritza ikerkuntzaren analisiaren egitura nazioarteko marketinean
3.3. Kanpo merkatuen ikerkuntzaren urratsak
II.ATALA: MERKATARITZAREN NAZIOARTEKOTZE-PROZESUA
4.GAIA: MERKATARITZAREN NAZIOARTEKOTZE-ERABAKIA
4.1. Nazioartekotzea hedapen bide bezala
4.2. Nazioartekotze-prozesuan zehar jarraitu beharreko urratsak
4.3. Nazioartekotzearen faktore erabakitzaileak
5. GAIA: NAZIOARTEKO MERKATUEN AUKERAKETA
5.1. Nazioarteko merkatuak aukeratzeko planteamendua
5.2. Nazioarteko merkatuen aurreaukeraketa
5.3. Nazioarteko merkatuen aukeraketa
5.4. Egiaztapena: merkatuen nazioarteko segmentazioa
6.GAIA: NAZIOARTEKO MERKATUETAN SARRERA ETA GARAPENA
6.1. Sarrera modu ezberdinak eta atzerrian presentzia
6.2. Esportazioaren bidezko sarrera moduak
6.3. Kanpoko merkatuetan sartzeko gainerako sarrera moduak
6.4. Sarrera moduaren aukeraketa
III. ATALA: NAZIOARTEKO MARKETIN OPERATIBOA
7. GAIA: NAZIOARTEKO PRODUKTU POLITIKA
7.1. Kanpo merkatuetan produktuak dituen ezaugarriak
7.2. Barne atributuak
7.3. Kanpo atributuak
7.4. Atributu ukiezinak
7.5. Produktuen ezaugarrien araberako estandarizazioa edo egokitzapena
8. GAIA: NAZIOARTEKO PREZIO POLITIKA
8.1. Nazioarteko prezioa zehazteko faktoreak
8.2. Zergarik gabeko guneak (gune frankoak)
8.3. Dumpinga
8.4. Transferentzia prezioak
8.5. Konpentsazio merkataritza: prezioa zehazteko era gisa
8.6. Prezioari dagokion estandarizazioa
9. GAIA: NAZIOARTEKO KOMUNIKAZIO POLITIKA
9.1 Nazioarteko komunikazioaren gain eragina duten faktoreak
9.2. Komunikazio tresnak
9.3. Komunikazio tresna bereziak
9.4. Komunikazio globala
10.GAIA: NAZIOARTEKO BANAKETA POLITIKA
10.1. Banaketa, nazioarteko testuinguruan
10.2. Banaketa kanalen aukeraketan eragingo duten faktoreak
10.3. Banaketa estandarizazioaren zailtasuna
MetodologiaToggle Navigation
Aurkeztutako konpetentziak lortzeko, honako metodologia eta tresna pedagokikoak erabiliko dira:
Eskola magistralak: bertan, gai bakoitzaren funtsezko kontzeptuak definitu, azaldu eta eztabaidatuko dira.
Kasuaren metodoa. Enpresa egoera ezberdinetan kontzeptuak aplikatu eta gauzatu ahal izateko, kasu eta egoera zehatzen analisia planteatuko da.
Problemetan oinarritutako ikaskuntza. Ikasleen ikaskuntza aktiboa, autonomia eta inplikazioa sustatzeko, problema egituratzaileak aurkeztuko dira, zeintzuei ikasleek, konponbideak bilatu beharko dizkieten.
Tresna guzti horiek talde lana eta bai idatzizko bai ahozko adierazpena sustatu nahi dute. Bai talde txikietan zein handitan, tareen banaketa, analisi kritikoa eta ikasketa sinergiak erraztuko dituen talde lana sustatuko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasleek honako bi aukera hauen artean aukera dezakete:
1.- Bi atal dituen ebaluazio sistema mistoa: Kalifikazioaren % 30 ekintza eta entregagai batzuen bidezko etengabeko ebaluazio prozesuarekin lortzen da (gehienez 10 puntutik 3) eta gainerako % 70 unibertsitateko egutegi akademikoan ezarritako datetan egin beharreko azterketa batekin lortzen da (gehienez 10 puntutik 7).
Ikasgaia gainditzeko 5 lortu behar da, beharrezkoa izanik etengabeko ebaluazioan gutxienez puntu 1 lortzea (3 tik) eta azterketan 2,5 (7tik).
Etengabeko ebaluazioa ikasleek taldeka, autonomoki eta irakasleak gidatuta egingo duten zenbait ekintzen garapenarekin epaituko da. Ekintza horiek ebaluatzeko eta ikasketa prozesuaren berrelikadura lortzeko, ikasleek irakasleek ezarritako epean eta eskatutako moduan aurkeztu beharko dituzten zenbait entregagai programatu dira.
2.- Azken azterketa (ebaluazio jarraia ez egitea eskatu dutenentzat): Kalifikazioaren % 100 unibertsitateko egutegi akademikoan ezarritako datetan egin beharreko atal ezberdinak dituen azterketa batekin lortzen da. Bertan, materiaren % 100 eta irakasgaian planteatzen diren eta banakako froga batean ebalua daitezkeen ahalik eta konpetentzia gehien baloratuko dira. Ikasgaia gainditzeko 5 lortu behar da, beharrezkoa izanik 7 puntu balio duen azterketa zatian gutxienez 2,5 lortzea eta gainerakoan 1.
Aukera hau hartu nahi duten ikasleek hala adierazi behar dute lauhilabetearen 12. astea baino lehen. Horretarako, egelan zeregin bat zabalduko da.
Bai lehenengo zein bigarren aukera eginez gero, azken azterketara aurkezten ez diren ikasleak (ebaluazio mistoa jarraitu zein ez) EZ AURKEZTUA kalifikazioa lortuko dute.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela-n edo fakultateko erreprografia zentroan lortu ahal izando diren transparentziak
Proposatutako kasuak eta egelara igotako edozein material.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CERVIÑO, J.; ARTEAGA ORTIZ, J. y FERNÁNDEZ DEL HOYO, A. (2017): Marketing Internacional. En J. ARTEAGA ORTIZ (COORD): Manual de internacionalización: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización, (pp. 218-372), 2ª edición, Instituto Español de Comercio Exterior (ICEX), Madrid. Accesible en: https://www.icex-ceco.es/libreria/detalle/manual+de+internacionalizaci%C3%93n%2C+2%C2%AA+ed.
LLAMAZARES GARCÍA-LOMAS, O. (2016): Marketing Internacional. Global Marketing Strategies, Madrid.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CATEORA, P. R.; MONEY, R.B.; GILLY, M.C. y GRAHAM. J.L. (2020): Marketing Internacional, 18ª edición. McGraw Hill, Madrid.
CERVIÑO, J. (2006): Marketing Internacional. Nuevas perspectivas para un mercado globalizado. Pirámide, Madrid.
CZINKOTA, M.R. y RONKAINEN, I.A. (2019): Marketing Internacional, 11ª edición. Cengage Learning editores, Mexico.
GARCIA CRUZ, R. (2002): Marketing Internacional. Esic. Madrid.
HERMIDA, A. y IGLESIAS, I. (2015): Políticas de marketing internacional: Estrategias de producto, precio, comunicación y distribución, Ideaspropias Editorial, Vigo
HOLLENSEN, S. (2020): Global Marketing. A market-responsive approach. 8th edition. Pearson Education.
MARTINEZ VALVERDE, J.F. (2017): Marketing internacional, Ediciones Paraninfo, Madrid
Aldizkariak
Euromoney
El exportador-ICEX
Boletín económico de ICE
ESIC Market
Harvard Deusto Marketing & Ventas
Harvard-Deusto Business Review
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALDAMIZ-ECHEVARRIA GONZALEZ DE DURANA, COVADONGA
- APAOLAZA IBAÑEZ, VANESA
- BAÑALES MALLO, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 12:30-14:00 | ||||
16-30 | 11:00-12:30 | 10:00-11:00 | |||
23-23 | 12:30-14:00 | ||||
29-29 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 12:30-14:00 | ||||
22-22 | 12:30-14:00 | ||||
24-24 | 12:30-14:00 | ||||
26-26 | 12:30-14:00 | ||||
28-28 | 12:30-14:00 | ||||
30-30 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 08:30-10:00 | ||||
22-22 | 08:30-10:00 | ||||
24-24 | 08:30-10:00 | ||||
26-26 | 08:30-10:00 | ||||
28-28 | 08:30-10:00 | ||||
30-30 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:30-14:00 | ||||
27-27 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 08:30-10:00 | ||||
27-27 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-18 | 12:30-14:00 | ||||
21-21 | 12:30-14:00 | ||||
25-25 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-18 | 08:30-10:00 | ||||
21-21 | 08:30-10:00 | ||||
25-25 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 12:30-14:00 | ||||
16-30 | 11:00-12:30 | 10:00-11:00 | |||
23-23 | 12:30-14:00 | ||||
29-29 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 12:30-14:00 | ||||
22-22 | 12:30-14:00 | ||||
24-24 | 12:30-14:00 | ||||
26-26 | 12:30-14:00 | ||||
28-28 | 12:30-14:00 | ||||
30-30 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:30-14:00 | ||||
27-27 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-18 | 12:30-14:00 | ||||
21-21 | 12:30-14:00 | ||||
25-25 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 12:30-14:00 | ||||
16-30 | 11:00-12:30 | 10:00-11:00 | |||
23-23 | 12:30-14:00 | ||||
29-29 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 12:30-14:00 | ||||
22-22 | 12:30-14:00 | ||||
24-24 | 12:30-14:00 | ||||
26-26 | 12:30-14:00 | ||||
28-28 | 12:30-14:00 | ||||
30-30 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 12:30-14:00 | ||||
27-27 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
61 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-18 | 12:30-14:00 | ||||
21-21 | 12:30-14:00 | ||||
25-25 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
- -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO