XSLaren edukia
Radarra eta Satelite bidezko Nabigazio Sistemak
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Telekomunikazio Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 |
Mintegia | 7.5 | 11.2 |
Gelako p. | 7.5 | 11.2 |
Laborategiko p. | 10 | 15 |
Landa p. | 5 | 7.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasgai honetan “Irrati-frekuentzia, mikrouhinak, irrati-difusioa, irrati-loturak eta irrati- determinazioko zirkuitu azpisistema eta sistemak aukeratzeko gaitasuna” garatzen da, hau Telekomunikazioko sistemako modulukoa da. Beste aldetik “Osagaiak eta bere zehaztapenak aztertzeko gaitasunak gidatu eta gidatu gabeko komunikazioko sistemetarako” ere garatuko da.
Ikasketaren ondorioz, ikasleak irrati- determinazioko sistematan erabilitako teknologia ezberdinak ulertuko du (radar sistemak eta kokatzeko sistemak),.teknologiaren aukeraketa eta bere konfigurazioa erlazionatuko da bilatu nahi den helburuarekin.
Ikasleak propagazio, irradiatze sistema, modulazioa eta seinala prozesatzeko kontzeptuak erabiliko eta ulertuko du, ariketa zehatzak ebazteko. Horretarako ikasleak adibide eta egoera errealekin lan egingo du, ikasgaia eta aurreko ikasgaien gaiak erabili behar ditu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Ikasgaiaren oinarrizko edukiak honako hauek dira:
- Radar seinalea denbora eta frekuentzien eremuan, garrantzitsuenetako seinale-prozesaketa teknikaren ikasketa
- Radar sistemen funtzionamendua, osatzen duten azpisistemen funtzioak (antenak, transmisoreak, isolagailuak, hartzaileak, iragazki-bankuak, eta abar).
- Azpisistema bakoitzean erabilitako teknologien konparaketa eta radar sistema funtzionamendu orokorraren eragina
- Radar teknologiaren aplikazioak eta gaurko inplementazioak
- Satelitetan oinarritutako posizio sistemak erabilitako arkitektura eta seinalearen deskribapena (GPS, Galileo, EGNOS)
Gai-zerrendatik gai garrantzitsuenak hauxe dira:
- Radar sistemei sarrera
- Pultsu radar
- Radar ekuazioa
- Clutter-aurkako sistemak
- Radar datuak ateratze eta erresoluzioa hobetzeko teknikak
- Satelitetan oinarritutako kokatzeko sistemak
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honetan ikasteko zenbait metodologiak erabiltzen dira.
Gaiaren kontzeptuak klaseetan emango dira, ikasleen parte hartzearekin. Bakarkako lana bultzatuko da errekurtso informatiko eta bibliografiko erabiliz gaiaren alderdi desberdinak ulertzen laguntzeko.
Gaiak eta ariketak ezabatuko dira gelan parte-hartze era baten. Bakarrik edo taldeka garatuko diren ariketak emango dira, gaiaren teoriko ezagutze eta beste antzeko eremuekin ikasgaiaren edukiak lotzeko balioko da. Gaiak sortzea eta eztabaidak irekiak bultzatuko dira, sintesi gaitasunak, taldeko lana eta emaitzen aurkezpenarekin lotutako gaitasunak ikasleek lor ditzaten.
Ordenagailu praktiketan, oinarrizko programak erabiliko dira, radar sistema prestazioak kalkulatzeko radarren helburuaren arabera, osatzen dituen elementuak, konfigurazioa eta kokatzen den inguruko baldintzak kontuak harturik.
Landako praktikak ikasleak inguru zehatz baten funtzionatzen den sistema erreala edo ea erreala hurbiltzeko prentsatuta daude.
Ikasleen ikastea errazteko eta ziurtatzeko jarraipen bat egingo da, bai ariketa ebazpenetan baita ordenagailuko praktiketan ere. Aurretik ebaluatzeko irizpide oinarrituta, ikasleek haien ikaste kontuan izan daitezen eta bere hobetzeko erak baita.
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgaia honen ebaluazioa jarraikia sistema erara egingo da:
- Bakarkako idatzizko proba, kurtsoaren erdian egingo dena, teoriari buruzko galderekin eta/edo ebazteko ariketekin osatuko dena (%15)
- Mintegien ebazpenak ematea (%10)
- laborategiko praktikak eta haien ebazpenen txostenak entregatzea (notaren %25)
- Bakarkako proba finala (%50): ikasgaiaren edukiei buruzko idatzizko proba. Teoriari buruzko galderekin eta/edo ebazteko ariketekin osatuko da. Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa da proba final hau gainditzea.
Aurreko kalifikazioko batez besteko aplikatuz kalifikazio finala aterako da. Horretarako ezinbesteko betebeharra da kasu praktiko guztiak entregatuta izatea, laborategiko praktika guztiak eginda izatea eta haien txostenak entregatuta izatea baita aurkezpen esposizioetan parte hartu izana ere (ikasleen lanen bezala proposatzen badira).
Ikasketen emaitzei ebaluatzeko irizpideri dagokionez, kontutan izango diren aspektu garrantzitsuenak ondorengoak dira:
- ikasgaiaren gai garrantzitsuenaren ezagutza et ulermena
- kontzeptu, parametroak eta errekerimendu teknologikoko erlazionatze zuzena
- Kasu zehatzak ebazteko aurrekoa aplikazio zuzena, ebazteko kasuaren baldintzak eta zehaztasunak kontuan hartuta.
- Metodologiak aplikazio zuzena, aplikaziozko ariketak eta kasu zehatzak ebazteko.
- Zenbaki-baloreak lorpena konfigurazio parametrokoak edo irizpide aplikagarriak ikasgaian deskribatutako teknologiei.
Ebaluaketa formagarria egindako entregatuei hobetzeko gomendioak ematen egingo da.
Proba partzialetan parte hartzen ezin izango duten ikasleek ikasgaiaren irakasleei jakinarazi beharko diete lehenengo proba partziala baino aste bat lehenago gutxienez. Bestela, ikasle guztiek ebaluazio jarraikien frogetan ebaluatuta izango dira.
Ebaluaketa jarraikien parte hartzen ez duten ikasleek ikasgaiaren ikaskuntzaren emaitzen lorpena kreditatu ahalko dute ebaluaketa final baten bitartez, zeina hurrengoan datzan:
1) Luzeago idatzizko froga final egitea, garatzeko galderak, ebazteko ariketak eta ebazteko kasu praktikoaz osatuta (nota finalaren % 75)
2) Laborategiko praktika egitea, teknika esperimentalaren ikaskuntza ebaluatuko da (% 25)
Ohiko deialdiaren uko egiteko ez aurkeztearekin nahiko izango da.
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasleek Ikasgaia ikaskuntzarako behar dituzten baliabidek hurrengoak dira:
- Ikasgaiaren apunteak
- Ariketen enuntziatuak eta gelako praktikak
- kasu praktikoak, radarren adibide errealak eta seminarioetan erabilitako materiala
- laborategiko praktiketan erabiltzen den software herramen-aren manuala
- Laborategiko praktiken enuntziatuak
- Landako praktiketarako materiala
Material guzti hauek E-gelan eskuragarri izango dira ikasgaiaren zehar erabili beharko diren heinean.Ikasleek klase magistraletan, gelako praktiketan, seminarioetan zein laborategiko praktiketan erabiliko dituzte.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Ikasgaiaren apunteak (E-gelan eskuragarriak)
- Introduction to Radar Systems, M.I. Skolnik, McGraw-Hill Book Co., Singapur, 1980
- GNSS Data Processing, ESA TM-23, Vol I: Fundamentals and Algorithms (disponible en www.navipedia.net/GNSS_Book/ESA_GNSS-Book_TM-23_Vol_I.pdf)
- GPS eta Galileori buruzko tutorialak (E-gelan eskuragarriak)
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Monopulse principles and techniques, S. M. Sherman, Artech House, 1984
- Principles of Modern Radar, J.L. Eaves et al.
- Radar Principles, N. Levanon.
- Radar System Design and Analysis, S.A. Hovanessian, Artech House Inc., USA, 1984
- Guía práctica del GPS, P. Correia, Marcombo.
- The GPS Manual. Principles and Applications, S. Dye, Baylin Publications
- GPS sistemari buruzko dokumentazioa EEUU-ko DoD argitaratuta (E-gelan eskuragarri)
- Galileo sistemari buruzko dokumentazioa Agencia Espacial Europeak argitaratuta (E-gelan eskuragarri)
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE LA VEGA MORENO, DAVID
- LANDA SEDANO, IRATXE
- ZUBIA ZABALLA, JOSEBA ANDONI
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-30 | 15:00-16:00 | ||||
32-35 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 16:30-18:00 | ||||
25-25 | 16:30-18:00 | ||||
28-28 | 16:30-18:00 | ||||
30-30 | 16:30-18:00 | ||||
33-33 | 16:30-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-30 | 16:00-16:30 | ||||
32-35 | 16:00-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P2G 10S - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 16:30-18:30 | ||||
26-26 | 16:30-18:30 | ||||
27-27 | 16:30-18:30 | ||||
29-29 | 16:30-18:30 | ||||
32-32 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P0B 11I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P0B 18I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P0B 18I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P0B 18I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
- P0B 9I - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN I
16 Landa p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
35-35 | 09:00-14:00 |