XSLaren edukia
Enpresa Kudeaketarako Softwarea
- Ikastegia
- Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Arabako Atala
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritza (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaiaren gaitasunak hauek dira:
- C1 Enpresa-erakunde tipikoetan informazio-sistemak osatzen dituzten oinarrizko alderdiak eta haien arteko erlazioak ezagutzea.
- C2 Software-soluzio integratuek erakundearen prozesuei eusteko duten zeregina ezagutzea, baita negozio-eredu berrien irekieran duten eragina ere (e-business).
- C3 ERP soluzioen oinarrizko ezaugarriak ezagutzea (baliabideen plangintza eta kudeaketa).
- C4 CRM soluzioen oinarrizko ezaugarriak ezagutzea (bezero harremanak).
- C5 Finantza, kontabilitate, erosketa, salmenta eta giza baliabideen moduluen oinarrizko alderdiak ezagutzea.
- C6 Informazioaren eta erabakiak hartzeko laguntza sistemen oinarrizko ezaugarriak ezagutzea.
- C7 ERP eta CRM soluzioak ezartzeko eta mantentzeko oinarrizko urratsak ezagutzea.
- C8 Merkatuak eskaintzen dituen soluzio nagusiak ezagutzea, baita haien funtzionaltasun eta kostu ezaugarri nagusiak ezagutzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- Informazio-sistemen/enpresa kudeatzeko softwarearen hastapenak
2.- Metodologiak eta modelizazioa
3.- Informazio-sistemak enpresa-funtzioetan
4.- Datuen eta ezagutzaren kudeaketa
5.- Informazio-eskakizunak
6.- Sistemen antolaketa
7.- Plangintza
8.- Diseinua
9.- Kontrolak
10.- Pribatutasuna/Etika
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaian erabilitako irakaskuntza-metodologia goian azaldutako metodologietan oinarrituko da funtsean, baina ikaslearen ikaskuntza-prozesua hobetzeko asmoz hobetua:
• klase magistralak (metodo erakusketa)
• ariketak, kasu praktikoak eta jarduera praktikoak ebaztea
• lankidetza-proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (praktika informatikoak barne hartuko dituena).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio mistoa OHIKO eta EZOHIKO deialdietan:
Azken nota = 0,40 x Taldeko lana + 0,60 x Idatzizko azterketa
Taldeko lanaren ebaluazioa:
%25: Talde lana
% 25: Taldeko kide bakoitzak kasu praktikoaren ahozko defentsa
%50: Praktika egitea (Irtenbidearen ezarpena)
Aurreko formula ikasleak ahozko defentsa egin badu, talde-lanean aktiboki parte hartu eta (5 baino nota handiagoa edo berdina) bai lan praktikoa bai idatzizko azterketa gainditu badu soilik aplikatuko da; Bestela, hutsegite bat agertuko da aktan.
BALORAZIOA:
-8. artikuluko 3. puntuaren arabera-. "Edonola ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, ebaluazio jarraituaren sisteman parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko dute irakasgaian eskumena duen irakasle-taldeari. Etengabeko ebaluazioari uko egitea, eta horretarako 9 asteko epea izango dute hiruhilekoko irakasgaietarako eta 18 asteko epea urteko irakasgaietarako, lauhileko edo kurtsoaren hasieratik zenbatzen hurrenez hurren, Ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.
https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ ebaluaziorako-arautegia#NormativadeEvaluaci%C3%B31
Salbuespenezko kasuak irakasgaiaren hasieran edo salbuespeneko zirkunstantzia gertatzen denean jakinarazi behar zaizkio irakasleari, seihilekoan zehar gertatzen bada. Salbuespenezko kasuak ez dira a posteriori onartuko.
- Informatika-proiektuaren lan praktikoaren kalifikazioa EZOHIKO deialdirako gordeko da baina ez beste ikastaroetarako.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Interneterako sarbidea duen ordenagailua.
Moodle, diapositibak eta ikastaroan zehar entregatutako dokumentazioa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
1. Albright, Richard E. «Visualization in strategic and technology roadmapping». En PICMET ’09 - 2009 Portland
International Conference on Management of Engineering & Technology, 2466-74. Portland, OR, USA: IEEE, 2009.
https://doi.org/10.1109/PICMET.2009.5261837.
2. Alter, Steven L. «How Effective Managers Use Information Systems», 1976. https://hbr.org/1976/11/how-effectivemanagers-use-information-systems.
3. Ambler, Scott. «A Manager’s Introduction to The Rational Unified Process (RUP)», 4 de diciembre de 2005.
http://www.ambysoft.com/downloads/managersIntroToRUP.pdf.
4. Angell, Ian O., y Steve Smithson. Information Systems Management. London: Macmillan Education UK, 1991.
https://doi.org/10.1007/978-1-349-21555-3.
5. Baker, Bernadette. «The Role of Feedback in Assessing Information Systems Planning Effectiveness». The Journal of
Strategic Information Systems 4, n.o 1 (marzo de 1995): 61-80. https://doi.org/10.1016/0963-8687(95)80015-I.
6. Burton, Richard M., Bo Eriksen, Dorthe Døjbak Håkonsson, Thorbjørn Knudsen, y Charles C. Snow, eds. Designing
Organizations: 21st Century Approaches. Vol. 7. Information and Organization Design Series. Boston, MA: Springer US,
2008. https://doi.org/10.1007/978-0-387-77776-4.
7. Cardona, J.R., M.F. Blasco, S.B. Ávila, y V.A.B. Silvera. Sistemas de información empresarial: casos y supuestos
prácticos. GEU, 2011. https://books.google.es/books?id=7DfRpwAACAAJ.
8. Chang, Shi-Kou, ed. Management and Office Information Systems. Boston, MA: Springer US, 1984.https://doi.org/10.1007/978-1-4613-2677-9.
9. Costa, Carlos J., Edgar Ferreira, Fernando Bento, y Manuela Aparicio. «Enterprise Resource Planning Adoption and
Satisfaction Determinants». Computers in Human Behavior 63 (octubre de 2016): 659-71.
https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.090.
10. Dwivedi, Yogesh K., Michael R. Wade, y Scott L. Schneberger, eds. Information Systems Theory: Explaining and
Predicting Our Digital Society, Vol. 1. Vol. 28. Integrated Series in Information Systems. New York, NY: Springer New
York, 2012. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-6108-2.
11. Haider, Abrar. Information Systems for Engineering and Infrastructure Asset Management. Wiesbaden: Gabler Verlag,
2013. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-4234-0.
12. Khosrow-Pour, D.B.A., Mehdi, ed. Encyclopedia of Information Science and Technology, Fourth Edition: IGI Global,
2018. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-2255-3.
13. Kurbel, Karl E. Enterprise Resource Planning and Supply Chain Management: Functions, Business Processes and
Software for Manufacturing Companies. Progress in IS. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2013.
https://doi.org/10.1007/978-3-642-31573-2.
14. The Making of Information Systems. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2008. https://doi.org/10.1007/978-
3-540-79261-1.
15. Laudon, Kenneth C., y Jane Price Laudon. Management Information Systems: Managing the Digital Firm. 13.a ed.
Boston: Pearson, 2013.
16. Lucey, T. Management Information Systems. Thomson Learning, 2005.
https://books.google.es/books?id=A0bu30rNgJsC.
17. Maine State Government, Dept. of Administrative & Financial Services, y Office of Information Technology (OIT).
«Software Development LifecycleProcedure», 2009. https://www.maine.gov/oit/sites/maine.gov.oit/files/inlinefiles/SDLCProcedure.pdf
18. Pearlson, K.E., C.S. Saunders, y D.F. Galletta. Managing and Using Information Systems: A Strategic Approach.
Wiley, 2019. https://books.google.es/books?id=nwO2DwAAQBAJ.
19. Tang, Christopher S., Chung-Piaw Teo, y Kwok-Kee Wei, eds. Supply Chain Analysis. Vol. 119. International Series
In Operations Research & Mana. Boston, MA: Springer US, 2008. https://doi.org/10.1007/978-0-387-75240-2.
20. Turban, Efraim, David King, Jae Kyu Lee, Ting-Peng Liang, y Deborrah C. Turban. Electronic Commerce: A
Managerial and Social Networks Perspective. Springer Texts in Business and Economics. Cham: Springer International
Publishing, 2015. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10091-3.
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Maj, S.P. and Veal, D. The Possibilities of an Implementation National ICT Competency Framework for Thailand ICT
Master Plan. 2010 2nd international Conference on Education Technology and Computer (ICETC), (2010),
198–203.
2. Maryska, M., Doucek, P., and Kunstova, R. The Importance of ICT Sector and ICT University Education for the
Economic Development. Procedia - Social and Behavioral Sciences 55, (2012), 1060–1068.
3. Pedro N. Bonillo. Metodología de Gestión de los Procesos de Negocio Sustentada en el uso de Patrones
Prolegómenos. 2008, 161. http://www.americanbpm.com/metodologiagpnsup.pdf.
4. Phaal, R., Farrukh, C., & Probert, D. T-Plan: The fast start to Technology Roadmapping - planning your route to
success. Cambridge: University of Cambridge, Institute for Manufacturing., 2001.
5. Porter, M.E. How competitive forces shape strategy. Harvard Bsuiness Review, (1979), 137–145.
6. Porter, M.E. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. 1985.
7. Porter, M.E. Competitive strategy. Measuring Business Excellence 1, 2 (1997), 12–17.
8. Saudi, A. Strategic Priorities for Information Technology Program. 2004.
9. Wexelblat, R.L. and Srinivasan, N. Planning for information technology in a federated organization 1. 35, September
1997 (1999).
10. Winter, a F., Ammenwerth, E., Bott, O.J., et al. Strategic information management plans: the basis for systematic
information management in hospitals. International journal of medical informatics 64, 2-3 (2001), 99–109.
Aldizkariak
http://www.journals.elsevier.com/information-systems/
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31-01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|