XSLaren edukia
Software Ingeniaritza
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
C1: Softwarearen ingeniaritza-prozesu oro osatzen duten etapak bereizten jakitea.
C2: UML lengoaian objektuetara bideratutako software-produktu bat ulertzen jakitea.
C3: Hainbat mailatako arkitekturan software-sistema bat diseinatzen jakitea, analisian oinarrituta. C4: Aplikazioaren diseinutik abiatuta sistema bat ezartzen jakitea.
Zeharkakoak:
C9b: Informatikako ingeniariaren lanbideko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzen eta transmititzen jakitea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
UT1: Softwarearen ingeniaritzako sarrera
- Softwarearen motibazioa eta bizi-zikloa
- Helburuak, propietateak eta programazio-teknologiak.
UT2: UML tresnen zehaztapena
- UMLn dauden tresnen azterketa
UT3: Hainbat mailatako software-arkitekturak: aurkezpena, negozioaren logika eta datuak
- Software-sistema bat osatzen duten geruzen diseinua
UT4: Objektuetara bideratutako diseinua eta programazioa
- Funtzionalitatearen diseinua
UT5: Produktu jakin baten inplementazioa
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai praktikoa denez, klase MAGISTRALAK (M) eskola praktikoetan beharrezkoak diren kontzeptu teorikoak azaltzeko erabiliko dira, baita ikasleek sortzen dituzten zalantzak argitzeko ere. Era berean, lortutako kontzeptuak indartu eginen dira ariketak eginez, bakarka nahiz talde txikitan.
ORDENAGAILUKO PRAKTIKA klaseak (OP) proiektuetan oinarritutako ikaskuntzaren metodologia aktiboa aplikatzeko erabiliko dira. Lauhilekoaren hasieran, ikasgaiaren edukiak modu errealistan bilduko dituen proiektu baten enuntziatua emanen zaie ikasleei. Proiektua 2-4 laguneko taldetan egingo dute, SCRUM metodologia bizkorrari jarraituz. Metodologia horren arabera, proiektua modu inkrementalean garatu nahi da, ondoz ondoko iterazioen bidez. Iterazio horietako bakoitzean produktu partzial bat lortzen da, aurrekoari funtzionaltasun berria eransten diona. Iterazio bakoitzak, gainera, dagokion dokumentazioa dakar berekin.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
OHIKO deialdian, irakasgaiaren ebaluazioa ebaluatio jarraituaren edo azken ebaluazioaren bidez eginen da. Besterik adierazi ezean, ikasle guztiek ebaluazio jarraituaren bidez egingo dute, hari uko egiten ez badiote behintzat.
* AZKEN EBALUAZIOAREN BIDEZKO EBALUAZIOA
Ikasleak ebaluazio jarraituri uko egin diezaioke azken ebaluazioa egiteko. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasle arduradunei, ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 8.3 artikuluan ezarritako epeetan. Ez da aparteko kasurik onartuko, ezta ebaluazio jarraituari uko egiterik ere, horretarako ezarritako daten ondoren.
Ebaluazio jarraituari uko egin dioten ikasleek irakasgaia %100ean ebaluatzen duen proba bakarra egingo beharko dute, eta bertan irakasgaian landutako alderdi guztiak ebaluatuko dira teorikoak eta praktikoak ebaluatuko dira (proiektuan lantzen diren gaitasunak). Gainditzeko, ikasleak gutxienez 5 puntu lortu behar ditu
bi zatietan (teorikoan eta praktikoan). Zati teorikoak azken notaren %60 osatuko du eta praktikak %40. Ikasle batek irakasgaia ez gainditu arren,
zati teorikoa edo zati praktikoa gaindituz gero, zati hori ezohiko deialdirako gordeko zaio.
* EBALUAZIO JARRAITUA
Irakasgaiaren ebaluazio lehenetsia ebaluazio jarraituaren bidez egiten da, ikasleak espresuki uko egin ez badio behintzat.
Irakasgaiaren azken nota azterketen noten eta taldean garatu beharreko proiektu baten arabera kalkulatzen da. Azken nota pisu hauekin kalkulatzen da:
- %40, proiektu baten gaineko entrega-sorta baten arabera (entregatzekoak).
- %60, bi azterketa izango dituzten probak eginez.
Ebaluazio horretan, ikasleak bi azterketa egiten ditu lauhilabetean. Irakasgaia gainditzeko,
ikasleak gutxienez 4 puntuko nota lortu behar du (10etik) azterketa bakoitzean, batazbestekoa gutxienez 5 puntukoa delarik eta praktikan gutxienez 5 puntu (10etik) lortuz. Bestela, lortutako kalifikazioa azterketen batez bestekoa izanen da (eta ez da inoiz 4 puntu baino gehiago izanen 10etik). Ikasgaia ez badu gainditzen, baina zati teorikoa gaindituz gero (azterketen batazbestekoa gutxienez 5 puntu lortu baditu, azterketa bakoitzean gutxienez 4 puntu lortuta) edo praktika gainditu badu, zati hori ezohiko deialdirako gordeko zaio.
Irakasgaiaren presentziazko ebaluaziorik egiterik ez badago, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz online egiteko behar diren aldaketak egingo dira. On line ebaluazio horren ezaugarriak jendaurrean jarriko dira.
* AZTERKETA-ESKUBIDEARI UKO EGITEA
Azken ebaluazioa egitea aukeratu eta ohiko deialdian azterketara aurkezten ez den ikasleak azken kalifikazioa "Aurkeztu gabea" izanen du.
Etengabeko ebaluazioa egiten duten ikasleek deialdiari uko egiten ahalko diote, ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 12. artikuluan ezarritakoaren arabera.
* KOPIA-KASUAK:
Ikasleen ebaluazioari buruz indarra duen araudiaren 11. artikulua aplikatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGela bidez partekatutako materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Libro general sobre Ingeniería del Software: Ingeniería del Software. Un enfoque práctico. Roger S. Pressman. MacGraw-Hill, 2001. 5ª Edición.
Libros sobre UML y proceso unificado de desarrollo de software: Ingeniería El Proceso Unificado de Desarrollo de Software. Jacobson, Booch, Rumbaugh. Editorial Addison Wesley, 1999
Libro sobre Orientación a Objetos. Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ETXEBERRIA AGIRIANO, ISMAEL
- LARRAÑAGA OLAGARAY, MIGUEL
- OTERO VIDAL, MARIA CARMEN
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:30-19:00 | 18:30-20:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.7 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 1.7 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 16:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA