Gaia
Intersekzionalitateak Europako nazio-estatuen kidetza politikak kolokan jartzen
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Europaren herri eta nazioetan, nazio identitateak konplexuagoa den `kidetza- politiken' beste atal bat baino ez dira. Kidetza eta Kidetza-Politika adiera desberdinetako kontzeptuak dira. Kidetza izaera emozionala duen atxikimendua da; kidetza-politika, berriz, proiektu politiko zehatzek osatzen dute. Europar eremuan, aipatu errealitate hori kidetza proiektu politikorik ohikoena da: estatuaren herritartasuna.Nazio-Estatu baten mugen (edota gizarte baten) baitan kidetza proiektu politiko desberdinak egon daitezke, eta horiek kolektibitate bera modu desberdinetan eta muga desberdinekin eraiki dezakete. Gizarte gertaera horien gainean arituko gara teoria intersekzionaletik.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMURRIO VELEZ, MILAGROS | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | mila.amurrio@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Identificar y manejar críticamente diferentes teorías y análisis empiricos en la comprensión de la diversidad de los proyectos políticos de pertenencia. | 33.0 % |
Aplicar en un contexto de investigación los conocimientos adquiridos de manera que sean capaces de entender y explicar los nuevos conflictos sociales y políticos que se producen en los nuevos contextos de construcción de nuevas identidades. | 33.0 % |
Integrar en los análisis teóricos y empiricos las aportaciones de las teorías feministas y la teoría interseccional junto a las aportaciones de la sociología, teoría política, economía, cultura, comunicación y relaciones internacionales y saber utilizarlas con rigor científico en la comprensión de la complejidad de las políticas de pertenencia. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 11.2 | 18.8 |
Gelako p. | 7.5 | 11.2 | 18.8 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 30.0 | 40 % |
Banakako eta/edo taldeko lana | 15.0 | 20 % |
Eztabaida taldean | 15.0 | 20 % |
Irakurketak | 15.0 | 20 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 60.0 % | 60.0 % |
Portafolioa | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikastaroa diseinatuta dago partaideek eskura ditzatela ondoren agertzen diren Ikaskuntza emaitzak:-Deseraikitzea Kolektibitate nazional eta etnikoen (oinarri ahuleko) identitate ideiak ikuspegi intersekzionala erabiliz.
- Identifikatzea kidetza proiektu desberdinek izan ditzatekeen ondorioak kolektibitate horien pertsonengan, aintzat harturik kokapen sozial, ekonomiko, kultural eta politiko anitzekoak direla.
-Ezagutzea XX. mendeko nazionalismoa eta herritartasuna ezbaian kokatzen duen ikuspegi intersekzionala.
-Jakitea erabiltzen ikuspegi intersekzionala zaintza etika feminista moduko ideien gainean sortzen ari diren kidetza modu berriak ikertzeko.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EHUko araudiaren arabera (Unibertsitateko masterretako ikasleen jarraitzeko arauak, 2. artikulua) ikasleak lau deialdi izango ditu irakasgai bakoitzean, ikasture bakoitzean bi alegia. Lehen deialdia ohiko deialdia izango da, eta gainontzekoak ez ohikoak.Ikasleak uko egin ahal izango dio deialdi bakoitzari. Ukoa idatziz adierazi beharko dio dagokion irakasleari, irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen. Uko eginez gero, deialdia ez da kontuan hartuko.
Ohiko deialdian bi oinarri izango ditu ebaluazioak: bertaratzea eta parte-hartzea; eta portafolioa.
BERTARATZEA ETA PARTE HARTZEA
Ikasleak ikastaroko jardueretan izan duen partehartzea baloratuko da: saio presentzialetara etorri izana, plataforma birtualeko jardueretan (foroak, materialen erabilera) parte hartu izana, agindutako ariketak egin izana, eta abar.
Irizpide honen arabera, kalifikazioaren % 60 lortuko da.
PORTAFOLIOA
Ikastaroko jardueretan egindako ariketa guztiak bilduko ditu portafolioak: lan idatziak, aurkezpenak, foroetako partehartzeak, e.a.
Portafolioan bi alderdi ebaluatuko dira:
-Ariketen edukiaren kalitatea: gogoetaren sakontasuna, koherentzia eta logika, oinarri teorikoa, sintesi ahalmena, eta abar.
-Ariketen aurkezpen formala: hizkuntzaren zuzentasun eta argitasuna, erabilitako baliabideen egokitasuna, egitekoak garaiz egitea, eta abar.
Irizpide honen arabera kalifikazioaren % 40 lortuko da, honela banatuta: kalitatea % 30; aurkezpen formala % 10.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez ohiko deialdietan, ikaslelak ikastaroko portafolioa osatu beharko du. Jarduerak jadanik errepikatzerik ez dagoen kasuetan (adibidez foroetako ekarpenak, taldea jadanik desegin egin delako) irakasleak zeregin osagarriak ezarriko ditu, portafolioa osatzeko.Portafolioa aurreko atalean azaldutako irizpideen arabera ebaluatua izango da. Ebaluazio honek kalifikazioaren % 100 osatuko du.
Irakasgai-zerrenda
Ideia eta paradigma teoriko desberdinen berrikusketa kontzeptual bat burutzea Europako nazio-estatu eta estaturik gabeko nazioen kidetza politikei buruz, oinarri sendoarekin, eztabaidatu ahal izateko.-Intersekzionalitatea eta kidetza
-Estatua eta herritartasuna
-Nazio auzia
-Zaintza auzia: emozionala eta politikoa
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Plataforma eGela-n jarriko dira nahitaez erabili behar diren materialak.Oinarrizko bibliografia
-Aretxaga, Begoña. (1996). “¿Tiene sexo la nación? Nación y género en la retórica política sobre Irlanda”. Arenal 3 (2), 199-216.-Aretxaga, Begoña (1997). “Protesta sucia: sobredeterminación simbólica y género en la violencia étnica de Irlanda del Norte”. Bitarte, 13, 45-67.
-Amurrio, Mila (2002). “Euskal nazio eraikitze prozesu generizatua”. Euskonews & Media [On-line], 192, 13-20, eskuragarriahemen:http://www.euskonews.eus/0192zbk/gaia19201eu.html, [Kontsulta eguna:2020/11/6]
-Amurrio, Mila (2013). “Citizenship within feminist theory and practice”, Julen Zabalo et al. (ed) Towards a Basque State: citizenship and culture. Bilbao: Ipar Hegoa Fundazioa.
-Amurrio, Mila (2013). “Herritartasuna teoria eta praktika feministan”, Julen Zabalo et al. (ed) Towards a Basque State: citizenship and culture. Bilbao: Ipar Hegoa Fundazioa.
-Biglia, Barbara; Bonet, Jordi; Luxán, Marta eta de la Fuente, Maria (2022). Introduint la perspectiva de gènere interseccional a les estadístiques. Guia teoricopràctica. Bartzelona: URV/Institut Català de les Dones.
-Bilgune Feminista (2015). “Jostorratzak dantzan ditugu, hacia la soberania feminista de Euskal Herria”, Jostorratzak dantzan jarriko ditugu jardunaldi feministak, eskurgarri hemen:http://bilgunefeminista.eus/uploads/erab_1/2016/07/1467627621-Vamos%20hacia%20la%20soberania%20de%20EH.pdf, [Kontsulta eguna:2020/11/6]
-Bilgune Feminista et al. (2016). “Feminismos y procesos de autodeterminación delos pueblos. Miradas, estrategias y solidaridades”, Jornades Radicalment feministes. Barcelona: Xarxa Feminista de Catalunya
-Curiel, Ochy (2013). La Nación Heterosexual. Bogotá: Brecha Lésbica
-Davis, Angela (2016). Emakumeak, arraza eta klasea. Donostia: Eskafandra.4
-Hamilton, Carrie. (1998). “Género y Nacionalismo.” Inguruak, 22, 163-174.
-Forcades Vila, Teresa (2018). “Identidad nacional y feminismo: pertenencia, comunidad y libertad”, -María Rodó de Zarate et al. (ed.) Tierra de Nadie. Perspectivas feministas sobre la independencia. Barcelona: Pol.len edicions/Gatamaula.
-Gandarias, Itziar (2017a). “¿Un neologismo a la moda? Repensar la interseccionalidad como herramienta para la articulación política feminista”. Investigaciones feministas, 8(1):73-93.
-Gandarias, Itziar (2017b). “Aliantzak, aniztasuna eta horien arteko elkarguneak”. Jakin, 221-222, 91-106.
-Günes Öztürk, Özgür eta Lladonosa Latorre, Mariona (2018). “Nosotras, las mujeres.(Re)pensar la identidad y generar nuevos imaginarios de la nación”, María Rodó de Zarate et al. (ed.) Tierra de Nadie. Perspectivas feministas sobre la independencia. Barcelona: Pol.len edicions/Gatamaula.
-Martínez-Palacios (2017). "Monográfico. Exclusión, profundización democrática e interseccionalidad”. Investigaciones Feministas 8 (1) [On-line], eskuragarri hemen: https://doi.org/10.5209/INFE.54827 [Kontsulta eguna 2020/11/7]
-Missé, Miquel. (2018). “Movimiento Trans e identidad nacional: paralelismos, vínculos y desconexiones”, María Rodó de Zarate et al. (ed.) Tierra de Nadie.Perspectivas feministas sobre la independencia. Barcelona: Pol.len edicions/Gatamaula.
-Nagel, Joane (1998). “Masculinity and nationalism: Gender and Sexuality in the making of nations”. Ethnic and Racial Studies 21(2), 242-69.
-Olivares, María et al. (2018). Mujer y Nación: Feminismo y Nacionalismo. In Rodó de Zárate, María Rodó de Zarate et al. (ed.) Tierra de Nadie. Perspectivas feministas sobre la independencia. Barcelona: Pol.len edicions/Gatamaula.
-Peterson, V. Spike (1994). “Gendered nationalism”. Peace Review: A journal of Social Justice 6(1), 77-83
-Peterson, V. Spike (1999). “Political Identities/Nationalism as heterosexism”. International Feminist Journal of Politics, 1, 34-65.
-Platero, Lucas (2014). “¿Es el análisis interseccional una metodología feminista y queer?”, Otras formas de (re)conocer: Reflexiones, herramientas y aplicaciones desde la investigación feminista. Bilbo: Hegoa/SIMReF. Eskuragarri hemen:http://publicaciones.hegoa.ehu.es/uploads/pdfs/269/Otras_formas_de_reconocer.pdf?1488539836 <br /><br />-Platero, Lucas (2012). Intersecciones: cuerpos y sexualidades en la encrucijada.Barcelona: Bellaterra. <br /><br />-Rodo de Zárate, Maria (2019). “Gender, nation, and Situated Intersectionality: The Case of Catalan Pro-independence Feminism.” Politics & Gender, 16 (2), 608-636,eskuragarri hemen: http://doi.org/10.1017/S1743923x119000035 [Kontsulta eguna:2020/11/6] <br /><br />-Ugalde, Mercedes. (1996). “Notas para una historiografia sobre nación y diferencia sexual.” Arenal. Revista de historia de las mujeres, 3 (2), 217-256. <br /><br />-Vergé Mestre, Tània (2018). “Alianza entre feminismo y soberanismo: autodeterminación, pacto previo y escenarios constituyentes”, María Rodó de Zarate et al. (ed.) Tierra de Nadie. Perspectivas feministas sobre la independencia. Barcelona:Pol.len edicions/Gatamaula. <br /><br />-Walby, Sylvia (1992). “Woman and Nation.” International Journal of Comparative Sociology, XXXIII (1-2), 81- 100. <br /><br />-Walby, Sylvia (1994).
Gehiago sakontzeko bibliografia
-Aldizkariak
- JAKIN-UZTARO
-GOGOA