XSLaren edukia
Softwarearen Garapen Industriala
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 70 |
Laborategiko p. | 20 | 20 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasketaren ondorio bezala, ikasleak frogatu beharko du:
* Ereduek bideratutako Arkitekturaren (MDA), Domeinuetan oinarrituriko modelatzearen (DSM) eta Software produktu-lerroen (SPL) ikuspegiaren oinarrizko ezaugarriak dakizkiela
* Betekizunen deskribapena emanik, metaeredu bat deskribatzen duela, eta metaereduarekin bat etorriz, eredu bat eraikitzen duela
* Metaereduen arteko eraldatze-erregelak inplementatzen dituela
* Domeinu bereziko lengoaia (DSL) bat deskribatzen duela, gramatikak erabiliz, eta lengoaiarentzat kode-sortzailea inplementatzen duela
* SPL baterako ezaugarri-diagrama eta erabilpen-kasuen diagrama diseinatzen dituela
* SPL baten ezaugarriak inplementatzeko oinarrizko teknikak dakizkiela eta aplikatzen dituela
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Gaia - Software Produktu-lerroen ingeniaritza (SPLE)
1.1 SPLE-ren ezaugarri orokorrak
1.2 Aldakortasunaren karakterizazioa. Ezaugarrien modelatzea
1.3 SPL-en analisia eta diseinua UML-ren bitartez (erabilpen-kasuen eta klaseen diagramak)
2. Ereduek bideratutako ingeniaritza (MDE)
2.1 MDE-ren ezaugarri nagusiak eta abantailak
2.2 Metaeredu eta ereduaren definizioa eta MDA-ren lau modelatze-mailak
2.3 OCL: murriztapenak eta ereduen gaineko kontsultak deskribatzeko lengoaia
2.4 ATL: metaereduen arteko eraldatze-lengoaia
2.5 Domeinu bereziko lengoaiak (DSL): definizioa eta sailkapena
MetodologiaToggle Navigation
Saio presentzialen erdiak eredu magistrala jarraituko du, hots, aztertu beharreko gaien definizioak eta oinarrizko ezaugarriak irakasleak azalduko ditu. Gainontzeko saioak, laborategiak edota ariketak garatzeko izango dira, ikasleak kontzeptu horiek praktikan jar ditzan.
Ariketen lantzea indibidualki nahiz taldeka egin ahal izango da, gelan eztabaida eta amankomunean jartzea bultzatuz. Laborategietako ariketak indibidualki garatuko dira, eskura ditugun baliabideek hala ahalbidetzen badute beti ere (ikasleek beren konputagailu eramangarria erabil ahal izango dute).
Denbora ez-presentziala, laborategietan proposaturiko ariketak bukatzera eta ariketa gehigarriak ebaztera dedikatu beharko da, ariketa estra horiek irakasgaiko atal bakoitzaren hasieran argitaratuko diren ariketa bildumetan proposatutakoak izango dira. Bilduman aurreko ikasturtetako ariketak sartuta daude, ebaluazioan lortu beharreko mailaren adierazgarria ere izateko.
Irakasgai honek ariketa praktikoak etxean lantzeko dedikazio-denbora eskatzen du. Beste betebehar batzuk betetzeagatik irakasgaiaren etengabeko jarraipena egin ezin duten ikasleek beren plangintza kontu handiz aztertu beharko lukete, eta irakasgaia hurrengo ikasturterako utzi, edo plangintza birpentsatu eta egokitu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ondoren zehazten diren ebaluazio metodoak alde batera utzita, ikasle guztiei ebaluaziorako ataza guztietan zehar portaera etikoa betetzea eta integritate akademikoa izatea exijituko zaie. Ariketa, praktika eta laborategietan kopia, faltsukeria eta plagioa saihestu beharko dituzte. Zintzotasunik gabe edo iruzurretan aritzeak, UPV/EHUko Etika Akademikoko Protokoloan jasotako ondorioak aplikatzea ekarriko du.
(1) EBALUAZIO JARRAITUA
Atal bakoitzak [MDE eta SPLE] honako pisua dauka: MDE: 6 puntu (MDA: 2 pt; ATL: 2 pt; DSL: 2 pt) eta SPLE: 4 puntu.
Gai desberdinetan lortutako gaitasunak neurtzeko, hainbat ebaluazio proba banatuko dira lauhilekoan zehar. Ebaluazio-probek hainbat test edota hainbat ariketa praktiko izango dituzte. Ariketa praktiko horiek paperean garatu beharrekoak izango dira edo irakasgaiko software tresnak erabiliz. Lortutako emaitzak ebaluaziorako erabiliko dira.
Irakasgaia gainditzeko, ataletako bakoitzean puntu-kopuru gutxienekoa (%50) lortu beharko da.
Ebaluazio jarraituaren moduan izen ematea berez egingo da, lehen ebaluazio-probara ezarritako datan azalduz gero. Irakasgaiko %80 (hots, SPLE atala eta MDE ataletik MDA+ATL) ebaluatu ondoren, ikasleak ebaluazio jarraituarekin aurrera egin nahi duenetz erabaki beharko du. Irakaslearen gomendioa "ez jarraitu" izango da, baldin eta bitarteko nota 4 puntutik azpikoa bada. Ezarritako epean, eta, eGelan, dagokion inkesta erabilita, ikasleak berretsi egin beharko du (edo uko egin) ebaluazio jarraituan behin betiko izena eman nahi duela, hots, aurrera segitzen duela.
(2) EBALUAZIO OROKORRA
Atal bakoitzak [MDE eta SPLE] honako pisua dauka: MDE: 6 puntu (MDA: 2 pt; ATL: 2 pt; DSL: 2 pt) eta SPLE: 4 puntu.
Azterketak, azpiatal bakoitzeko, hainbat test edota hainbat ariketa praktiko izango ditu, diseinurako edo garapenerako ezagutza frogatzeko. Ariketak paperean burutuko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Laborategietako ariketetarako Eclipse Modeling Tools garapen tresna erabiliko da, honako pluginekin: EMF, OCL, ATL, xText, FeatureIDE. Irakasle taldeak pakete osoa emango du. Emandako horretatik aparte, beste bertsio batzuk erabiltzea ikaslearen ardurapean geratzen da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
* Desarrollo de Software Dirigido por Modelos. Conceptos, Métodos y Herramientas. J. García Molina et al. Ra-Ma, 2013
* Model-Driven Software Engineering in Practice. M. Brambilla, J. Cabot, M. Wimmer. Morgan&Claypool, 2012
* Model-Driven Software Development: Technology, Engineering, Management. T. Stahl, M. Voelter, K. Czarnecki. Wiley, 2006
* Domain-Specific Modeling: Enabling Full Code Generation. S. Kelly, J. Tolvanen. Wiley, 2008
* Mda Explained: The Model Driven Architecture: Practice And Promise. A. Kleppe, W. Bast, J.B. Warmer. Pearson Education, 2003
* Software Language Engineering. Creating Domain-Specific Languages using metamodels. A. Kleppe. Addison-Wesley, 2009
* Feature-Oriented Software Product Lines. Concepts and Implementation. S. Apel, D. Batory, C. Kästner, G. Saake. Springer, 2013
* Software Product Lines: Practices and Patterns (SEI Series in Software Engineering). P. Clements, L. Northrop. Addison-Wesley, 2001
* Software Product Line Engineering: Foundations, Principles, and Techniques. K. Pohl, G. Böckle, F. van der Linden. Springer Berlin Heidelberg, 2010
* Designing Software Product Lines with UML. From Use Cases to Pattern-based Software Architectures. H. Gomaa. Addison-Wesley, 2005
* Software Product Lines in Action. The Best Industrial Practice in Product Line Engineering. F.J. van der Linden, K. Schmid, E. Rommes. Springer Berlin Heidelberg, 2009
Gehiago sakontzeko bibliografia
* Mda Distilled. Principles of Model Driven Architecture. S. Mellor, K. Scott, A. Uhl, D. Weise. Edit: Addison-Wesley, 2004
* Model Driven Architecture. Applying MDA to Enterprise Computing. D. Frankel. Edit: Wiley, 2003
* Domain-Specific Languages. M. Fowler. Edit: Addison-Wesley, 2010.
* EMF: Eclipse Modeling Framework. D. Steinberg, F. Budinsky, M. Paternostro , E. Merks. Edit: Addison-Wesley, 2008
* Generative Programming. Methods, Tools and Applications. K. Czarnecki, U.W. Eisenecker. Edit: Addison-Wesley, 2000
* Software Product-Line Engineering: A Family-Based Software Development Process. D.M. Weiss, C.T.R. Lai. Edit: Addison-Wesley, 1999.
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 |