ERASMUS+_programme

ERASMUS+

Erasmus+ EBk hezkuntzaren, prestakuntzaren, gazteriaren eta kirolaren arloetan 2021-2027 aldirako duen programa da. Hezkuntza, prestakuntza, gazteria eta kirola funtsezkoak dira herritarrei garapen pertsonal eta profesionalean laguntzeko. Hezkuntza eta prestakuntza inklusiboak eta kalitate handikoak, eta ikaskuntza informal eta ez-formalak, azken batean, beharrezko kualifikazio eta trebetasunez hornitzen dituzte adin guztietako gazteak eta parte-hartzaileak, gizarte demokratikoan parte-hartze esanguratsua izateko, kulturen arteko ulermena lortzeko eta lan-merkatuan trantsizio arrakastatsua izateko. 2014-2020 aldian programak izandako arrakastan oinarrituta, Erasmus+ek bere ahaleginak berresten ditu parte-hartzaile gehiagori eta erakunde-sorta zabalago bati eskainitako aukerak handitzeko, eragin kualitatiboan zentratuz eta gizarte inklusiboagoei eta kohesionatuagoei, ekologikoagoei eta digitalki egokiagoak direnei lagunduz.

2. FUNTSEZKO EKINTZA – ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDEEN ARTEKO LANKIDETZA

Funtsezko ekintza horrek honako hauek babesten ditu:

Lankidetzarako elkarteak:

  • Lankidetza-elkarteak. Arloak: Goi Hezkuntza, Eskola Hezkuntza, Lanbide Heziketa, Helduen Hezkuntza, Gazteria, Kirola eta Europako Hezkuntza.
  • Eskala txikiko elkarteak. Arloak: Aurreko ekintzan aipatutako guztiak, Goi Hezkuntza izan ezik.

Eskaerei erantzuten dieten agentziak:

Informazio gehiago: Erasmus+ Gida

Bikaintasunerako elkarteak:

Berrikuntzarako elkarteak:

  • Berrikuntzarako aliantzak: Berrikuntzarako aliantzen deialdiarekin, goi-mailako hezkuntzako eta lanbide-heziketako erakundeen zeregin aktiboagoa diseinatzen lagunduko duten proiektuak sustatzen dira beren ingurune sozioekonomikoan, enpresekin batera berrikuntza-ekosistemak garatuz.
    • Hezkuntzarako eta enpresetarako aliantzak
    • Gaitasunen arloko lankidetza sektorialerako aliantzak
  • Etorkizunera begirako proiektuak: ekintza honen helburua berrikuntza, sormena eta parte-hartze elektronikoa sustatzea izango da, baita gizarte-ekintzailetza ere hezkuntzaren, prestakuntzaren, gazteriaren eta kirolaren hainbat arlotan. Europako lehentasun giltzarrietan oinarritutako eta korronte nagusi bihurtzeko potentziala duten etorkizuneko ikuspegidun ideiak babestuko ditu, eta informazioa emango du hezkuntza- eta prestakuntza-sistemak, gazteria eta kirola hobetzeko, bai eta Europako gizarte-kohesiorako ikaskuntza eta parte-hartze aktiboko ingurune mota guztiei metodoei eta praktikei dagokienez funtsezko eragin berritzailea emateko ere.
  • Gazteriaren eremuan gaitasunak garatzeko proiektuak: ekintza honek Programako erakundeen eta herrialde elkartuen arteko lankidetza eta trukea bultzatzen du, eta ikaskuntza ez-formaleko jarduerak estaltzen ditu, ikaskuntza formaletik kanpo gazteekin lan egiten duten erakundeen gaitasuna handitzean zentratuz, eta, aldi berean, gazteen parte-hartze aktiboa bermatzen da.
  • Irabazi-asmorik gabeko kirol-ekitaldiak: ekintza honek irabazi-asmorik gabeko kirol-ekitaldiak prestatzen, antolatzen eta horien jarraipena egiten lagunduko du. Ekitaldi horiek irabazi-asmorik gabeko erakundeek edo kirolaren arloan diharduten erakunde publikoek antolatzen dituzte herrialde bakar batean edo hainbat herrialdetan. Ekitaldi horien helburua izango da Erasmus+ programaren kirol-ekintzen ikusgarritasuna handitzea, eta kirolak gizarteratzearen sustapenean, aukera-berdintasunean eta osasuna hobetzen duten jarduera fisikoetan duen eginkizunaz kontzientziatzea.

3. EKINTZA GAKOA – POLITIKAK ETA LANKIDETZA GARATZEN LAGUNTZEA

Funtsezko ekintza honek honako hauek babesten ditu:

European Youth Together

European Youth Together-ek proiektuak finantzatzen ditu, gazteriaren alorrean aktiboak diren eta tokiko mailan (landa-eremuak, hiriak, eskualdeak eta herrialdeak) programako herrialdeen barruan lan egiten duten erakundeen arteko loturak sustatzeko.

Jean Monnet Actions

Helburua da irakaskuntzan eta ikerketan bikaintasuna sustatzea Europar Batasuneko (EB) ikasketen esparruan. Irakaskuntza-modulu berriak garatzeko, katedrak ezartzeko edo Europar Batasunari buruzko ikasketetan bikaintasun-zentroak sortzeko aukera ematen dute, zentzu zabalean ulertuta.

ERASMUS + Proiektuak

AAC@school gizarteratzearen alde

Programa espezifikoa: Erasmus+ KA2 "Capacity Building"
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: Argia Langarika Rocafort
UPV/EHU CO-PI: Gorka Roman Etxebarrieta
Proiektuaren hasiera: 2017/01/09
Proiektuaren amaiera: 2019/12/31

Webgunea: http://www.aac-school.eu /

Deskribapen laburra: Proiektu honen helburua irakaskuntzaren profila indartzea da, batez ere komunikatzeko zailtasunak dituzten pertsonekin, hau da, ikasgelako laguntzaileekin, irakasleekin eta terapeutekin lankidetza estuan lan egiten dutenentzat. AAC@school programak ikasle behartsuak eskola-hezkuntzako ibilbideetan sar daitezen laguntzen du, metodologia espezifiko baten bidez: komunikazio handigarri eta alternatiboa (CAA) eta horri lotutako aplikazio eta IKT gailu berrienak. Landu den premia nagusia komunikatzeko eta alfabetatzeko gaitasunetan dagoen arrakala da, komunikatzeko zailtasun handiak dituzten ikasleena – kultura- eta/edo hizkuntza-aurrekari desberdinak dituzten pertsonak diren aldetik, ezintasunak dituzten pertsonak diren aldetik – pertsona askorentzat. Izan ere, komunikatzeko gaitasuna bizitzaren zati oso bat da, eta ziurtzat ematen dute, eta ez dira balioaz ohartzen gainerakoekin konektatzean, bizitza independentea izateko aukera ematen baitiete. Komunikazio-arazo larriak dituzten pertsonentzat, CAA metodo batek isiltasunari, isolamenduari eta mendekotasunari erantzutea ekar dezake. Komunikatzeko zailtasunak dituen ikasle orok eskubidea du hain murriztailea ez den ingurunean hezkuntza jasotzeko, hau da, aukera eman behar zaio bere adin bereko ikaskideekin hezteko eta hezkuntza orokorreko ikasketa-planerako sarbidea izateko ahalik eta neurri handienean, zerbitzu osagarriekin. Izan ere, eskola-adineko haurrentzako CAA esku-hartzearen helburua da ikasle horien arrakasta-potentziala handitzea, neurri handi batean ahozko eta idatzizko komunikazioaren mende dagoen ikaskuntza-ingurune batean. Metodologia honen helburua da guztientzat aukera-berdintasuna eskaintzea, haurrek beren hizkuntza- eta komunikazio-trebetasunak eskuratu, erabili eta gara ditzaten ikasgai, pertsona eta egoera guztietan, eskola-bizitzatik kanpo eta haratago.