XSLaren edukia
Programazioaren Metodologia
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Adimen Artifiziala Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaia egin ondoren, ikasleak ondoko irakasketa emaitzak lortuko ditu:
1. Aplikazioak modu sendo eta seguruan analizatzen, diseinatzen, sortzen eta mantentzen jakitea.
2. Programak espezifikatzen, dokumentatzen, balidatzen eta egiaztatzen jakitea.
3. Programen inguruko propietateak justifikatzen eta arrazonatzen jakitea.
4. Kalitatearen ikuspegitik programen espezifikazioa eta dokumentazioa baloratzen jakitea.
5. Iterazioa eta errekurtsibitatearen arteko erlazioa ezagutzea eta programak transformatzeko teknikaren menperatzea.
6. Programak espezifikatzeko eta diseinatzeko sistema formalen menperatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. gaia: Sarrera
2. gaia: Programen espezifikazioa
Espezifikazioa, zuzentasuna eta kontratu bidezko diseinua
Aurre-ondoetako espezifikazio formala
3. gaia: Programen egiaztapena
Programa iteratiboen egiaztapen formala
Programa errekurtsiboen egiaztapen formala
4. gaia: Datu-mota abstraktuak
5. gaia: Soluzio iteratibo eta errekurtsiboen arteko erlazioa
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza-metodologia aktiboa izango da, segimendu eta ebaluazio jarraituan oinarritua.
Ikasgelako saio batzuk mintegi-ereduaren arabera antolatuko dira, eta kasu praktikoak ebaztearekin lotutako eztabaidak eta jarduerak egingo dira.
Ikasgela alderantzikatuaren metodoa, binakako berrikuspena eta ikasleek sortutako galderak eta testa metodoak erabiliko dira irakasgaiaren garapenean zehar.
Ikasgelako jarduerak estuki lotuta egongo dira eskola-ordutegitik kanpo egingo diren jarduerekin, banaka zein taldeka.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgai hau ebaluatzeko bi modu proposatzen dira: bukaerako ebaluazioa eta ebaluazio jarraitua.
Ebaluazio jarraitua eskainiko zaie, ezarritako esparruan aurreikusitako jarduera presentzialetarako (eskola teorikoak eta praktikoak) dedikazio eta asistentzia sistematikoaz irakasgaiaren jarraipena egin dezaketen pertsonei.
Kalifikazioaren %90 hiru azterketen emaitza gisa lortuko da, guztizkoaren gaineko pisu erlatiboarekin: %27, %36 eta %27, hurrenez hurren. Gainerako %10a saio praktikoetan ariketak edo problemak egiteari eta emateari dagokio.
Besterik adierazi ezean, ebaluazio jarraituaren modalitatea da ebaluatzeko modua. Ebaluazio jarraituari dagozkion bigarren eta hirugarren proba idatzien artean, ikasleak esplizituki adierazi ahal izango du azken ebaluaziora aldatu nahi duela. Hala egin ezean, ebaluazio jarraituan izena ematea behin betikoa izango da.
Taldeko ebaluazioaren modalitateko kalifikazioa (edo amaierako azterketan oinarritutakoa) idatzizko azterketa bat egitea, kalifikazioaren %100eko edo, bestela, %90eko pisuarekin (ohiko deialdian zati praktikoa gainditu duten pertsonek beren kalifikazioari eutsi ahal izango diote %10erako).
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaiaren Moodle plataformaren bidez ikasleei banatzen dena.
Eskoletako oharrak, jarduerak eta ikasgelako irakaskuntzari laguntzeko materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Programen espezifikazio, egiaztapen eta eratorpen formala.
Alvez J., Arregi X., Gaintzarain J., Lucio P., Maritxalar M., UEU, UPV/EHU, 2016.
Algorithms.
Cormen T.H. y Balkcom D., Khan Academy. Accedido Mayo/2023, https://www.khanacademy.org/computing/computer-science/algorithms
Introduction to Algorithms (cuarta edición).
Cormen T.H, Leiserson C.E, Rivest R.L. y Stein C.,The MIT Press (2022)
Gehiago sakontzeko bibliografia
Programazioaren Metodologia.
Alvez J., Arregi X., Lucio P., Maritxalar M. Open Course Ware. UPV/EHU, 2013.
Verificación de Programas y Metodología de la Programación.
Díaz de Ilarraza A., Lucio P., UPV/EHU, 1990.
Programación metódica.
Balcázar J.L., MacGraw-Hill, 1993.
Program Derivation. The Development of Programs from Specifications.
Dromey G. Addison-Wesley, 1989
Aldizkariak
Communications of the ACM:
Retrospective: An Axiomatic Basis For Computer Programming, October 2009
Teach Foundational Language Principles, May 2015
Program Verification: Vision and Reality, July 2021
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |