XSLaren edukia

Sistema Elektroniko Digitalak

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

C3 - Oinarrizko eta teknologiako gaiak ezagutzea, metodo eta teoria berriak ikasteko gaitzen dituztenak eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna ematen dietenak.

C4 - Arazoak ekimenez konpontzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna, sormena, arrazoibide kritikoa eta komunikatzeko eta Industria Ingeniaritzako ezagutzak eta trebetasunak transmititzea.

C6 - Nahitaez bete beharreko zehaztapen, erregelamendu eta arauak erabiltzeko gaitasuna.

C10 - Ingurune eleanitz eta diziplina anitzekoan lan egiteko gaitasuna.

TEEOI3 - Elektronika digitalaren eta mikroprozesadoreen oinarriak eta aplikazioak ezagutzea.



Ikaskuntzaren prozesuaren ondorioz, ikasleak gai izanen dira:

Mikroprozesadoreetan eta mikrokontrolagailuetan oinarritutako sistema digitalak diseinatzera eta sintetizatzera.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Gai teoriko hauek landuko dira:

- 8051ko arkitektura

- Kode eta datuen memoria.

- Etenaldi eta periferiko integratuak.

- 8051 Mihiztatze-lengoaia programazioa.

- Komunikazio asinkronoak: EM-232 eta EM-485.

- I2C eta SPI komunikazio sinkronoak.

- I/O periferikoak: tekla-matrizeak, LCDak.

- Tentsio- eta watchdogs-ikuskatzaileak.



Laborategiko praktikak hauek dira:

- IDE eta kodea sortzea

- Arazketa/simulazioa

- Funtzioak eta loturak

- GPIOak

- Urratsez urratseko motorra

- Audioa sortzea

- Serie komiunikazioa

- LCD alfazenbakizko baten kontrola

- LED I2C driver baten kontrola

- 4x4 teklatua irakurtzea

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistraletan, metodo berriak ikasteko eta egoera berrietara egokitzeko gaitasuna ematen duten oinarrizko gaiak eta teknologiak ezagutzea bultzatzen da. Fabrikatzaileek eta partzuergoek argitaratutako zehaztapen eta estandarren erabileran oinarrituko da.



Aztertu beharreko periferikoen ezaugarri-orriak eta eskuliburuak erabiliko dira hari eroale gisa. Oinarri horien gainean behar diren azalpenak emanen dira, saio praktikoetan azaldutako funtzionaltasuna frogatzeko inplementazio erraz bat egin ahal izateko.



Eskola praktikoetan dokumentazio hori erabiliko da problemak ekimenez, sormenez eta arrazoibide kritikoz ebazteko, metodologia zientifikoari dagozkion estrategiak aplikatuz. Eskema elektronikoen interpretazioa eta zirkuitu inprimatuko plakak muntatzeko laborategiko tresnen erabilera garatu beharko dira.



Osasun-baldintzek irakaslana egitea eta/edo aurrez aurreko ebaluazioa egitea eragozten badute, bertaratu gabeko modalitate bat aktibatuko da, eta ikasleei horren berri emango zaie unean-unean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUKO SISTEMA

- Lehenengo gaiei dagozkien 5 galdetegi egingo dira. Galdetegi horien batez bestekoa irakasgaiaren azken notaren % 50 da. Ez da zertan galdetegi bakoitza gainditu behar , baina 5/10 baino kalifikazio handiagoa lortu beharko da.

- Praktikak egitea nahitaezkoa da. Aldez aurretik egin beharreko lanaren kontrola eginen da saio praktiko bakoitzean. Horretarako, iturri kode konpilagarriaren bertsio bat erabiliko da. Praktiken funtzionamendu egokiaren erakustaldia azken notaren %10ari dagokio, eta gutxienez 4/10 lortu beharko da.

- Ikasle oro bakarka egindako amaierako lan bat egingo dute. 11. astetik aurrera egiten ahalko da lana. Programaren funtzionamendu eta jarduera zuzena, bai eta erabilitako iturburu-kodea ere, azken notaren %20arekin ebaluatu eta egokituko dira, eta 5/10 lortu beharko da. Gainera, ikasleek ahozko proba bat eginen dute, beren proiektuaren funtzionamendu egokiaren alde, nola programatu duten azalduko dute eta irakasleek egindako galderei erantzungo diete. Ebaluazio hori azken notaren %20 da, eta 5/10 baino kalifikazio handiagoa lortu beharko da.



Ikasgaia gainditzeko beharrezkoa izanen da goian adierazitako gutxieneko notak lortzea. Hala ez bada, gainditu ez den partearen nota agertuko da GAURen.



Etengabeko ebaluazioaren modalitatean, etengabeko ebaluazioa egiten ez duten edo azken lana aurkezten ez duten ikasleak EZ AURKEZTUTZAT joko dira.



AZKEN EBALUAZIO-SISTEMA

Ebaluazio jarraitua egiten ez duten ikasleek irakasgaiaren notaren % 50arekin kalifikatuko den azterketa bat eginen dute. Azterketa horretan, klase teorikoetan eta laborategietan eskuratu behar diren gaitasunak ebaluatzeko galderak jasoko dira.



Laborategiko praktikak egitera joan ez bada edo gainditu ez baditu, ebaluatu beharreko itemak aldatuz ebaluatuko da zati hori. Egin behar izan dituzten praktikak ez dira ebaluatuko eta azken lanaren pisua amaierako notaren %30 izango da, eta 5/10 lortu beharko da. Edozein kasutan, ikasleek amaierako notaren % 20ri dagokion ahozko proba egin beharko dute.



Ikasgaia gainditzeko beharrezkoa izanen da goian adierazitako gutxieneko notak lortzea. Hala ez bada, gainditu ez den partearen nota agertuko da GAURen.



Etengabeko ebaluazioaren modalitatean, etengabeko ebaluazioa egiten ez duten edo azken lana aurkezten ez duten ikasleak EZ AURKEZTUTZAT joko dira.



Osasun-baldintzek irakaslana egitea eta/edo aurrez aurreko ebaluazioa egitea eragozten badute, bertaratu gabeko modalitate bat aktibatuko da, eta ikasleei horren berri emango zaie unean-unean.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren diapositibak/dokumentuak eGelan eskuragarri daude. Mikrokontrolatzailearentzako garapen-txartelak. Mikrokontrolagailuan oinarritutako sistemak garatzeko beharrezkoa den ordenagailu pertsonala eta askotariko softwarea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

01. Microcontroladores MCS-51. Apuntes de clase de Ángel Mª Aledo Amorós

02. Prácticas Básicas con microcontroladores. Apuntes de José Miguel Gil-García



Gehiago sakontzeko bibliografia

- Microcontroladores MCS-51 y MCS-251. J. Matas y R.R. Ramos. Edicions UPC. 2001
- C and the 8051 Vol.I y II. Thomas W.Schultz

Aldizkariak

r

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-31

12:30-14:00

11:00-12:30

35-36

12:30-14:00

11:00-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.7 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • AULA 1.7 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • LAB. DISEÑO ELECTRÓNICO - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-22

10:00-11:00

23-36

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • LAB. DISEÑO ELECTRÓNICO - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-22

13:00-14:00

23-36

13:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. CARTOGRAFÍA Y GEOMORFOLOGÍA - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • LAB. DISEÑO ELECTRÓNICO - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA