XSLaren edukia
Konputagailuen Teknologiaren Oinarriak
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 30 |
Laborategiko p. | 15 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Metodo eta teknologia berriak ikastea eta garatzea, eta egoera berrietara erraz egokitzea, ahalbidetzen duten oinarrizko gaiak eta teknologiak ezagutzeko gaitasuna eskuratzea.
Arazoak ekimena, erabakiak hartzeko ahalmena, autonomia eta sormena erabiliz konpontzeko eta informatikako ingeniari teknikoari dagozkion ezagutzak, abileziak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasunak eskuratzea.
Informatikaren oinarri fisiko eta teknologikoak eta beraien aplikazioa ingeniaritzako arazoak ebazteko ulertzeko eta menderatzeko gaitasuna eskuratzea.
Elektromagnetismoaren oinarrizko printzipioak ulertzea eta sistema informatikoetan dituzten erabilpenak ezagutzeko gaitasuna eskuratzea.
Eremuen eta uhinen funtsezko printzipioak konprenitu, sistema informatikoetan erabiltzeko.
Era azkar eta zehatzean oinarrizko zirkuitu elektrikoak aztertzeko gai izatea, korronte zuzenean zein korronte alternoan.
Elektronikaren (erdieroaleak eta familia logikoak) oinarrizko hastapenak ulertu sistema informatikoetan aplikatu ahal izateko gaitasuna eskuratzea.
Era azkar eta zehatzean diodo eta transistoreko funtsezko zirkuitu elektronikoak aztertzeko gai izatea.
Fotonikaren oinarrizko printzipioak konprenitu, sistema informatikoetan erabiltzeko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1: Elektrostatika: Karga elektrikoa; Coulomb-en legea; eremu elektrikoa; energia potentzial elektrostatikoa; potentzial elektrostatikoa.
2. Elektrozinetika: Korronte elektrikoa; korrontearen intentsitatea eta dentsitatea; potentzial-diferentzia; potentzia elektrikoa.
3. Zirkuituetarako sarrera: Zirkuituaren definizioa; zirkuituen sailkapena tipologiaren arabera: analogiko/digitalak, bilduak/banatuak, korronte zuzeneko edo korronte alternoko zirkuituak; zirkuituen funtzionamendu egoerak: egoera egonkorra / egoera iragankorra.
4. Zirkuitu elektrikoetako ohiko osagaiak: Erresistentziak; kondentsadoreak; harilak; tentsio- eta korronte-sorgailuak, independente zein mendekoak; etengailuak; kommutagailuak.
5. Zirkuituetako oinarrizko legeak eta haien aplikazioak: Kirchhoff-en legeak; elementuen serie eta paralelo elkarketak; tentsio- eta korronte-zatitzaileak; voltmetro eta amperemetro neurgailu elektrikoen funtzionamenduaren hastapenak.
6. Zirkuituak analizatzeko metodoak: Begizta-korronteen metodoa; gainezarpen-printzipioa; Thévenin-en eta Norton-en teoremak; potentziaren transferentzia maximoaren teorema.
7. Elektronikarako sarrera: Oinarrizko osagaiak: diodoa, transistore bipolarra eta eremu-efektuzko transistoreak (JFET eta MOS).
8. Diodo erdieroaleen azterketa eta aplikazioa: Diodo-motak: artezle, LED, Zener; hurbilketa linealak; diododun zirkuituen ebazpena; diodozko artezgailuaren azterketa.
9. Transistore bipolarren eta eremu-efektuzkoen azterketa eta aplikazioa: Hurbilketa linealak; transistoredun zirkuituen ebazpena; alderanzgailuaren azterketa.
10. Magnetismoa eta uhin elektromagnetikoak: Eremu magnetikoa; material magnetikoak; ferromagnetismoa; aplikazioak. Maxwell-en ekuazioak; uhin lauak; antenak; espektro elektromagnetikoa.
11. Fotonika: Optikaren aplikazioak sistema informatikoetan.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistraletan, irakasgaiaren edukiak azalduko dira. Materialak (aurkezpen digitalak) aldez aurretik egongo dira ikasleentzat eskuragarri eGela plataforman.
Gelako praktiketan proposatutako ariketak burutuko dira, enuntziatuak eGELA plataforman egongo dira eta ebazpena ikasgelan egingo da.
Laborategiko saio guztietan, ikasleek txostenak egingo dituzte, talde lanean.
Klase magistraletan azaldutako gai bat proposatuko dute ikasleek, gai hori landuko eta garatuko dute aurkezpen edo txosten batean lan-taldeetan, lankidetzan
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazioa egiteko, klase magistraletan azaltzen diren kontzeptuak eta gelako praktiketan proposatutako ariketa bezalakoak jasotzen dituen idatzizko azterketa erabiliko da (60%).
Lan-taldetan eginiko laborategi txostenaren bidez (20%) eta irakasgaieko programatik aukeratutako gai baten aurkezpenaren bidez (20%), burutzen da ebaluazioa.
Irakasgaia gainditzeko zati bakoitza banaka gainditzea beharrezkoa da, hau da, idatzizko azterketa, laborategi txostenak eta talde lana.
Ikasle batek, ebaluazio jarraia egin ezean notaren %100 lortu ahal izango du azterketa baten bidez. Azterketa honek talde lanean eta laborategiko saiotan lortu beharreko gaitasunak ebaluatzeko galderak eduki ditzake.
Ebaluazio jarraian parte hartzen ez duen ikasleak eta azterketara aurkeztu ere ez denak EZ AURKEZTUA kalifikazioa jasoko du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
RUIZ, ARBELAITZ, ETXEBERRIA, IBARRA, 2004. Análisis básico de circuitos eléctricos y electrónicos. (Pearson. Prentice Hall)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
IRWIN J. D., 2003. Análisis básico de circuitos en ingeniería. (Limusa Wiley)
MALVINO A. P., BATES D. J., 2006. Principios de electrónica. (McGraw-Hill)
SEDRA A.S., SMITH K.C., 2006. Circuitos Microelectrónicos. (McGraw-Hill)
GÓMEZ VILDA, P. et alter. , 2007. Fundamentos físicos y tecnológicos de la informática. (Pearson Educación)
MONTOTO L., 2005. Fundamentos físicos de la informática y las comunicaciones. (Thomson)
CRIADO A. et alter., 1999. Introducción a los fundamentos físicos de la informática. (Paraninfo)
Gehiago sakontzeko bibliografia
SCOTT D.E., 1988. Introducción al análisis de circuitos: un enfoque sistémico. (McGraw-Hill)
NILSSON J.W., RIEDEL S.A., 2005. Circuitos eléctricos. (Pearson. Prentice Hall)
GROB B., 1997. Basic electronics. (McGraw-Hill)
SCHILLING D.L., BELOVE C., 1993. Circuitos electrónicos discretos e integrados. (McGraw-Hill)
CUESTA L.M., et alter., 1993. Electrónica Analógica: análisis de circuitos, amplificación, sistemas de alimentación. (McGraw-Hill)
KEMMERLY J.E., et alter., 2007. Análisis de circuitos en ingeniería. (McGraw-Hill)
TIPLER P.A., MOSCA G., 2005. Física para la ciencia y la tecnología. (Reverté)
Aldizkariak
Technology review
Computer Technology journal
Computer Technology review
Computer
IEEE Micro
New Scientist (http://www.newscientist.com/)
The physics teacher (http://scitation.aip.org/tpt/)
American Journal of Physics (http://www.kzoo.edu/ajp/)
Quantum: The Magazine of Math and Science (http://www.nsta.org/quantum/indx9001.asp)
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARANGUREN ARAMENDIA, GERARDO
- DE DIEGO RODRIGO, DOMINGO JOSE MIGUEL
- ZAMORA BELVER, JUAN JOSE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:00-10:00 | ||||
2-15 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:00-09:00 | ||||
2-2 | 08:00-10:00 | ||||
4-4 | 08:00-10:00 | ||||
6-6 | 08:00-10:00 | ||||
8-8 | 08:00-10:00 | ||||
10-10 | 08:00-10:00 | ||||
12-12 | 08:00-10:00 | ||||
14-14 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:30-13:30 | ||||
2-2 | 11:30-13:30 | ||||
4-4 | 11:30-13:30 | ||||
6-6 | 11:30-13:30 | ||||
8-8 | 11:30-13:30 | ||||
10-10 | 11:30-13:30 | ||||
12-12 | 11:30-13:30 | ||||
14-14 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 33L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-14:00 | ||||
3-3 | 12:00-14:00 | ||||
5-5 | 12:00-14:00 | ||||
7-7 | 12:00-14:00 | ||||
9-9 | 12:00-14:00 | ||||
11-11 | 12:00-14:00 | ||||
13-13 | 12:00-14:00 | ||||
15-15 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- S1B 32L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:00-14:00 | ||||
7-15 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:00-09:00 | ||||
2-2 | 08:00-10:00 | ||||
4-4 | 08:00-10:00 | ||||
6-6 | 08:00-10:00 | ||||
8-8 | 08:00-10:00 | ||||
10-10 | 08:00-10:00 | ||||
12-12 | 08:00-10:00 | ||||
14-14 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:30-10:30 | ||||
3-3 | 08:30-10:30 | ||||
5-5 | 08:30-10:30 | ||||
7-7 | 08:30-10:30 | ||||
9-9 | 08:30-10:30 | ||||
11-11 | 08:30-10:30 | ||||
13-13 | 08:30-10:30 | ||||
15-15 | 08:30-10:30 |