XSLaren edukia
Komunikazio Gaitasunaren Garapena Euskara eta Gaztelania Haur Hezkuntzan I
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
A) Testuinguru akademikoan agertzen diren testuak aztertu, prozesatu eta sortu
B) Taldeko jardueretan parte hartu, elkarlana eta bakarkako lanaren bidez
C) Hizkuntza-gaitasuna areagotzea bi hizkuntza ofizialetan.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA- Oinarrizko kontzeptuak, testuak eta berbaldiak aztertzeko eta sortzeko. Hizkuntza eta komunikazioa. Komunikazio gaitasuna. Diskurtsoa. Diskurtsoaren analisirako mailak. Testua eta testuaren ezaugarriak. Testu-motak. Diskurtso-generoak. Alor akademikoko diskurtso-generoak.
2. GAIA- Ahozko eta idatzizko testuak ulertzea eta sortzea, testuinguru akademikoaren berbaldi-generoetan berariazko arreta jarrita. Eremu akademikoko ahozko testuen ulermena, ekoizpena eta analisia: ahozko azalpenak, eztabaidak, aurkezpenak, txostenak, eta abar. Testu idatziak sortzea: apunteak, lanak, txostenak...
MetodologiaToggle Navigation
GOMENDIOAK
Ikastaroaren helburua hizkuntzaren erabileran trebetasuna garatzea den honetan, dela hizkuntza mintzatuan nahiz idatzian, hainbat diskurtsoren inguruko teoria eta praktika uztartuz, proposatu diren hainbat ariketa eta praktika modu autonomoan lantzea.
Aurrekoarekin loturik, tutoretza orduek garrantzi handia dute, eta ikasgaia hobeto prestatzeko erabil ditzake ikasleak.
Halaber, bibliografiaren erabileraz ohartarazi beharra dago: gelako jarduna aholkatzen den bibliografiaz osatzea eta hornitzea gomendatzen da biziki. Gisa berean, hizkuntza langai dugun honetan, ikasleak gramatika eta hiztegia bere gain noiznahi baliatzeko ohitura barneratzea ere aholkatzen da (ikus bibliografian).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Graduko ikasketen gestio arautegiko 43. artikuluaren ildotik, irakasgairako bi ebaluazio mota eskaintzen dira:
1. ETENGABEKO EBALUAZIOA (MODALITATE GOMENDATUA)
- Hiru lan ebaluagarri egingo dira, eta denak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko:
Hezkuntza Topaketa (%50), moduluko lana (%20) eta etsamina (%30).
2. AZKEN EBALUAZIOA
- Azterketa teoriko-praktikoa egin beharko dute egoera horretan dauden ikasleek. Azken proba horrek idatzizko nahiz ahozko atalak izango ditu, eta %80 irakasgaiaren eduki espezifikoekin loturik egongo da eta %20 moduluko lan diziplinartekoarekin.
3. Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza zuzen, egoki, kohesioz eta kohererentziaz erabiltzea, ahoz eta idatziz.
DEIALDIAK ETA UKO EGITEA
Iraunkortasun Arautegiaren 3. artikuluan jasotakoaren ildotik, honako hau azpimarratu nahi da:
1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote eskari hori irakasleari lauhilekoaren lehen bederatzi asteetan.
2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezteak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Etengabeko ebaluazioaren bidetik hasi arren, azken ebaluazioaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea eskaintzen da; eskubide hori baliatzeko, ikasleak, 9. asterako, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Ordenagailua
-Egela
-Ikusentzunezkoak
-Irakasgai honetarako espreski argitaratu diren apunteak (EHU, 2015)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-ASKOREN ARTEAN (2005) IVAPeko Estilo liburua. HAEE-IVAP
-CALSAMIGLIA, Helena, y TUSÓN, Amparo (1999) Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona. Ariel.
- CAMPS, Anna y ZAYAS, Felipe (COORD.) (2006) Secuencias didácticas para aprender gramática. Graó. Barcelona
-CARLINO, p. (2005) Escribir, leer y aprender en la Universidad. Buenos Aires: F.C.E.
-GARZIA, Joserra (2008) Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.
-CASSANY, D. (2006) Taller de textos. Barcelona: Paidós.
-CASTELLÓ, M. (coord..) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.
-GÓMEZ TORREGO, L (1997), Gramática didáctica del español. SM. Madrid.
-GONZÁLEZ NIETO, Luis, (2001) Teoría lingüística y enseñanza de la lengua.( Lingüística para profesores). Cátedra. Madrid
MONTOLÍO, E.-GARACHANA, C.- SANTIAGO, M. (2000) Manual de escritura académica. Barcelona.
ZUBIRI, I. eta ZUBIRI, E.(1995). Euskal gramatika osoa. Bilbo: Didaktiker. Atal hau erabat berritu daiteke.
Gehiago sakontzeko bibliografia
FONTICH, Xabier (2006) Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona. Horsori.
-BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel
-CLANCHY, J. y BALLARD, B. (2000) Cómo se hace un trabajo académico. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
-PÉREZ, F. (2005) Redacción en el aula. Madrid: Síntesis.
-REYES, Graciela (1990) La pragmática lingüística. Barcelona. Montesinos.
-REYES, Graciela (1998) Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/ Libros
-SÁNCHEZ LOBATO, (2006) Saber escribir. Madrid: Aguilar- Instituto Cervantes.
- VAN DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) El discurso académico oral.Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Guía del discurso académico escrito .Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Actividades para la escritura académica .Madrid: Edinumen
-VILÀ, M. (coord..) (2005) El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. Barcelona: Graó.
-VV.AA (2009) Lectura y escritura de textos académicos. (Monográfico) Textos nº 50.
-VV.AA (2004) Reflexión sobre la lengua (Monográfico) Textos nº 37.
Aldizkariak
Tantak - EHUko Hezkuntza Aldizkaria
Jakingarriak
Hik Hasi
Textos: Didáctica de la Lengua y la Literatura
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALVAREZ URIA, AMAIA
- EZEIZA RAMOS, AINHOA
- LASARTE LEONET, MARIA GEMA
TaldeakToggle Navigation
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 16:00-18:00 | ||||
1-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2024-01-09 15:30
- Ekain : 2024-06-26 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2024-01-09 15:30
- Ekain : 2024-06-26 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2024-01-09 15:30
- Ekain : 2024-06-26 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-6 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 14:00-16:00 | ||||
1-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2024-01-09 15:30
- Ekain : 2024-06-26 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2024-01-09 15:30
- Ekain : 2024-06-26 15:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA