XSLaren edukia

Informazio Sistemen Analisia eta Diseinua

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritza (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
Ikasturtea
2024/25
Maila
5
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Informazio Sistemen (SI) moduluaren berariazko gaitasunak:

IL.1: Informazioaren eta komunikazioaren teknologien eta enpresa-prozesuen soluzioak integratzeko gaitasuna, erakundeen informazio-beharrak asetzeko, eta, hartara, helburuak eraginkortasunez eta eraginkortasunez lortzen laguntzeko, lehiatzeko abantailak emanez.

SI.3: Informazio- eta komunikazio-sistemen zehaztapenean, diseinuan, inplementazioan eta mantentze-lanetan aktiboki parte hartzeko gaitasuna.



Zeharkako gaitasunak:

3. Talde lana (goi maila)



Ikasleak gai izan behar du:

- Software estandarra garatzeko prozesu arina ulertzea eta erabiltzea.

- SI batean baldintzak hartzearen garrantzia ulertzea.

- UML lengoaiaren diagramak eta tresnak behar bezala menderatzea, bai sintaktikoki, bai semantikoki.

- Tamaina ertaineko SI batean, analisi-mailako soluzio errealak aztertzea eta planteatzea.

- Tamaina ertaineko SI batean diseinu mailako soluzio errealak aztertu eta planteatzea.

- Taldean lan egitea lankideekin lan kooperatiboei ekiteko, SI baten analisiaren eta diseinuaren testuinguruan: proposamenak egitea, beste batzuen ekarpenak aztertzea, ideiak eztabaidatzea eta dagozkion ekintzak gauzatzea.

- Ingurune erreal batean SI baten irtenbideak ezartzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Gai teorikoa:

I. MULTZOA: SOFTWARE-APLIKAZIOEN ANALISIA ETA DISEINUA

1. gaia: SCRUM prozesuaren sarrera.

2. gaia: UML hizkuntzaren sarrera.

3. gaia: Betebeharren modelatua. Erabilera kasuen diagramak.

4. gaia: Modelatze estatikoa. Klase-diagramak.

5. gaia: Modelatze dinamikoa. Sekuentzia- eta komunikazio-diagramak.



II. MULTZOA: SOFTWARE-APLIKAZIOEN GARAPENA

1. gaia: Bezeroaren aldeko web-aplikazioak.

2. gaia: Zerbitzariaren aldeko web aplikazioak.

3. gaia: Web aplikazio bat garatzea Jakarta ee-rekin.



Gai praktikoak:

- SCRUM prozesu arina azaltzea.

- SI desberdinak aztertzeko eta diseinatzeko adibideak aurkeztea.

- Bezeroaren partean (HTML 5, CSS eta Javascript) ariketak inplementatzea.

- Zerbitzariaren partean (Servlets, JSPs) ariketak inplementatzea.

- DBra sarbidea duten web baliabide horiek inplementatzea.

MetodologiaToggle Navigation

I. multzoa:

M motetan SCRUM prozesuaren kontzeptuak eta UMLn aztertu eta diseinatzeko tresnak azalduko dira. PO motetan SI sinpleen analisiarekin eta diseinuarekin zerikusia duten ariketak egingo dira.



II. multzoa:

M motetan web aplikazioen garapenari buruzko kontzeptuak azalduko dira. GO motetan, inplementazio-adibideak ebatziko dira, bai bezeroaren partean, bai zerbitzariarenean.



Web-aplikazioa (HTML 5, CSS3, JS eta IndexedDB) 2-3 pertsonako taldetan egingo da proiektuetan oinarritutako ikaskuntzaren metodologia aktiboa erabiliz.



Klaseen hasieran, SCRUM proiektuak kudeatzeko prozesu azkarra aplikatuko da, proposatutako web-aplikazioaren baldintzak lortzeko, bai eta hurrengo entrega bakoitzean ezarri eta gehitu beharreko funtzionalitateak edo produktu exekutagarriaren Sprint-ak (iteratiboa) lortzeko ere. Hona hemen esprint bakoitzaren eginkizunak eta entregatzekoak:



Rolak: Scrum taldea (Prog Alu1/Alu2 + Test Alu2/Alu1) eta Scrum Master.



Sprint 0: Baldintzak betetzeko tresnak entregatzea.

Sprint 1: Lehen funtzionalitateen defentsa HTML 5, CSS eta JSrekin (tutoretza presentziala).

2. esprinta: funtzionalitate hauek ematea.

3. esprinta: azken produktuaren defentsa Servlets eta JSPekin (tutoretza presentziala).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Deialdi ARRUNTEAN, irakasgaiaren ebaluazioa etengabeko ebaluazioaren edo azken ebaluazioaren bidez egiten da. Besterik adierazi ezean, ikasle guztiek etengabeko ebaluazioa egingo dute, ebaluazioari uko egiten ez badiote behintzat.



AZKEN EBALUAZIOARI BURUZKO ORIENTABIDEAK:

Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egitea erabaki dezake azken ebaluazioa egiteko. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasle arduradunei, ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 8. artikuluan ezarritako epeetan. Ez da aparteko kasurik onartuko, ezta ebaluazio jarraituari uko egiterik ere, horretarako ezarritako daten ondoren.



Azken ebaluazioa egiteko, nahitaezkoa da SI Web-eko entregak egitea, irakaslearekin adostutako sprintetan, eta aurrez aurre defendatzea.



ETENGABEKO EBALUAZIOARI BURUZKO ORIENTABIDEAK:

Irakasgaia etengabe ebaluatzeko, nahitaezkoa da eskoletara joatea eta SI Web-eko entregak egitea sprintetan.



Web-aplikazioa:

0. esprinta: %10

1. esprinta: %15

2. esprinta: %10

3. esprinta: %15 edo %25 (2 + 3 esprinta)



KALIFIKAZIOA BI EBALUAZIOETAN:

Ikasgaia gainditzeko, gutxienez 5 puntu lortu behar dira.



Azken nota = 0,50 x Web aplikazioa + 0,25 x I. multzoko azterketa + 0,25 x II. multzoko azterketa



Ikasle bakoitzak lan bat (taldean azken ebaluazioan etengabeko eta banakako ebaluazioa) eta bi azterketa egiten ditu. Horien kalifikazioak ikasturte osoan gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetan. Ikasleak gutxienez 4 puntu lortu behar ditu (10etik 5) azterketa bakoitzean, praktika kontabiliza dadin, aldez aurretik onartuta egon behar baitu. Bestela, lortutako kalifikazioa azterketen notari dagokion portzentajea da.



UKO EGITEA:

- ETENGABEKO EBALUAZIOAREN kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa AURKEZTU GABE edo AURKEZTU GABE izan dadin. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40koa edo txikiagoa bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Ukoa idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

KOPIA-KASUAK:

- Web aplikazioaren lanean eta/edo azterketetan kopia egiten bada, indarrean dagoen araudiaren 11. artikulua aplikatuko zaio ikasleen ebaluazioari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Plataforman dagoen materiala egela.ehu.es
Irakasgaiaren berezko materiala da: apunteak, gardenkiak, ariketen zerrendak, laborategien enuntziatuak eta aurreko ikasturteetako azterketak; horietako batzuk ebatzita daude.

ADSIren segimendua egiteko tresna hauek instalatzea:
I. multzoa: Visual Paradigm eta MySQL Workbench.
II. multzoa: NetBeans eta Java, Tomcat eta MySQL.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Rumbaugh, J., Jacobson, I. & Booch, G. El lenguaje unificado de modelado. Manual de referencia. Pearson education.

https://elvex.ugr.es/decsai/java/pdf/3e-uml.pdf



- Gauchat, J.D. El gran libro de HTML5, CSS3 y Javascript. MARCOMBO.



https://gutl.jovenclub.cu/wp-content/uploads/2013/10/El+gran+libro+de+HTML5+CSS3+y+Javascrip.pdf



- The Jakarta® EE Tutorial



https://eclipse-ee4j.github.io/jakartaee-tutorial/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31-01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala