Gaia
Haurren Eskubideak eta Hezkuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
El estudio de los derechos de la infancia es un elemento fundamental para el ejercicio profesional en ámbitos socioeducativos. En esta asignatura realizamos un acercamiento a esta temática desde la perspectiva legal e internacional. Para ello se analizarán los antecedentes de la Convención sobre los Derechos del Niño de 1989, su implementación, haciendo un especial énfasis en la visión educativa.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
NAYA GARMENDIA, LUIS MARIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | luisma.naya@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Giza eskubideen oinarri juridikoak ezagutzea, nazioarteko itunen bidez. | 25.0 % |
Haurren eskubideen bilakaera historikoa aztertzea. | 10.0 % |
Haurren Eskubideei buruzko 1989ko Konbentzioa aztertzea: egitura, oinarrizko printzipioak. | 30.0 % |
Hezkuntzarako eskubidearen eta haurren eskubideen garrantzia ezagutzea. | 20.0 % |
Nazioarteko testuinguruan haurren eta hezkuntzaren eskubideen ezarpena aztertzea. | 15.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 50.0 % | 60.0 % |
Garatu beharreko galderak | 10.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 40.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Saio bakoitzean hainbat jarduera egingo dira. Jarduera horiek saio osoan zehar osatuko dira, eta etengabe ebaluatuko dira.Kalifikazioa egiteko, gelan egindako banakako lanak eta jarraian zerrendatzen diren banakako eta taldeko jarduerak konbinatuko dira. Banakako lanek notaren % 60ko balioa izango dute, eta talde-jarduerak notaren % 40koa. Irakasgaia ematen den bitartean, banakako zein taldeko zereginen jarraipena egingo da.
Azken ebaluazioa. Hainbat arrazoirengatik proposatutako metodologiari eta ebaluazio jarraituaren sistemari jarraitu ezin dioten ikasleek aukera izango dute irakasgaia egiteko, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela idatziz aurkeztuz. Horretarako, 2 asteko epea izango dute eskolak hasten direnetik.
Amaierako ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek gaitasunen garapena egiaztatu beharko dute, ebaluazio jarraituan parte hartu ezin duten eta amaierako proba batera aurkezten diren ikasleentzat erabilitako prozedura berari jarraituz. Proba horretan, aurrez ezarritako ariketa praktikoak entregatuko dira ( % 50) eta azterketa praktiko bat egingo da (kalifikazioaren % 50).
Uko egitea. Ikasleek uko egin diezaiokete ohiko deialdian ebaluatzeari, 2.2.2 unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasun-araudia. Eskubide hori gauzatzeko, uko egiteko eskabide-idazkia bidaliko zaio Masterreko Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.
Plagioa. Ikasgai honek ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra gertatuz gero aurre hartzeko eta jarduteko protokoloa hartzen du kontuan, eta, beraz, EHUk zehaztutako neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako egoeraren bat hautemanez gero. Halaber, UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen ikerkuntzako etika-protokoloei eta orientabideei erreparatzen die.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdia: orientabideak eta uko egitea. Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, eskubidea izango dute ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probara aurkezteko.Proba horretan, aurrez ezarritako ariketa praktikoak entregatuko dira ( % 50) eta azterketa praktiko bat egingo da (kalifikazioaren % 50).
Masterreko ikasleek uko egin ahal izango diote ezohiko deialdian ebaluatuak izateari, 2.2.2 unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasun-araudia. Eskubide hori gauzatzeko, uko egiteko eskabide-idazkia bidaliko zaio Masterreko Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztuko da.
Irakasgai-zerrenda
1.- haurren eskubideei buruzko baliabideak eta informazio-iturriak.2.- haurtzaroaren historiari eta haren kontsiderazio sozial eta juridikoari buruzko planteamenduak. Haurren eskubideen bilakaera XX. mendean. Haurrak babesteko politikak.
3.- giza eskubideen bilakaera historikoa. Alderdi juridikoak eta testuinguru sozialak.
4.- haurtzaroari buruzko nazioarteko itunak. Haurren Eskubideei buruzko Konbentzioa, 1989koa. Egitura, oinarrizko printzipioak. Konbentzioa: estatu alderdien betebeharrak, autonomia- eta babes-eskubideak. Konbentzioaren artikuluen azterketa xehatua.
5.- hezkuntzarako eskubidearen bilakaera: Konstituzio nazionalak eta nazioarteko itunak. Hezkuntza Eskubidea aztertzeko adierazleak
6.- nazioarteko erakundeak eta haurren eta hezkuntzaren eskubideak: UNICEF eta UNESCO
7.- haurren eskubideak Europan eta Latinoamerikan ezartzea. Eskola, eskubide horiek aztertzeko zentroa eta giza eskubideen aldeko hezkuntza.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Haurren Eskubideei Buruzko Hitzarmena (CDN), 1989Oinarrizko bibliografia
Campoy, I. (2006): La fundamentación de los derechos de los niños. Modelos de reconocimiento y protección. Madrid: Dykinson.Dávila, P. y Naya, L.M. (2009): El derecho a la educación en Europa: una lectura desde los derechos del niño, Bordón, Vol 61., nº 1, pp. 61-75.
Dávila, P. y Naya, L.M. (2010): Infancia, Derechos y Educación en América Latina. Donostia: Erein
Dávila, P. y Naya, L.M. (Ed.) (2011): Derechos de la infancia y Educación inclusiva en América Latina. Buenos Aires: Granica
Gillet, J. (2016): Children's Rights, Educational Research and the UNCRC. Past, present and future. Oxford: Symposium books.
Hodgkin, R. y Newell, P. (2004): Manual de Aplicación de la Convención sobre los Derechos del Niño. Ginebra: UNICEF.
Naya, L.M. (Coord.) (2004): La educación y los derechos humanos. Donostia: Erein,
Ruck, M.D.; Peterson, M. and Freeman, M. (2017): Handbook of Children's Rights. New York/London: Routledge.
Tomasevski, K. (2004): El asalto a la Educación. Barcelona: Intermon Oxfam
Aldizkariak
Revista de EducacionRevista Interuniversitaria de Pedagogía Social
International Jounal of Children's Rights
Estekak
http://www.crin.orghttp://www.unicef.org
http://www2.ohchr.org/spanish/bodies/crc/index.htm