Gaia
Gizarte eta kultura aldaketak globalizazioan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgai honen funtsa nagusia da gure jendartean zein mundu mailan gertatzen ari diren gizarte- eta kultura-aldaketa batzuk ikuspegi soziologiko batetik aztertzea:- Modernitatea eta bere instituzioen krisia;
- Ongizatearen jendartea eta bere bilakaera;
- Ingurumen krisia eta ingurumen politikak;
- Botere politikoa, herritarren parte hartzea eta eraldaketa sozialerako hezkuntza.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GARCIA SANTIAGO, OIHANE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | oihane.garcias@ehu.eus |
INZA BARTOLOME, AMAIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Langintza eta Gizarte Zerbitzuak | amaia.inza@ehu.eus |
MARTINEZ GARCIA, CESAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | zesar.martinez@ehu.eus |
MORENO MARQUEZ, GORKA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | gorka.moreno@ehu.eus |
TEJERINA MONTAÑA, BENJAMIN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Soziologia | b.tejerina@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
CE27004 Globalizazioaren garaiko gizarte-eraldaketa nagusiei buruzko ezagutza eskuratzea. | 17.0 % |
CE359 Informazioa eskuratzeko eta antolatzeko gai izatea, eta txostenak egiteko, aurkezpen publikoak egiteko, etab. | 17.0 % |
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea. | 17.0 % |
CE367 Kontzeptuak, teoriak eta informazio antolatua erabiltzea garapenerako lankidetza arloko egoerei eta arazoei aurre egiteko. | 17.0 % |
CE368 Ideia eta soluzio berriak garatzeko egoera berriak eta arazoak irudikatzea, ikasitako kontzeptuak eta teoriak erabilita eta eskura dagoen informazioa erabilita. | 16.0 % |
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki. | 16.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 24 | 26 | 50 |
Mintegia | 10 | 12 | 22 |
Gelako p. | 6 | 22 | 28 |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
• Modernitateak ezarritako instituzio sozialen bilakaera ezagutzea.• Ongizate jendartearen azken harmakadetako eraldaketa aztertzea.
• Ingurumen krisiari hurbilpena egitea ikuspegi soziologikotik.
• Herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza ezagutzea herritarren botere politikoa sustatzeko
proposamen gisa.
Irakasgai-zerrenda
1) Modernitatearen instituzioak eta beraien krisia:; familia, enplegua, Estatua eta identitatenazionalak.
2) Ongizatearen jendartea eta bere bilakaera.
3) Ingurumen krisia ikuspegi soziologikotik.
4) Botere politikoa, herritarren parte hartzea eta herri hezkuntza zein ikerketa-ekintza.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
BAUMAN, Zygmunt: La globalización. Consecuencias humanas, FCE, Buenos Aires 1999.MARTÍ, Joel; PASCUAL, Joel; REBOLLO, Oscar (Coord.) Participación y desarrollo comunitario en medio urbano, Construyendo ciudadanía /7, Iepala Editorial / CIMAS, Madrid, 2005
ROBERTSON, Robbie: Tres olas de globalización. Historia de una conciencia global, Alianza, Madrid 2005.
Gehiago sakontzeko bibliografia
SARTORI, Giovanni: La sociedad multiétnica. Pluralismo, multiculturalismo y extranjeros, Taurus, Madrid, 2001SASSEN, Saskia: Los espectros de la globalización, FCE, Buenos Aires 2003
RODRÍGUEZ VILLASANTE, T. Sujetos en movimiento; redes y procesos creativos en la complejidad social, Construyendo ciudadanía /4, Nordan-Comunidad, Montevideo, 2002.