XSLaren edukia
Hizkuntzaren Didaktika eta Atzerriko Hizkuntza
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 18 | 27 |
Gelako p. | 72 | 108 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.
2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.
3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.
4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).
5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.
2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.
3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.
4. Irakaslearen esku-hartzea eta estrategia metodologikoak: gelako elkarrizketen bitartez eta jardueren planifikazioaren bitartez.
5. Ahozko hizkuntza 1H eta 2Hn lantzeko jarduerak: dramatizazioa eta jolasa.
6. Hizkuntzaren lorpena: etapak.
7. Ahozko hizkuntza eta literatura Haur Hezkuntzan.
8. Ahozko genero diskurtsiboak Haur Hezkuntzan: ahozko literatura
Oharra: Irakasgaiaren programa zehatza irakasleak azalduko du ikasturte hasieran
MetodologiaToggle Navigation
-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta praktikoetan
-Jardueratan oinarritutako metodologia
-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)
-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio irizpide orokorrak:
Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko dira, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:
-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.
-Jarrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).
EBALUAZIO JARRAITUA
Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.
- Irakasgaiaren euskara atalari 5 kreditu dagozkio eta notaren % 55,56 izango da azken nota atal honetan.
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
- Ebaluazio sistema mistoa:
Eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.
·Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira emandako datetan.Halaber,euskara maila ona, zuzena, egokia ezinbesteko baldintza da irakasgaia gainditzeko: %20
·DILAN : %16
·Azterketak: %44.
·Partaidetza eta gelako lanak: %20
·Azken lana: %20
-Ikasturte hasieran zehaztuko diraa programak bi ataletan: IKASLE-PRESENTZIALAK / IKASLE EZ-PRESENTZIALAK)
Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez, eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:
Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez, eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.
Halaber, zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.
EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA - INGELES ATALA:
Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.
Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK
Araudiaren arabera
• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari
• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskolako materialak
-Ordenagailua (batzuetan)
-eGelako zenbait irakurketa
-Beste batzuk
INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil
AHOTSAK
www.ahotsak.com
Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó
Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó
Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL
Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa
Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL
Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa
Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis
Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor
El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra
http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ
HIZKUNTZAREN LORPENA
El desarrollo del lenguaje en los mellizos
http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8
https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/eu_def/adjuntos/bereziak/110017e_Doc_IDC_aulas_ale_e.pdf
ELHUYAR HIZTEGIA
Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela
Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia
Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela
http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.
28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)
Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia
Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia
http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an
Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó
Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE
Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia
Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein
Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede
Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25
www.mondragon.edu/huhezi
Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma
Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:
http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf
Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña
Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó
Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones
Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela
Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argital
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:
BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.
BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007
FRANCÉS
AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.
Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.
Bruner, J. (1985). The role of interaction formats in language acquisition. In Language and social situations, 31-46. Springer.Bruner, J. (1985). In J.P. Forgas (eds) Language and Social Situations. Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4612-5074-6_2
Bruner, J. (1984). Child's talk. Learning to Use the Language. Oxford
CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).
Larousse Français-Espagnol.
Le Petit Larousse.
SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.
INGLÉS
Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.
Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.
IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.
LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.
MADRID BUENO, A. (eds).
Tomasello, M. (2008). Acquiring linguistic constructions. Child and adolescent development, 263.
Tomasello, M. (2001). First steps toward a usage-based theory of language acquisition. In W. Damon, R.M. Lerner, D. Kuhn, R.S. Siegler, N. Eisenberg (eds), Child and Adolescent Development. An Advanced Course, 11(1-2), 61-82. Wiley.
Gehiago sakontzeko bibliografia
HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"
Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia
Hiztegiak (Eskola liburuko bibliografian)
Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE
Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.
Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor
Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor
Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó
Aldizkariak
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó
*Aula de infantil
*Tantak
*Hik hasi
-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
*Research on Language and Social Interaction
*Studies in Second Language Acquisition
*Language Teaching
*Language Learning
*Modern Language Journal
*Language Teaching Research
*TESOL Quarterly
*Second Language Research
*Foreign Language Annals
*ELT Journal
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 | ||||
16-18 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 | ||||
11-15 | 08:30-10:30 | ||||
16-19 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 | |||
28-30 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 | |||
29-30 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-14:30 | ||||
11-15 | 10:30-12:30 | ||||
16-19 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 | |||
28-30 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 | |||
29-30 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II