XSLaren edukia

Gaitasunak

  • A01 - Zahartze prozesu arruntari eta zahartze prozesuaren fisiopatologiari buruz teorien ezagutza eguneratzea.
  • A02 -Pertsona adinduetan patologiarik nagusi eta erasotzaileenari buruzko ezagutza eguneratzea; gauza bera egitea heldu adinduenetan gaixotasun eta kalteen fisiopatologia eta patogeniarekin.
  • A03 - Pertsona adinduei dagokienez, osasunaren, jardunaren eta laguntzaren eremuan profesionalen jarduerak ezagutzea.
  • A04 - Pertsona adinduei aplikatutako suspertze metodologia ezagutzea eta pertsona adinduen bizi kalitatea hobetzeko esku-hartze planak diseinatzea.
  • A05 - Pertsona adinduei aplikatutako zaintza metodologia ezagutzea eta pertsona adinduen bizi kalitatea hobetzeko esku-hartze planak diseinatzea.
  • A06 -Pertsona adinduak ikuspegi soziosanitariotik maneiatzeko diziplina askoko esku hartze plana diseinatzen lankidetzan jardutea eta pertsona adinduei begira patologia ohikoenak badituzte, arreta soziosanitariorako esku-hartze planak, baita ariketa fisiko berezirako programak ere diseinatzea.
  • A07 - Ikuspuntu soziosanitario guztietatik biztanle adinduen osasuna sustatzeko, gaixotasuna prebenitzeko eta mendekotasunari arreta eskaintzeko esku hartzea.
  • A08 - Errealitate asistentzial eta soziosanitarioan aplikatutako protokolo eta prozedurak ezagutu eta aplikatzea.
  • A09 - Gaitasun kritiko eta komunikatiboa izatea jendaurrean azalpenak, argudioak eta tesiak eratzeko eta defendatzeko, zahartze osasuntsuaren eta adineko pertsonen bizi kalitatearen hainbat ikuspegi teoriko-praktikoren arabera.
  • A10 - Ikertzeko gaitasuna, lan monografiko bat egiteko aurretiko interes batetik abiaturik, eta metodologia logiko eta komunikagarri baten bitartez.
  • A11 - Aztergaiari buruzko informazio zientifikoa lortzeko gaitasuna, eta informazio hori antolatu, kritikoki aztertu eta sintetizatzekoa, bai eta ikerketaren planifikazio estrategikoa egitekoa eta tresna informatiko eta zientifikoak erabiltzekoa ere.
  • A12 - Eguneratzea aztergaiarekin lotura daukaten iturri eta tresnei buruzko ezagutzak (Geografia, Demografia, garapenerako lankidetza eta abar) eta ezagutzea lan praktikorako metodologia egokia eta informazio hori erabiltzea hobeto ulertzeko edadeko populazioaren inguruneak, hartara esku-hartu ahal izateko populazio horren osasuna eta bizi kalitatea hobetze aldera.
  • A13 - Adineko pertsonen ariketaren eta kirolaren psikologiaren arloko ikerketa aplikatuen emaitzak kritikatu, aplikatu eta aukeratzeko gaitasuna, eta diseinu esperimentalak deskribatu eta gauzatzeko gaitasuna.
  • A14 - Informazio zientifikoa ezagutu eta erabiltzea, eta meta-analisirako teknikez baliatzea informazioa sintetizatzeko jarduera eta ariketa fisikoak edadeko pertsonengan daukan eragina hainbat parametro psikologiko eta bizi estiloren arabera neurtu eta ebaluatzeko dauden metodoen inguruan; era berean, kirolaren psikologiaren inguruko galdetegi psikologikoak ezagutzea eta ikastea egokienak aukeratzen azterlanaren helburuen arabera.
  • A15 - Ezagutzea teknologiek (IKTak, sareak, on line plataformak, errobotika eta abar) adineko pertsonentzat eskaintzen dituzten aukerak osasunaren, ariketa fisikoaren eta asistentziaren arloan.
  • C01 - Epidemiologia azterlanak diseinatzea baita datuak biltzeko tresnak garatu eta baliozkotzea, datuak jasotzez arduratzen diren langileei trebatzea eta landa lana gainbegiratzea ere; horretarako, datu base egokia kudeatzen jakin behar da eta ikerketa galderei erantzuteko analisi estatistiko egokiak egin behar dira.
  • C02 - Ikerketa agentzia publikoak edo pribatuak finantza dezakeen ikerketaren eremuan berraztertze sintetikoa eta literaturaren laburpena egitea, baita izen handiko zientzia aldizkarietan argitara daitezkeen eskuizkribuak idaztea ere.
  • C03 -Gaixotasunen arrazoiak ikertzeko, osasuna kudeatzeko eta adindunak klinikoki maneiatzeko epidemiologia metodoa aplikatzea.
  • C04 - Osasun Zientzietan eta adinduekin zerikusia duten diziplina soziosanitarioetan zientzia ikerketa eta ebidentzian oinarritutako jarduna kultura profesional modura eranstea.
  • C05 - Arreta soziosanitarioaren eremuan profesional modura jardutea eta erakunde akademikoetan, laguntza zentroetan, gizartean nahiz biztanleen artean eta administrazio publikoen mende dauden zentroetan adinduei arreta eskaintzean lan profesionalean funtzioak bikaintasunaren mailan ematea.
  • T01 - Antolaketa eta plangintzarako gaitasuna.
  • T02 - Arazoak konpontzea eta erabakiak hartzea.
  • T03- Atzerriko hizkuntza ezagutzea eta lana nazioarteko testuinguruan.
  • T04 - Informazioa aztertu, laburtu eta kudeatzeko gaitasuna.
  • T05 - Esku-hartze estrategiak diseinatzea eta bide klinikoaren mugak ulertzea.
  • T06 - Behaketan oinarritutako azterlanak eta azterlan esperimentalak bereiztea.
  • T07 - Lan esperimentalen emaitzak interpretatzea, eta elementu koherenteak eta inkoherenteak identifikatzea.
  • T08 - Modu integratuan pentsatzea eta arazoei ikuspegi desberdinetatik aurre egitea: lana taldean, bereziki diziplina anitzekoa.
  • T09 - Bere lanaren aurkezpena egitea, ahoz, idatziz eta ikusizko baliabideez, ikusle profesional eta ez profesionalen aurrean.
  • T10 - Arrazonamendu kritikoa.
  • T11 - Trebetasun sozioemozionalak adineko pertsonekiko eta senideekiko harremanetan.
  • T12 - Ekimena, sormena eta espiritu ekintzailea.
  • T13- Autoebaluazioa eta modu autonomoan ikastea.
  • T14 - Dibertsitatea eta kultur aniztasuna aintzat hartzea: Beste kultura eta ohitura batzuk ezagutzea.
  • T15 - Lan taldeak lideratu eta zuzentzea.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak