XSLaren edukia

Zerbitzuen eta Bestelako Ukiezinen Marketina

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Marketineko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Zenbait enpresa-sektore eta irabazi asmorik gabeko erakundek, gure sistema ekonomikoan garrantzi berezia dutenak, marketin printzipioak aplikatzerakoan trataera berezia eskatzen dute. Irakasgai honetan, alde batetik, sektore eta erakunde horien berezitasun espezifikoak ezagutzea nahi dugu eta, bestetik, berezitasun horiek Marketin-kudeaketan duten eragina ulertu.



Ikasgaiari dagozkion gaitasun espezifikoak



1.Zerbitzuen, orokorrean, eta zerbitzu zehatz batzuen eta beste ondasun ukiezinen (turistikoak, finantzarioak, osasunarekin erlazionatutakoak, ideia sozialak, politikoak,...) berezitasuna egokiro ezagutzea, aztertzea eta interpretatzea. Hau guztia hurrengoa kontuan hartuz: ukiezintasuna zerbitzuen oinarrizko ezaugarria da eta marketinaren ekintzaren berezitasuna mugatzen du.



2.Berezitasun horrek marketin kudeaketan dituen inplikazioak ezagutu eta ulertu, ondo egokitutako marketin estrategiak eta ekintzak diseinatu ahal izateko.



3.Zerbitzu-enpresetan eta ondasun-ukiezinak eskaintzen dituzten erakundeetan (erakunde politikoak, sozialak,...) marketin estrategia eta ekintza eraginkorrak ulertu eta planteatzeko gai izatea.



4.Beste gaitasun orokorragoak: adierazpenerako gaitasunaren garapena, komunikaziorako gaitasuna (banakakoa zein taldeka, ahoz zein idatzizkoa), lan talderako gaitasuna, sormenerako gaitasuna.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia: ZERBITZUEN MARKETINARI BURUZKO SARRERA: horien MERKATUAK, PRODUKTUAK ETA BEZEROAK

Zerbitzuen marketinaren kontzeptua eta jatorria

Zerbitzuak trukerako objektu gisa. Kontzeptua, ezaugarriak, tipologia eta merkatuak/bezeroak

Zerbitzuen eta produktu fisikoen eta inplikazioen arteko aldeak Marketin Zuzendaritzarentzat

Zerbitzu-enpresen Marketin Zuzendaritza: elementu nagusiak

Marketin Erlazionala, Barne Marketina, Kanpoko Marketina

Zerbitzuaren logika nagusia eta ukiezinak batera sortzeko prozesua



2. Gaia: KALITATEAREN KUDEAKETA ETA GIZA FAKTOREAREN GARRANTZIA ZERBITZUETAN

Zerbitzuen marketinaren kontzeptua eta jatorria

Zerbitzuak trukearen xede gisa. Kontzeptua, ezaugarriak, motak eta merkatuak/bezeroak

Giza baliabideen garrantzia zerbitzuen kudeaketan

Zazpi P-ak Zerbitzuen Marketinean



3. Gaia: HIRIEN (TOKIEN) MARKETINA



Hiri Marketinaren ezaugarri nagusiak

Hiri batean interesa duten alderdiak

Hiri baten marketinaren plangintza estrategikoa



4. Gaia: TURISMO ZERBITZUEN MERKATURATZEA

Turismoaren garrantzi ekonomiko eta soziala

Eskariaren aldea turismo-zerbitzuetan

Eskaintzaren aldea turismo-zerbitzuetan

Zerbitzuak elkartzeko prozesua

Turismoko zerbitzuen aniztasuna

Baterako sorkuntzaren definizioa egokitzea turismo-zerbitzuen kasuan



5. Gaia: ZERBITZUEN PUBLIKOEN MARKETINA



Jarduera publikoen izaera: ikuspegi orokorra

Zerbitzu publikoen kalitatearen ebaluazioa

Kalitatearen ebaluazioa, zerbitzu mediko publikoen kasuan

Prozesuen kudeaketa, zerbitzu mediko publikoen kasuan



6. Gaia: OSASUN ZERBITZUEN MARKETINA



Osasun zerbitzu motak

Prozesuen kudeaketa osasun zerbitzuetan



7. Gaia: FINANTZA ZERBITZUEN MARKETINA



Banku-jardueraren izaera eta marketinarekin dituen loturak

Finantza-zerbitzuetako enpresetan prezioak finkatzeko prozesua

Harremanak finantza-zerbitzuetako enpresetan merkaturatzea



8. Gaia: Gizarte ZERBITZUEN ETA IRABAZI ASMORIK GABEKO ERAKUNDEEN MARKETINA



Trukea irabazi-asmorik gabeko erakundeetan oinarrituta

Oinarrizko giza beharren teoria, Max Neefen arabera

Marketinaren ikuspegi soziala

Marketin sozialaren kontzeptua eta oinarrizko ezaugarriak

MetodologiaToggle Navigation

Ondorengo irakaskuntza metodoetan oinarrituko gara:



Ikasgai magistrala.



Klasean jorratuko diren kasuak eta irakurgaiak eta ikasleek egingo dituzten jarduerak eta aurkezpenak.



Sektore espezifikoetan dauden enpresa/erakundeen adibide zehatzak aztertu, eta hoien inguruan taldeko lana burutu eta aurkeztu.



Mintegiak/tutoretzak banakakoak zein taldeka ikasleei beraien lan praktikoetarako behar duten informazioa, materiala eta jarraibideak emateko, bai gelan besteen aurrean egin behar dituzten aurkezpenak zein idatzizko lanak modu egokian bideratzeko asmoz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Lehenengo azterketa egiteko, ikasleak hurrengo bi ebaluazio-aukeretako bat aukeratu beharko du:



EBALUAZIO JARRAITUA:



* Azken azterketa idatzia (testa + garatzeko galderak erantzun) %40



* Taldekako sei lan, bakoitza marketing sektore esezifiko baten oinarrituta. Lan hauek gelan eta gelatik kanpo landuak izango dira eta Gelan aurkeztuko dira.



EBALUAZIO EZ JARRAITUA:



* Azken azterketa idatzia (testa + garatzeko galderak erantzun) %100

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klasean ikusitako materiala eGelan egongo da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia:



AGUIRRE GARCIA, M.S. (Koordinatzailea) (2004): Sektore espefizikoetako marketina, EHU-UPV.



CUBILLO PINILLA, J.M. eta CERVIÑO FERNÁNDEZ, J. (Koordinatzaileak), (2008): Marketing Sectorial, ESIC, Madril.



GRANDE, I. (2005): Marketing de Servicios, ESIC, Madril.



LOVELOCK, C. eta WIRTZ, J. (2009): Marketing de Servicios. Pearson Educación, México.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bibliografia osagarria:

ALDAMIZ-ECHEVARRÍA, C.: Marketing en ONGs de Desarrollo. Fundación Emilio Soldevilla eta IEPALA. Bilbao, 2003
BARRANCO, J.: Marketing Político. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
BARROSO CASTRO, C.: Marketing Bancario. Un Enfoque Estratégico. Esic. 1995.
BARRUTIA, J.M.: Marketing Bancario en la era de la Información. Pirámide/ESIC, 2002.
BERRY, L. eta PARASURAMAN, A.: Marketing de Servicios. La Calidad como Meta. Parramón. 1993.
CHIAS, J.: Marketing Público. Por un Gobierno y una Administración al Servicio del Público. Mc Graw-Hill. 1995.
ELIZAGÁRATE, V.: Marketing de Ciudades. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
FANTOVA AZCOAGA, F. (2000): "Investigación y desarrollo de un modelo de gestión para organizaciones no lucrativas de servicios sociales" Tesis doctoral Dirigida por Ángel Toña Güenaga, Bilbao. Pdf disponible en: http://www.plataformavoluntariado.org/resources/179/download.
GRÖNROOS, C.: Marketing y Gestión de Servicios. La Gestión de los Momentos de la Verdad y la Competencia en los Servicios, Diaz de Santos, 1994.
KOTLER, P., BROWEN, J. eta MAKENS, J.: Marketing para Turismo. PEARSON Prentice-Hall, Madril, 2008.
KOTLER, P eta ROBERTO, E.L.: Marketing Social. Díaz de Santos. 1992.
LAMATA, F.; CONDE, J.eta HORNO, M.: Marketing Sanitario. Diaz de Santos. 1994.
LUQUE, T.: Marketing Político. Un análisis del intercambio político. Ariel, 1996.
McGOLDRICK, P. eta GREENLANDS, S.: Comercialización de Servicios Financieros. McGraw-Hill, 1996.
POZA LLEIRA, de la, J.M.: Marketing Turístico, Oikos-Tau. 1993.
VAZQUEZ, R. eta besteak: Marketing. Estrategias y Aplicaciones Sectoriales. Civitas. 1994.

Aldizkariak

Begiratu eGela zerbitzuan

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-15

11:00-12:30

10:00-11:00

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • -1.6 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-15

11:00-12:30

10:00-11:00

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO
  • B0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - SARRIKO