XSLaren edukia
Software Ingeniaritza
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Heziketa komunaren gaitasunak, informatika darrean:
* M02CM07 : Arazo jakin bat ebazteko egokienak diren datu-egiturak eta datu-motak ezagutzeko,
diseinatzeko eta eraginkorki erabiltzeko gaitasuna.
* M02CM08 : Aplikazio informatiko sendoak, seguruak eta eraginkorrak diseinatzeko, analizatzeko,
egiteko eta mantentzeko gaitasuna, egokienak diren paradigma eta programazio-lengoaiak
erabiliz.
* M02CM016 : Software-ingeniaritzaren oinarriak, metodologiak eta bizitza-zikloak ezagutzea eta
aplikatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
GU1: Software Ingeniaritzara Sarrera
- Software-aren motibazioa, bere bizi-zikloa eta metodologia arinak
- Erlazionatutako helburuak,, ezaugarriak eta programazio teknologiak
GU2: UML artefaktuen espezifikazioa
- UML-n definitzen diren hainbat artefaktuen azterketa eta erabilpena
GU3: Maila ezberdinetako software arkitekturak: Aurkezpena, Negozio-logika eta Datuak.
- Software Sistema bat osatzen dituen geruza ezberdinen diseinua.
GU4: Objektuetara bideratutako diseinu eta programazioa
- Funtzionalitatearen diseinua
GU5: Produktu jakin baten inplementazioa
- Software sistema baten inplementazioa egungo lengoaia eta tresna multzoa erabiliz
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaia nagusiki praktikoa denez, PRESENTZIAZKO ESKOLAK (M) ondoren klase praktikoetan beharrezkoak diren kontzeptu teorikoak azaltzeko eta ikasleek planteatzen dituzten zalantzak ebazteko erabiliko dira. Era berean, bereganatutako kontzeptuak ariketen bitartez indartuko dira, bai banaka, bai talde txikitan.
ORDENAGAILUKO PRAKTIKETAN (GO), presentziako eskoletan landutako gaien inguruko ariketak egiteko eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza aktiboa aplikatzeko erabiliko dira. Lauhilabetearen hasieran irakasgaiaren edukiak era errealista batetan biltzen dituen proiektu baten enuntziatua banatuko da. Proiektu hau 2-4 pertsonako taldetan garatuko da, SCRUM metodologia arina aplikatuz. Metodologia honek proiektuaren garapena era inkremental batetan garatzea planteatzen du, segidako iterazioekin, non iterazio bakoitzaren emaitza aurreko iterazioari funtzionalitate berri bat gehitzen dion produktu partzial bat den. Iterazio bakoitzak, gainera, bere dokumentazioa egitea eskatzen du.
INFORMAZIO GEHIAGO:
- Software Ingeniaritzaren irakasgaiko UPV/EHU-ko eGela.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ohiko deialdia ebaluzaio jarraituaren bidez edo ebaluzaio finalaren bidez egin ahal izango da. Defektuz EBALUAZIO JARRAITUA sistema ezarriko da eta ebaluazio finalaren bidez ebaluatuak izan nahi duten ikasleek uko egin beharko diote ebaluzio jarraituari.
EBALUAZIO JARRAITUA
Defektuz, ikasleek uko egin ezean, ebaluazio jarraituaren bidez ebaluatuko da irakasgaia.
Irakasgaiaren azken nota azterketetan lortutako noten bidez eta taldeka garatutako proiektuaren notaren bidez kalkulatzen da. Azken nota pisu hauekin kalkulatzen da:
- % 40 proiektuko entregetan oinarrituta (3 entregagarri). Lehenengo entregan gutxiengoak (MVC aplikatzea eta eskatutako funtzionalitateak inplementatzea) betetzen ez ez dituzten taldeek proiektua suspendituko dute, eta proiektuaren azterketa egin beharko dute azterketa finalean. Lehenengo bi entregetan elkarrizketak izango dira, eta talde kide ororen partehartzea eta presentzia derrigorezkoa izango da. Hala bete ezean, irakaslean penalizazioa aplikatuko dio proiektuaren notan elkarrizketan parte hartu edota agertu ez den ikasleari.
- % 60 azterketa desberdinak eginez, 2 azterketa.
Ebaluazio honetan ikasleak bi azterketa egingo ditu lauhilekoan zehar. Praktikako nota kontutan hartu ahal izateko, ikasleak 10 puntutik gutxienez 4 puntu lortu beharko ditu azterketa bakoitzean, eta azken horien batazbestekoa 5 puntu. Bestela, lortutako nota azterketen batez bestekoa izango da (eta ez da inoiz 4 puntu baino handiagoa izango 10 puntutik).
Ebaluazio jarraian garatutako proiektuan gutxienez 5 atera behar da.
EBALUAZIO FINALA
Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egin diezaioke ebaluazio finala egiteko. Uko egitea idatziz aurkeztuko dio irakasleari Ikasleen Ebaluazioarako Arautegiko 18. artikuluan ezarritako epeen barruan. Epe horretatik aurrera ezingo zaio uko egin ebaluazio jarraituari.
Ebaluazio jarraituari uko egin dioten ikasleek irakasgaiaren % 100 balio duen azterketa bakarra egingo dute. Bertan irakasgaian landutako alderdi guztiak ebaluatuko dira (proiektuan landutako gaitasunak barne).
Bi blokeetan (teorikoan eta praktikoan) gutxienez 5 atera behar da.
IDAZKETA: Bai ebaluazio jarraitua sistemako entregagaiak eta baita edozein sistemako azterketak zuzen eta argi idatzita egon beharko dira. Hala, hirugarren akats ortografiko larria antzematen den momentuan zuzentzeari utziko zaio eta nota ordurarte zuzendutakoan lortutakoa izango da.
UKO EGITEA: Ikasleak ebaluazio jarraiari uko egin badio eta azterketa ofizialera aurkezten ez bada orduan "EZ AURKEZTUA" jarriko zaio.
KOPIA KASUAK: Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 11.3 artikulua ezarriko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren apunteak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Software Ingenieritzari buruzko oinarrizko liburua:
Ingeniería del Software. Un enfoque práctico.
Roger S. Pressman. MacGraw-Hill, 2001. 5ª Edición.
UML eta software garapenaren prozesu bateratuari buruzko liburuak:
Ingeniería El Proceso Unificado de Desarrollo de Software.
Jacobson, Booch, Rumbaugh. Addison Wesley, 1999
Objektuetara bideratzeari buruzko luburua:
Construcción de Software Orientado a Objetos.
Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.
Diseinu Patroiei buruzko liburua:
Head First Design Patterns. Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates, 2008
Java 8-ri buruzko liburua:
Java 8 in Action: Lambdas, Streams, and functional-style programming. Raoul Gabriel Urma, 2014
Gehiago sakontzeko bibliografia
Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 15:00-17:00 | ||||
25-32 | 15:00-17:00 | ||||
34-35 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P5I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
16 Ordenagailuko p. (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 19:00-21:00 | ||||
25-30 | 19:00-21:00 | ||||
31-32 | 19:00-21:00 | ||||
34-35 | 19:00-21:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 17:00-19:00 | ||||
21-21 | 17:00-19:00 | ||||
22-22 | 17:00-19:00 | ||||
23-23 | 17:00-19:00 | ||||
24-24 | 17:00-19:00 | ||||
25-32 | 17:00-19:00 | ||||
34-35 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 17:00-19:00 | ||||
25-32 | 17:00-19:00 | ||||
34-35 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 15:00-17:00 | ||||
34-35 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 17:00-19:00 | ||||
34-35 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P6I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-32 | 17:00-19:00 | ||||
34-35 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I