Greziera II25620
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Filologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 25620
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Grekoa II derrigorrezko irakasgaia da, 6 kreditukoa, eta Filologiako Graduko (Filologia Klasikoa) lehen ikasturtean, bigarren lauhilekoan, ematen da.
Grekoa II Grekoaren Filologia moduluan sartzen da eta Greziera I, III eta IV irakasgaiekin osatzen da. Lau irakasgaiak, batez ere, grekoaren ikaskuntzari buruzkoak dira, hainbat genero eta egileren testuen bidez; ikaskuntza progresiboa da eta irakasgai horien erdigunea gramatika eta hizkuntza-alderdiak diren arren, alderdi historikoak, kulturalak eta literarioak ere jorratzen dira. Grekoa II hizkuntzari dagokionez, hastapen-mailetako ikasleen eskura dauden prosa joniko-atikoko testuak itzultzen eta gramatikalki aztertzen dira.
Grekoaren I. eta II. hizkuntzetan egiten den lanari esker, ikasleek greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarrizko oinarriak eskura ditzakete, eta prosazko testu greko errazak itzultzen eta aztertzen has daitezke. Lan honek hurrengo Hizkuntza eta Greziar Testuak irakasgaietarako prestatzen du ikaslea.
Grekoa II irakasgaia bat dator Bigarren Hizkuntza IV: Hizkuntza Klasikoa irakasgaiarekin, hautazkoa Filologia Graduetarako (Hispanikoa, Frantsesa eta Alemana), Ingeles Ikasketetarako eta Euskal Ikasketetarako; eta Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa aipamena lortu nahi dutenek egin beharreko sei irakasgaietako bat da (36 kreditu).
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
Moduluaren konpetentziak (Greziar Filologia)
CM 01 Hainbat garaitako testu grekoak ulertzeko eta beren testuinguru historiko eta kulturalean kokatzeko gaitasuna.
CM 03 Ezagutza teorikoak itzulpengintzan eta hizkuntza- eta literatura-analisietan aplikatzeko gaitasuna.
CM 05 Informazioa antolatzeko, planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, bitarteko tradizionalen eta
Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia Berriak (IKT).
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Ikasgaia arrakastaz amaitzean, ikasleak:
- Greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarriak ondo ezagutzen ditu.
- Testu errazak joniar-atikako prosan zuzen aztertu eta itzultzen ditu.
- Testu horiek dagokien generoaren, testuinguru kulturalaren eta egilearen barruan kokatzen ditu.
- Argi eta arrazoituta azaltzen du testuak nola aztertzen eta itzultzen dituen.
- Maizen erabiltzen den lexiko grekoari buruzko ezagutzak handitzen ditu.
- Ikasgelan emandako azalpenak laburbiltzen ditu eta informazio gehigarria modu eraginkorrean lortu, hautatu eta kudeatzen du bitarteko tradizionalen eta IKTen bidez.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EDUKI TEORIKOAK
1. Morfologia nominala. 3. deklinabidearen azalpen arrazoitua; adjektiboa: flexioa eta konparazio-mailak; izenordain nagusiak.
2. Aditzen morfologia. Grekoaren aditz-sistemaren ezaugarriak: konjugazio motak, aditz-formak eta abar. Aditz tematikoak: denboren eta moduen eraketa, bereziki orainaldia, geroaldia eta aoristoa. Aditz atematikoak: MI-aditzen ezaugarriak eta azalpen arrazoitua: aoristo atematikoak eta e luzean.
3. Aditzaren forma ez-pertsonalen sintaxia: infinitiboaren eta partizipioaren erabilera nagusiak.
4. Subjuntiboaren eta optatiboaren sintaxia: erabilera nagusiak.
5. Perpaus-sintaxia: koordinazio- eta menderakuntza-lotura nagusiak.
6. Greziar literaturaren, kulturaren eta pentsamenduaren ezaugarri orokorrak.
EDUKI PRAKTIKOAK
- Testuen analisi morfosintaktikoa, itzulpena eta gramatika-ariketak.
- Ikasgelako eta ez-ikasgelako zereginak.
MetodologiaToggle Navigation
GELAKO LANA
Irakasgaiaren izaera dela eta, saio bakoitzak, oro har, zati teoriko bat izango du, eta zati horretan irakasgaiaren eduki teorikoak azalduko dira, eta zati praktiko bat ere izango du, non analisi morfosintaktikoa, testuen itzulpena eta gramatika ariketak egingo diren. Aipatutako jarduera praktikoak (ariketak, analisia eta testuen itzulpena) banaka prestatu behar dira ikasgelatik kanpo, gero irakaslearekin berrikusteko, nahiz eta batzuetan hori guztia eskolan egingo den. Era berean, arreta berezia eskainiko zaio hiztegiaren erabilerari, erabiltzen ikasi behar den lan-tresna oso erabilgarria. Gainera, ikasleek hainbat jarduera azalduko dituzte. Irakasleak eta taldeko gainerako kideek baloratuko dituzte. Irakasleen eta ikasleen presentzia ikasgelan aprobetxatuko da taldean lan egiteko eta horiek saioetan parte har dezaten sustatzeko.
IKASGELATIK KANPOKO LANA
Ikasleak irakaslearen presentziarik gabe egin behar duen lanak honako hauek hartzen ditu: testuak prestatzea, ikastea eta gramatika-ariketak; irakasgaiaren edukiekin zerikusia duten zereginak lantzea.
TUTORETZAK
Ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazioa errazten dute; ikasleek ikasgaiari buruz izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko aukera ematen dute, bai eta beren ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko ere. Ez dira nahitaezkoak, baina bai baliagarriak. Tutoretzak urrutitik egin ahal izango dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio-modalitateak bi dira:
1. Etengabeko ebaluazioa. Ikasleak lauhilekoan zehar egindako hainbat proba entregagarriren eta ariketaren bidez ebaluatuko dira. Azterketa bat ere egongo da.
1) Entregatzeko lanak eta jarduerak: % 50
2) Azken azterketa: % 50
Kasu horretan, azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako kalifikazioen batez bestekoren nota izango da. Irakasgaia gainditzeko, ordea, gutxienez 5 lortu behar da zati bakoitzean (lanetan eta
azken azterketan).
Ikasturtean zehar eman daitezkeen jarduerak gainditzen badira, baina amaierako azterketa bertan behera uzten bada, gainditutako zatiaren nota gordeko da ezohiko deialdia egin arte. Ez da notarik gordeko ikasturte batetik bestera.
2. Azken ebaluazioa. Ikasleak azterketa baten bidez ebaluatuko dira. Azterketa horren barruan sartuko dira lauhilekoan ikasitakoen antzeko testua. Era berean, ikasleei eskatu ahal izango zaie
lanen bat.
Azken kalifikazioa proba bakar horretan lortutakoa izango da.
ADI! Ebaluazio jarraituan zein amaierako ebaluazioan kontuan hartuko da hizkuntzaren erabilera zuzena.
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK
Oro har, arestian aipatutako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zein lortu diren eta zein
ulermen- eta aplikazio-maila.
Ikasturtean zehar egindako ariketei eta probei esker, ikasketa progresiboa egokia den ikusiko da. Beharrezkoa izatekotan, ikasleen ikaskuntza hobetzeko jarduera osagarriak proposatuko dira.
EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGITEKO ARAUDIA
UPV/EHUko Araudiak ebaluazioa azken proba bakar baten bidez egitea aurreikusten du. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatuak izateko eskubidea, baina, horretarako, etengabeko ebaluazioari uko egin behar diote. Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudiak honela dio (Kap. II, 8. art.): "Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen
irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da."(https://www.euskadi.eus/y22-ehaa/ee/datuak/2017/03/1701311a.shtml).
OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO ARAUDIA
Araudiaren arabera ( II, 12. art.):
1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz
aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian irakasgaiaren ebaluazioa amaierako proba bakarra izango da, eta notaren % 100 balioko du. Etengabeko ebaluazioan emaitza positiboak lortu dituzten ikasleen kasuan, emaitzak mantenduko dira, baita dagokion kalifikazioaren ehunekoa ere: ebaluazio jarraitua % 50; azken proba
idatzia % 50. Horri buruzko araudia hemen kontsulta daiteke: https://www.euskadi.eus/y22-
bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml ( II, 9. art.).
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Testuen hautaketa.
- Oinarrizko bibliografian zehaztutako hiztegia eta gramatika.
- Irakasleak programaren edukiei buruz egindako azalpenak.
- Lauhilekoan egindako jarduerak eta ariketak.
- eGelan utzitako materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-BERENGUER AMENÓS, J. 2013. Gramática griega, Bosch, Barcelona.
-PABÓN, J. M. 2013. Diccionario manual griego clásico-español, Vox, Barcelona.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-CALVO MARTÍNEZ, J. L. 2016. Griego para universitarios. Fonética y fonología, morfología y sintaxis del griego antiguo,
Universidad de Granada, Granada.
-EASTERLING, P. E.-KNOX, B.M.W. (eds.). 1990. Historia de la Literatura Clásica. I: Literatura Griega, Gredos, Madrid.
-GÓMEZ ESPELOSÍN, F. J. 2014. Introducción a la Grecia Antigua, Alianza Editorial, Madrid.
-GRANT, M. 2003. Historiadores de Grecia y Roma, Alianza Editorial, Madrid.
-LÓPEZ FÉREZ, J.A. (ed.). 2015. Historia de la literatura griega, Cátedra, Madrid.
Aldizkariak
Emerita: http://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/index
Estudios Clásicos: http://www.estudiosclasicos.org/estudios-clasicos/
Web helbideak
-http://www.clasicasusal.es/portal_recursos/ [mundu klasikorako sareko baliabideen orrialde bikaina, Salamancako Unibertsitatearen eskutik].
-http://interclassica.um.es/ [Antzinako Greziar eta Erromatar Mundua ikertzeko eta zabaltzeko orria].
-http://dialnet.unirioja.es [Errioxako Unibertsitatearen ataria, besteak beste, eremu hispanoko bilaketa bibliografikoetarako interesgarria].
-https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka [UPV/EHUko Liburutegiak datu-base eta baliabide elektroniko askotarako sarbidea ematen du; erreferentziak bilatzeko oso tresna erabilgarriak eskaintzen ditu eta Mundu Klasikoari buruzko argitalpenen katalogo zabala du].
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-09:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 09:30-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)