Gaia
Ikerkuntza psikobiologian: molekulatik organoz gaindikora
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua da osasunari eta portaerari lotutako gaiak aztertzea, Psikobiologiaren baitan eta hurbilpen biopsikosozial bat eginez.Hurbilpen horretatik abiatuta alderdi psikologikoak, sozialak eta biologikoak integratzen dituena, aztergai hartzen da gizarte interakzioari (erasoa, parekatzea, etab.), estres sozialari, depresioari eta minbiziari lotutako portaeren bi sexuetako adierazpen indibiduala, baita esku hartzen duten mekanismo neurokimikoak, neuroendokrinoak eta immunitarioak ere.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AZURMENDI IMAZ, AITZIBER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Psikobiologia | aitziber.azurmendi@ehu.eus |
FANO ARDANAZ, EDUARDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Psikobiologia | eduardo.fano@ehu.eus |
MUÑOZ CULLA, MAIDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Psikobiologia | maider.munoz@ehu.eus |
PASCUAL SAGASTIZABAL, EIDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Psikobiologia | eider.pascual@ehu.eus |
VEGAS MORENO, OSCAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Psikobiologia | o.vegas@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Psikobiologiako ikerketaren oinarrizko hurbilpen metodologikoak ezagutzea: alor honetako diseinuak eta teknikak | 35.0 % |
Gai izatea Psikobiologiako ikerketa bat diseinatzeko, helburuak, hipotesiak, diseinua eta prozedura teknika egokiak egokituta | 35.0 % |
Gai izatea moduluan landutako lerroetako ikerlan adierazgarriak aztertzeko, koherentziaz argudiatuz eta azterketari egokitutako ondorioak aterata | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 40 | 60 |
Mintegia | 18 | 15 | 33 |
Gelako p. | 12 | 10 | 22 |
Laborategiko p. | 0 | 10 | 10 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 35.0 | 0 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 20.0 | 100 % |
Testuen analisia | 40.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Ahozko azterketa | 40.0 % | 40.0 % |
Idatzizko azterketa | 60.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Literatura errebisioa eginLiteratura kudeatu eta laburtu
Ikerketa helburuak ezarri
Atzerriko hizkuntzan lan egin
Ikerketa ahoz aurkeztu
Ikerketa idatziz aurkeztu
Neurketa tresnak eraiki eta erabili
Informazioak aztertu
Emaitzak interpretatu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraitua(Presentzialtasuna % 80)
- 15-20 minutuko ahozko azalpena, pantailan aurkezteko formatuan (PowerPoint, Prezi), moduluaren gai bakoitzari lotutako artikulu jakin batzuen laburpena. 4 esposizio horietako bakoitza ebaluatu eta puntuatuko da, eta gehienez puntu 1 emango da. Erakusketen bidez gehienez ere 10etik 4 puntu lortu ahal izango dira.
- Hiru aukeren artean hautatutako artikulu baten azterketa idatziaren modulua in situ egitea ebaluazio-saioan. Idatzizko laburpena 10etik gehienez 6 punturekin ebaluatu eta puntuatuko da.
Gerora gertatutako egoera katastrofikoengatik aurrez aurrekoa ez den ebaluazioaren kasuan, etengabeko ebaluaziorako aukeraren ehuneko berak mantenduko dira. Hala ere, ikasgaiaren lan, ebaluazio-proba edo aurkezpen guztiak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, TEAMS edo beste plataforma birtual batzuk).
Ebaluazio orokorra
- Moduluaren irakasleekin adostutako datan 15 minutuko ahozko azalpena, moduluaren artikulu jakin batetik aukeratutako artikulu baten laburpena pantailan aurkezteko formatuan (PowerPoint, Prezi). Esposizioak oro har ebaluatu eta puntuatuko dira, 10etik gehienez 4 punturekin.
- Hiru aukeren artean hautatutako artikulu baten azterketa idatziaren moduluaren amaierako ebaluazio-saioan in situ egitea. Idatzizko laburpena 10etik gehienez 6 punturekin ebaluatu eta puntuatuko da.
Ikasleek lau ebaluazio-deialdi dituzte, hau da, bi ikasturte bakoitzeko. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio-deialdiari, eta horrek esan nahi du deialdi hori ez dela zenbatuko. Ikasleek uko egiteko erabakiaren berri eman beharko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, ebaluazio ofizialaren eguna baino astebete lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgaian hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdirik baldin badago, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezartzen diren arauen arabera. Ikasgaiaren lau deialdiak amaituta, ikasleek salbuespenezko deialdi bakarra eskatu ahal izango dute, idatziz, UPV/EHUko errektoreari zuzenduta.Irakasgai-zerrenda
Tema 1. Introducción a la Psiconeuroinmunología. Bases teóricas de las relaciones entre sistema inmunitario y sistema nervioso central.Tema 2. Introducción a los principios teóricos de la Teoría de la Evolución, la Psicología Evolucionista y la Selección Sexual.
Tema 3. Familiarización con las técnicas de investigación en Psicobiología.
Tema 4. Respuesta fisiológica de estrés. Estrés agudo y estrés crónico.
Tema 5. Sistema inmunitario. Conexiones anatomofisiológicas entre sistema nervioso y sistema inmunitario: conexiones neurovegetativas y neuroendocrinas.
Tema 6. Modulación de la conducta por parte del sistema inmunitario: mediadores fisiológicos y conducta de enfermedad.
Tema 7. Bases biológicas de la relación entre el estrés y los trastornos afectivos. Modelos animales.
Tema 8: Aproximación evolucionista a las diferencias sexuales en la elección de pareja, la cognición, la agresión y el desarrollo en humanos.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Daruna, J.H. (2012) Introduction to Psychoneuroimmunology (2th ed.) London: Academic Press.Geary, D. (2010). Male, female. The evolution of human sex differences. Washington: APA.
Kusnecov, A.W. & Anisman, H. (2014) The Wiley-Blackwell Handbook of Psychoneuroimmunlogy. Oxford: John Wiley and Sons, Ltd.
Regueiro Gonzalez, J.R., López Larrea,C., González Rodriguez,S. & Martínez Navas, E. (2012) Inmunología. Biología y patología del sistema inmune (4ª edición revisada). Editorial Panamericana.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Archer, J. (2009). Does sexual selection explain humans sex differences in aggression? Behavioral and Brain Sciences, 32, 249-311.Bartolomucci, A. y Leopardi, R. (2009) Stress and depression: preclinical research and clinical
implications, Plos One, Vol. 4 (1), 1-5.
Dantzer, R.; O¿Connor, J. C.; Freund, G.G.; Johnson, R.W., and Kelley K.W. 2008. From inflammation to sickness and depression: when the immune system subjugates the brain. Nature Reviews Neuroscience, 9, 46-57.
Sapolsky, R. M. (2004). Social status and health in humans and other animals. Annual Review of Anthropology, 33, 393-418.
Webster Marketon, J.I. and Glaser, R. (2008). Stress hormones and immune function. Cellular Immunology, 252, 16-26.
Aldizkariak
Alcoholism: Clinical and Experimental Research. L.W. & Wilkins, ISSN 0145-6008.Behavioral and Brain Sciences. Cambridge University Press. ISSN: 0140-525X
Brain Behavior and Immunity. Academic Press Inc. Elsevier Science. ISSN: 0889-1591.
Brain Research. Elsevier Science, B.V. ISSN: 006-8993.
Evolution and Human Behavior. Elsevier Science. ISSN: 1090-5138
Neurobiology of Learning and Memory. Editada por Academic press. ISSN: 1074-7427
Physiology and Behavior. Pergamon-Elsevier Science Ltd. ISSN: 0031-9384.
Psychosomatic Medicine. L.W. & Wilkins, ISSN: 0033-3147.
Psychoneuroendocrinology. Pergamon-Elsevier Science Ltd., ISSN: 0306-4530.