Gaia
Euskal gizartea: aniztasuna eta kohesioa. Nazioari buruzko eztabaida Europan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Nationalism Studies delakoetatik abiatuz, irakasgai honetan Euskal Herriko gizartearen azterketa egiteko gakoak identifikatzen dira. Horretarako, nazioari buruzko ikuspegi teorikoekin batera, aniztasuna, migrazioa, subiranotasuna nahiz herritartasunari buruzko egungo debateak aztertzen dira.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
IRAOLA ARRETXE, IKER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Soziologia | iker.iraola@ehu.eus |
ODRIOZOLA IRIZAR, ONINTZA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Zientzien Didaktika | onintza.odriozola@ehu.eus |
ZABALO BILBAO, JULIAN ANGEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Langintza eta Gizarte Zerbitzuak | julen.zabalo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Nazionalismoak Europako testuinguruan ikertzeko erabiltzen diren gerturatze teoriko nagusiak identifikatu.. | 33.0 % |
Euskal nazionalismoaren bilakaera eta berau azaltzen duten teoria nagusiak ezagutu. | 33.0 % |
Euskal Herriko gizarte errealitatea, Europako testuinguruaren baitan, modu konparatiboan aztertu ahal izateko ezagutzak aplikatu. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 25 | 37.5 | 62.5 |
Mintegia | 12.5 | 18.8 | 31.2 |
Gelako p. | 12.5 | 18.8 | 31.2 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 24.0 | 48 % |
Irakurketak | 35.0 | 0 % |
Jarduera gainbegiratuak | 40.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 26.0 | 52 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 40.0 % | 60.0 % |
Portafolioa | 60.0 % | 40.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EHUko araudiaren arabera (Unibertsitateko masterretako ikasleen jarraitzeko arauak, 2. artikulua) ikasleak lau deialdi izango ditu irakasgai bakoitzean, ikasture bakoitzena bi alegia. Lehen deialdia ohiko deialdia izango da, eta gainontzekoak ez ohikoak.Ikasleak uko egin ahal izango dio deialdi bakoitzari. Ukoa idatziz adierazi beharko dio dagokion irakasleari, irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen. Uko eginez gero, deialdia ez da kontuan hartuko.
Ohiko deialdian bi oinarri izango ditu ebaluazioak: bertaratzea eta parte-hartzea; eta portafolioa.
BERTARATZEA ETA PARTE HARTZEA
Ikasleak ikastaroko jardueretan izan duen partehartzea baloratuko da: saio presentzialetara etorri izana, plataforma birtualeko jardueretan (foroak, materialen erabilera) parte hartu izana, agindutako ariketak egin izana, eta abar.
Irizpide honen arabera, kalifikazioaren % 40 lortuko da.
PORTAFOLIOA
Ikastaroko jardueretan egindako ariketa guztiak bilduko ditu portafolioak: lan idatziak, aurkezpenak, foroetako partehartzeak, e.a.
Portafolioan bi alderdi ebaluatuko dira:
-Ariketen edukiaren kalitatea: gogoetaren sakontasuna, koherentzia eta logika, oinarri teorikoa, sintesi ahalmena, eta abar.
-Ariketen aurkezpen formala: hizkuntzaren zuzentasun eta argitasuna, erabilitako baliabideen egokitasuna, egitekoak garaiz egitea, eta abar.
Irizpide honen arabera, kalifikazioaren % 60 lortuko da.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez ohiko deialdietan, ikaslelak ikastaroko portafolioa osatu beharko du. Jarduerak jadanik errepikatzerik ez dagoen kasuetan (adibidez foroetako ekarpenak, taldea jadanik desegin egin delako) irakasleak zeregin osagarriak ezarriko ditu, portafolioa osatzeko.Portafolioa aurreko atalean azaldutako irizpideen arabera ebaluatua izango da. Ebaluazio honek kalifikazioaren % 100 osatuko du.
Irakasgai-zerrenda
1. Nazioari eta nazionalismoari buruzko teoriak2. Euskal nazioaren eraikuntza-ereduak
3. Nazionalismoak eta bestetasuna: migrazioen auzia
4. Abertzaletasuna eta immigrazioa Euskal Herrian
5. Gizartea: nazio identitateak eta gatazkak
6. Subiranotasunak eta euskal estatua
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
-Zabalo, Julen, Ane Larrinaga, Iker Iraola, Mikel Saratxo, Mila Amurrio, Arkaitz Fullaondo, Txoli Mateos and Uxoa Anduaga (2016): Euskal Estatua irudikatzen. Euskal Estatuaren aurreko iritziak eta jarrerak Euskal Herrian: Bilbo: Ipar Hegoa / Parte Hartuz.Oinarrizko bibliografia
-Núñez Seixas, Xosé M. (1998): Movimientos nacionalistas en Europa. Siglo XX. Madrid: Síntesis.-Triandafyllidou, Anna (2003): Immigrants and National Identity in Europe. London: Routledge.
-Zabalo, Julen, Onintza Odriozola (2017): The Importance of Historical Context: A New Discourse on the Nation in Basque Nationalism? Nationalism and Ethnic Politics, 23 (2): 134-154.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-Baxok, Erramun et al. (2006): Identidad y cultura vascas a comienzos del siglo XXI. Donostia: Eusko Ikaskuntza.-Billig, Michael (1995): Banal Nationalism. London: Sage.
-Conversi, Daniele (1997): The Basques, the Catalans and Spain. Alternative Routes to Nationalist Mobilisation. London: Hurst & Co.
-Iraola, Iker (2014): Abertzaletasunaren bilakaera espainiar immigrazioarekiko: erreakziotik integraziora, Uztaro (90): 99-119.
-Zabalo, Julen, Txoli Mateos, Iker Iraola (2013): Conflicting nationalist traditions and immigration: the Basque case from 1950 to 1980, Nations and nationalism, 19 (3): 513-531.
Aldizkariak
Nations and NationalismJournal of Ethnic and Migration Studies
National Identities
Jakin
Uztaro: giza eta gizarte zientzien aldizkaria
Estekak
Ikuspegi EAEko immigrazio behatokia: http://www.ikuspegi.eusGaindegia: http://www.gaindegia.eus/
H-Nationalism: https://networks.h-net.org/h-nationalism