XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologia25068

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25068

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgaia Lehen Hezkuntzako Graduaren lehendabiziko ikasturtean (2. lauhilabetean) ematen da; 6 kreditu dituen aldetik, ikaslearen lan zama 150 ordukoa da.

Irakasle izango direnak hezkuntza sistemaren pieza gakoa izango direnez, ezinbestekotzat jotzen da euren prestakuntzan ikas-irakaskuntza printzipioen inguruan ezagutza eta horiekiko sentikortasuna bermatzea. Helburu honekin, eta beraz, hezkuntza formalaren optimizazioan, Hezkuntzaren Psikologia jakintza zubia da, praktika eta teoriaren artekoa: psikologiaren ezagutzak hezkuntza-jardueran potentzialtasunak eta ahuleziak identifikatzen lagunduko du, beti hobekuntzaren eta efikaziaren bila.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) 6-12 urteko aldiari dagozkion hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea familian, gizartean eta eskolan, ikaskuntzaren teoria psikologikoen ekarpenak eta gaitasunen irakaskuntzan oinarritutako egungo planteamenduak interpretatuta.

B) Hezkuntza-egoeren irtenbideak identifikatzea eta horien plangintza egitea ikasleen askotariko erritmoak eta gaitasunak aintzat hartuz (norbanako gisa eta familiako eta testuinguru soziokultural jakin bateko kide gisa). Horretarako, hainbat prozedura eta teknika aukeratu eta horien aplikazioa argudiatuko da.

C) Gizarte-trebetasunak izatea testuinguru anitzetan hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko, eta norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanari laguntzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA- Hezkuntzaren Psikologia.

2. GAIA- Irakas-ikaskuntzari buruzko hainbat ikuspegi psikologikoak.

3. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai indibidualak edo intra-barnekoak.

4. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai sozialak edo pertsona-artekoak



MetodologiaToggle Navigation

Metodologia desberdinen konbinazioa erabiliko da irakasgai honetan: kasu analisiak, diziplinarteko proiektua, klase magistralak, lan kooperatiboa... Ezinbestekoa izango da ikasleak errol aktibo bat hartzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Idatzizko proba, praktikak, lan indibidualak zein taldekoak, defentsak... / Prueba escrita, prácticas, trabajos individuales y/o en equipo, defensas... (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1-EBALUAZIO JARRAIA

Gainditu beharreko bi atal izango ditu:

1.1. ATALA: azken notaren %36 eta %70 artean

• Irakasgaiari dagozkion banaka zein taldeko jarduerak, gelakoak eta gelatik kanpo (ikasle gidan eta gela saioetan zehaztuko direnak): azken notaren %20 eta %50 artean.

• Diziplina arteko modulu lana: azken notaren %15 eta %20 artean.

• Gelako jarrera eta jokabide egokia eta errespetuzkoa.

1.2. ATALA: Idatzizko froga indibiduala: amaierako notaren %65 eta %30 artean.



Irakasgaia gainditzeko aurretik aipatutako ATAL GUZTIAK egin beharko dira, eta irakasgaiaren jarduerak eta irakasgaiaren azken froga indibiduala GAINDITU BEHARKO dira ikasle gidan kontrakoa zehaztu ezean .



Ikasketa emaitzak eta ebaluazio irizpideak irakasleak argituko ditu ikasle gidan.

Ebaluazio formatiboa izango da: ikasleen ikaskuntza errazteko, irakasgaiaren eta gelako lanen jarraipena egingo da.



2. AZKEN EBALUAZIOA:

Ikasleak, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:

- Idatzizko proba TEORIKO-PRAKTIKO indibiduala/k. Ikasgaiaren notaren %100 balioa izango du, baldin eta ikasle horrek diziplina arteko modulu lana egin behar ez badu (moduluaren gida ikusi salbuespenak ezagutzeko). Diziplina arteko modulu lana egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80 eta %84 arteko balioa izango dute (diziplina arteko modulu lana moduluan eskatzen den moduan egin beharko da; ikusi moduluko gida). Idatzizko proben atal praktikoa zein teorikoa gainditu beharko dira, eta atal praktikoa egiteko irakasgaian zehar erabilitako materiala erabiliko da. Proben nondik norakoak, atalak eta ehunekoen zehaztapenak irakasgaiaren ikasle gidan jasota egongo dira.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



DEIALDIARI UKO EGITEA

Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «Ez aurkeztuta» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40-a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaera. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO EBALUAZIO SISTEMA (ikusi "azken ebaluazioa" ohiko deialdiaren atalean)

1.– Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.– Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da (honek suposatuko dituen atal eta zeregin ezberdinekin). - Hortaz, aurreko atala ikusi ezaugarriak ezagutzeko -

3.– Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko (ikusi "azken ebaluazioa" ohiko deialdiaren atalean). Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute.



EZ OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA

Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):

.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Apunteak
2. Analisirako kasuak
3. Ikusentzunezko materialak
4. Ordenagailua

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Coll, C., Palacios, J., y Marchesi, A. (Eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.



Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.



Navarro, J. I., y Martín, C. (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.



Trianes , Mª V., eta Gallardo Cruz, J. A. (Coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.

Ausubel, D. P., Novak, J. D., y Hanesian, H. (1978). Psicología Educativa: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.

Bandura, A. (1982). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.

Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.

Coll, C. (1987). Psicología y Curriculum. Barcelona: Laia.

Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.

Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela.
Barcelona: Laia.

Gardner, H. (1993). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.

González-Pienda, J. A. (Coord.) (2002). Manual de picología de la educación. Madrid:Pirámide.

Hargreaves, D. (1975). Las relaciones interpersonales en la educación. Madrid:
Narcea.

Mayer, R.E. (2002). Psicología de la educación. El aprendizaje en las áreas del
conocimiento. Madrid: Pearson Education.

Mayor, J. (1985). Psicología de la Educación. Madrid: Anaya.

Novak, J.D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alianza.

Puente Ferreras, A. (1994). Estilos de aprendizaje y enseñanza. Madrid: CEPE.

Puente Ferreras, A. (2003). Cognición y aprendizaje. Fundamentos psicológicos.
Madrid: Pirámide.

Trianes, Mª V. (Coord.) (1994). Psicología de la educación para profesores.
Madrid: Pirámide.

Vila, I. (1998). Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.

Woolfolk, A. y McCune, C. (1984). Psicología de la educación. Madrid: Narcea.

Woolfolk, A. (2006). Psicología educativa. México: Pearson Education.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
C&E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi

Web helbideak

http://www.hegobitaldea.net/epsie_educ
http://www.fia.es
http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm
www.educaweb.com

TaldeakToggle Navigation

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

16:00-18:00 (1)

17-31

17:00-19:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-30 16:30
  • Ekain : 2025-06-30 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
  • eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-31

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-30 16:30
  • Ekain : 2025-06-30 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)

46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-31

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-30 16:30
  • Ekain : 2025-06-30 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)

47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

14:00-16:00 (1)

16-31

14:00-16:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-30 16:30
  • Ekain : 2025-06-30 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
  • eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)

47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-31

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-30 16:30
  • Ekain : 2025-06-30 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)