Gaia
Europako herrien egitura politiko-instituzionala: lurralde antolaketa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua da Europako herrien erregimen politiko mota desberdinetara gerturatzea, indarra jarriz lurralde antolaketetan. Testuinguru horretan, bi elementuk hartuko dute protagonismoa, alde batetik, sezesio prozesuek eta bestalde, aniztasuna nazionaleko egokitzapen politikek. Azkenik, irakasgai honetan azalduko da herri edota nazio baten antolaketa politikoaren mugetatik kanpo dauden herkideentzako edota nazio-kideentzako politika publikoak.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AHEDO GURRUTXAGA, IGOR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Politika eta Administrazio Zientzia | igor.ahedo@ehu.eus |
AZKUNE TORRES, JON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | jon.azkune@ehu.eus |
BLAS MENDOZA, ASIER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Politika eta Administrazio Zientzia | asier.blas@ehu.eus |
CALVO MENDIZABAL,NAGORE | xxx | Besteak |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Europako herrien egituraketa politiko instituzionalaren eredu ezberdinak ezberdindu eta ezaugarritzea. | 35.0 % |
Aniztasun etniko eta nazionala kudeatzeko dauden tresna ezberdinen ezagutza. | 35.0 % |
Politika konparatuaren perspektibatik adostasun federala, botere partekatua eta sezesioa oinarri duten ikerketa proiektuen garapena. | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 25 | 37.5 | 62.5 |
Mintegia | 12.5 | 18.8 | 31.2 |
Gelako p. | 12.5 | 18.8 | 31.2 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 24.0 | 48 % |
Irakurketak | 35.0 | 0 % |
Jarduera gainbegiratuak | 40.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 26.0 | 52 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 40.0 % | 60.0 % |
Portafolioa | 60.0 % | 40.0 % |
Irakasgai-zerrenda
1.- Europako herrien erregimen eta estatu forma desberdinak.2.- Egokitzapen politikak: federalismoak, botere partekatuko sistemak eta lurralde antolaketaren joera berriak.
3.- Sezesioen geopolitika.
4.- Erakundeen politikak lurralde antolaketatik kanpo dauden herri edota nazio kideekin.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Blas, A. (2015): ¿Sezesionismoa eta erabakitze eskubidearen prezioa: Desanexioaren paradigma merkatze saiakera gisa?, Revista internacional de estudios vascos. Cuad., 11: 256-283.Elazar, D. J. (1995). Federalism: an overview (Vol. 1). HSRC Publishers.
Lijphart, Arend (2008): Thinking About Democracy. Power sharing and majority rule in theory and practice. New York: Routledge.
McGarry J. and O¿Leary, B. 2006. `Consociational Theory, Northern Ireland¿s Conflict, and its Agreement. Part 1: What Consociationalist Can Learn from Northern Ireland¿, Government and Opposition, 41 (1): 43-63.
Requejo, F. (2002): Democracia y pluralismo nacional. Barcelona: Ariel.
Requejo, F. and Klaus-Jürgen, N. -eds.- (2010): Federalism beyond Federations Asymmetry and Processes of Resymmetrisation in Europe. London: Routledge.
Waterbury, M. (2010): Between State and Nation Diaspora Politics and Kin-state Nationalism in Hungary. New York: Palgrave Macmillan.
Oinarrizko bibliografia
Ganguly, Rajat (1998): Kin State Intervention in Ethnic Conflicts: Lessons from South Asia. London: Sage.Lijphart, A. 2012. Patterns of Democracy. Government Forms and Performance in Thirty-Six Countries. New Haven/London: Yale University Press.
Tsebelis, G. (2006): Jugadores con veto: cómo funcionan las instituciones políticas. México DF: Fondo de Cultura Económica.
Aldizkariak
Nations and NationalismEthnopolitics
Nationalities Papers
Publius: The Journal of Federalism
Perspectives on Federalism