Gaia
Ingurumen kutsatzaileen biogeokimika
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Biogeokimikako oinarrizko kontzeptuak emango dira, uraren, karbonoaren, nitrogenoaren eta fosforoaren ziklo biogeokimikoak aurkeztuz eta giza jarduerek ziklo horietan duten eragina aztertuz. Hori osatzeko, iturriei eta kutsatzaileek ingurumenean duten xedeari buruzko sarrera orokorra egingo da. Ingurumen-kutsatzaile mota nagusien (hau da, mikrokutsatzaile organikoen eta traza metalen) eta uretako ekosistemetan lotutako eko-dinamikaren deskribapen orokorra emango da. Konpartimentu atmosferikoaren deskribapen bat egingo da, baita airearen kalitatearekin eta klima aldaketarekin zerikusia duten arazo nagusiak ere. Azkenik, in silico metodologien ekarpenak nabarmenduko dira substantzia baten propietate fisiko-kimikoak eta ekotoxikologikoak aurreikusteko, bai eta disolbatutako materia organikoak uretako ekosistemetako kutsatzaileen helmugan duen zeregina ere.Helburuak
- Uretako eta atmosferako inguruneetan kutsatzaileen helmuga osoago eta sakonago ulertzeko oinarrizko ezagutzak ematea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, honako hauek egin behar ditu:
1. Ezagutu c, n eta p ur-zikloen oinarrizko kontzeptuak
2. Mikro-kutsatzaile organiko tipikoen oinarrizko kontzeptuak eta traza-metalen ingurumen-norakoa ezagutzea
3. Atmosfera- eta ur-inguruneetan kutsatzaileen ingurumen-norakoa kontrolatzen duten funtsezko parametroak ulertzea.
4. Kutsatzaileen propietateak aurreikusteko QSAR metodoen printzipioa ezagutzea.
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos de los ciclos biogeoquímicos, así como los aspectos prácticos de los mismos y sus aplicaciones. | 25.0 % |
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos en torno a la biodisponibilidad de contaminantes químicos ambientales, así como los aspectos prácticos y sus aplicaciones. | 25.0 % |
Que el estudiante sea capaz de diseñar y elaborar modelos numéricos, estadísticos y computacionales en lo referente a los ciclos biogeoquímicos de los contaminantes químicos ambientales, sus efectos sobre los seres vivos y los procedimientos de evaluación de riesgo e impacto. | 25.0 % |
Que el estudiante sea capaz de recolectar, registrar y analizar (tratamiento y computerización) datos sobre contaminación y toxicidad (de campo y de laboratorio) mediante técnicas y equipamiento de última generación. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 28 | 42 | 70 |
Mintegia | 2 | 3 | 5 |
Tailerra | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 70.0 | 40 % |
Gela/Mintegia/Tailerra | 80.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa (teoria) | 0.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, deberías poder:1. utilizar el potencial de R para realizar un análisis de datos
2. Proporcionar un análisis detallado y crítico de los resultados.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Water, carbon, nitrogen and phosphorous biogeochemical cycles
Environmental fate of organic micropollutants in aquatic systems
Biogeochemistry of trace metals
Role of dissolved organic matter
QSAR methods for molecular properties prediction
Basics on atmospheric chemistry and fate of pollutants in the atmosphere
Introduction to climate change
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Biogeochemistry: An Analysis of Global Change, 3rd Edition by W.H. Schlesinger and E. S. Bernhardt, 2013Chemistry of the Upper and Lower Atmosphere: Theory, Experiments, and Applications by B. J. Finlayson-Pitts and J. N. Pitts Jr., 1999