XSLaren edukia
Proiektuen Kudeaketa
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Atal honetan ikasketa emaitzen laburpena aurki daiteke, ikasleak lortuko dituen ikasketa emaitzak zehaztuz:
1. Proiektuen plangintza, jarraipen eta kontrolarekin erlazionatutako fase nagusi, ataza eta rolak identifikatzea.
2. Estimazio eta plangintzako atazekin erlazionaturik dauden gaitasunak identifikatzea eta garatzea, aldez aurreko esperientzi eta ezagutzak aplikatuz.
3. Proiektu batean erabakiak eta aldaketak eskatzen dituzten egoerak antzematea eta egoera hauek kudeatzeko gai izatea.
4. Proiektu bateko bizitza-zikloko informazio eta komunikazio sistemen kudeatzearekin erlazionaturik dauden funtsezko atalak eta zenbait proiektu informatiko motetan parte hartzen duten proiektu informatiko eta rol profesionalen espezifiko diren ezaugarriak identifikatzea.
5. Aktibitate profesionala garatzen den antolaketa, araudi, deontologi eta legezko ingurunea identifikatu eta kontuan hartzea eta bereziki, proiektuekin erlazionatutako atazetan duten eragina.
6. Banakako lana eta jendearteko gaitasun teknikoak eta baita ere portaerarekin lotutakoak garatu, Proiektuen Zuzendaritzan Gaitasunerako Oinarrien eredu kontzeptualaren barruan.
Osagarri gisa, soluzio teknikoek gizartean eta ingurumenean duten eragina aztertzeko eta baloratzeko gaitasuna handitu nahi da, baita iraunkortasunaren alderdiak ere, NBEren Garapen Jasangarriko Helburuen ildotik, Informatikako Ingeniaritzaren jardueraren erantzukizun etikoa eta profesionala barne.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. PROIEKTUEN PLANGINTZA.
2. PROIEKTUEN JARRAIPENA ETA KONTROLA.
3. PROIEKTUEN ZUZENDARITZA.
3.1 Proiektu Zuzendariaren papera.
3.2 Proiektu zuzendaritzako rol profesionalaren garapena eta formakuntza.
4. PROIEKTUEN KUDEAKETARAKO SISTEMA ETA BALIABIDEAK.
4.1 Informazio Sistema.
4.2 Komunikazio Sistema.
5. PROIEKTU INFORMATIKOA.
6. BANAKAKO GAITASUN PROFESIONALAK.
7. EKIPO LANA.
8. ARAUDI ETA DEONTOLOGI INGURUNEA.
9. PROIEKTU BATEN ANTOLAKETA INGURUNEA.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaia hiru motatako presentziazko ataza kontuan hartuta ematen da: eskola magistralak, ariketa eskolak eta talde-lana eta eztabaida saioak. Irakaskuntza, metodologia aktiboak erabiliz egingo da. Konkretuki, eskola eta laborategietan talde-laneko atazak, eztabaidak eta emaitzen aurkezpenak egingo dira sistematikoki, berauen helburua ikasleen parte-hartze zuzena sustatzea eta ikasturtean zehar beraien motibazioa eragitea izanik.
Irakaskuntza metodologi aktiboa, klaseetara bertaratze puntual eta sistematikoan oinarritua, emaitzen aurkezpena, ikasitako ikasbideen probak eta lanen garatzea, bai banakakoak bai ekipo-lanak ere.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa baztertzaileak diren bi modutan oinarritzen da:
1. Ebaluazio jarraitua. Eskola saioetara bertaratze puntual eta sistematikoan oinarritua, emaitzen aurkezpena, ikasitako ikasbideen probak eta lanen garatzea, bai banakakoak bai ekipo-lanak, lauhilabetearen hasieratik maiatzaren erdira arte. Nota ondorengo jardueretatik eskuratzen da:
***a. 1A-2A. Ebaluazio jarraierako izen emate proba: notaren %15. Probak barne hartzen ditu eskolako lehen bi asteetako lan-multzoaren ebaluazioa (proiektuak, zereginak eta eskolak), bi zatitako azterketa baten bidez (testak -% 25- eta idatzizko proba -% 25-) eta banakako lanaren eta proiektuko talde-lanaren balorazioa (proiektuen balorazioan oinarrituta -% 50-).
***b. 3A-10A. Bi proiektu gehigarrien garapena baloratzeko proba (binaka, P2 proiektua, eta hiru/lau taldean P3n): notaren %45. Entregatu ondoren, banakako proba egingo da; izan ere, proiektuen kalifikazioak banakako osagai bat izango du, proba honen bidez ebaluatuko dena, eta aurreko proiektuen behin-behineko kalifikazioak zehazteko eta finkatzeko balioko du. Probak aste horietako lan-multzoaren ebaluazioa (proiektuak, zereginak eta eskolak) barne hartzen du, bi zatitako azterketa baten bidez (testa -%25- eta idatzizko proba -%25-) eta banakako lanaren eta proiektuko talde-lanaren balorazioaren bidez (proiektuen balorazioan oinarrituta -%50-).
***c. 11A-15A. Multzoko proiektua garapena baloratzeko proba (gutxienez bost laguneko talde batek proiektu bat garatzea): notaren % 40. Entregatu ondoren, banakako proba egingo da; izan ere, proiektuaren kalifikazioak banakako osagai bat izango du eta proba honen bidez ebaluatuko da, proiektuaren behin-behineko kalifikazioa zehazteko eta finkatzeko balioko duena. Probak aste horietako lan-multzoaren ebaluazioa (proiektuak, zereginak eta eskolak) barne hartzen du, bi zatitako azterketa baten bidez (testa -%25- eta idatzizko proba -%25-) eta banakako lanaren eta proiektuko talde-lanaren balorazioaren bidez (proiektuaren balorazioan oinarrituta -%50-). Proiektua epe barruan entregatzen bada oinarrizko kalitate-irizpideak betez, ikasleek azterketa ez egitea eta gainditutzat jotzea erabaki ahal izango dute.
***Ebaluaketa osoaren prozesuko elementu gisa, zenbait asteetan atazak burutuko dira. Ataza horien emaitzak azaltzeko landutako emangarri eta aurkezpenen balorazioak ikaslearen lanaren ebaluazioan eragina izango du, proiektuekin lortutako kalifikazioaren osagarri gisa.
2. Bukaerako azterketan oinarritutako ebaluaketa. Ezarritako epe eta lan metodoetan oinarritutakoa, saioetara bertaratzea borondatezkoa da baina azterketa aurretik 120 orduko lan pertsonalaren plangintza, dedikazioa eta jarraipena egin behar da. Bi zatitan antolatzen da:
a. Idatzizko azterketa aurretik zuzendu beharreko proiektu baten garapena, tarteko emangarrien mugarriak bete beharko direlarik, eGelaren bidez. Proiektuaren proposamena, bere zuzendaritza ereduarekin batera proiektua hasi aurretik aurkeztu beharko da. Behar den kalitatearekin eta denbora epeen barruan entregatzea, ikasgaia gainditzeko aurrebaldintzak dira. Proiektuaren garapenarekin paraleloan, ikasleak ikasgaiari eman dizkion orduen plangintza, jarraipen eta kontrola egin beharko du.
b. Gaitasunen bukaerako azterketa; hiru zatitan banatua: lehena, irakasgaiaren plangintza, jarraipen eta kontrola, eta proiektuaren irismenarekin lotuta; bigarrena, eduki teorikoekin lotuta; eta hirugarrena, proiektuen plangintza eta kudeaketako kontzeptuen aplikazioa kasu praktiko batean.
Deialdiari uko egiteko nahikoa da %60ko kalifikazioa egonkortu baino lehen ebaluaketa jarraituko lana uztea. Ebaluazio globalean, proiektua ez aurkeztea edo azterketara ez aurkeztea. Ebaluazio globalera aldatzeko, ebaluazio jarraituko baldintzak bete arren, deialdiari uko egiteko egoeran egonda posta elektroniko bidez jakin arazi behar zaio irakaslegoari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®), 6ª edición, PMI, 2017
Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®), 7ª edición, PMI, 2021
Metodología de Gestión de Proyectos PM², Guía 3.0.1[1], European Union, 2021.
Eskoletan hartutako oharrak eta proiektu eta zereginen dokumentazioa.
Estekak:
---------
[1] https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/b8458be2-821d-11eb-9ac9-01aa75ed71a1
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®), 7ª edición, PMI, 2021
Metodología de Gestión de Proyectos PM², Guía 3.0.1[1], European Union, 2021.
Estekak:
---------
[1] https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/b8458be2-821d-11eb-9ac9-01aa75ed71a1
Gehiago sakontzeko bibliografia
Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®), 6ª edición, PMI, 2017
NCB. Bases para la Competencia en Dirección de Proyectos. 3.1 bertsioa, UPV/EHU argitarapen zerbitzua, 2009
Informática profesional: Las reglas no escritas para triunfar en la empresa, R. Canales Mora, ISBN: 978-84-92650-43-9, 2011
Uso eficaz del tiempo. José María Acosta. Profit Editorial, 2010
Software Extension to PMBoK Guide (5th Edition), PMI, 2013
Aldizkariak
Communications of the ACM (https://cacm.acm.org/)
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |