Gaia

XSLaren edukia

Ikerkuntza psikobiologian: molekulatik organoz gaindikora

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honen helburua da osasunari eta portaerari lotutako gaiak aztertzea, Psikobiologiaren baitan eta hurbilpen biopsikosozial bat eginez.Hurbilpen horretatik abiatuta alderdi psikologikoak, sozialak eta biologikoak integratzen dituena, aztergai hartzen da gizarte interakzioari (erasoa, parekatzea, etab.), estres sozialari, depresioari eta minbiziari lotutako portaeren bi sexuetako adierazpen indibiduala, baita esku hartzen duten mekanismo neurokimikoak, neuroendokrinoak eta immunitarioak ere.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AZURMENDI IMAZ, AITZIBEREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaPsikobiologiaaitziber.azurmendi@ehu.eus
FANO ARDANAZ, EDUARDOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaPsikobiologiaeduardo.fano@ehu.eus
MUÑOZ CULLA, MAIDEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaPsikobiologiamaider.munoz@ehu.eus
PASCUAL SAGASTIZABAL, EIDEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaPsikobiologiaeider.pascual@ehu.eus
VEGAS MORENO, OSCAREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraPsikobiologiao.vegas@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Psikobiologiako ikerketaren oinarrizko hurbilpen metodologikoak ezagutzea: alor honetako diseinuak eta teknikak35.0 %
Gai izatea Psikobiologiako ikerketa bat diseinatzeko, helburuak, hipotesiak, diseinua eta prozedura teknika egokiak egokituta35.0 %
Gai izatea moduluan landutako lerroetako ikerlan adierazgarriak aztertzeko, koherentziaz argudiatuz eta azterketari egokitutako ondorioak aterata30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala204060
Mintegia181533
Gelako p.121022
Laborategiko p.01010

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak10.0100 %
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Irakurketa eta analisi praktikoak35.00 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea20.0100 %
Testuen analisia40.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Ahozko azterketa40.0 % 40.0 %
Idatzizko azterketa60.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Literatura errebisioa egin

Literatura kudeatu eta laburtu

Ikerketa helburuak ezarri

Atzerriko hizkuntzan lan egin

Ikerketa ahoz aurkeztu

Ikerketa idatziz aurkeztu

Neurketa tresnak eraiki eta erabili

Informazioak aztertu

Emaitzak interpretatu

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraitua

(Presentzialtasuna % 80)



- 15-20 minutuko ahozko azalpena, pantailan aurkezteko formatuan (PowerPoint, Prezi), moduluaren gai bakoitzari lotutako artikulu jakin batzuen laburpena. 4 esposizio horietako bakoitza ebaluatu eta puntuatuko da, eta gehienez puntu 1 emango da. Erakusketen bidez gehienez ere 10etik 4 puntu lortu ahal izango dira.

- Hiru aukeren artean hautatutako artikulu baten azterketa idatziaren modulua in situ egitea ebaluazio-saioan. Idatzizko laburpena 10etik gehienez 6 punturekin ebaluatu eta puntuatuko da.



Gerora gertatutako egoera katastrofikoengatik aurrez aurrekoa ez den ebaluazioaren kasuan, etengabeko ebaluaziorako aukeraren ehuneko berak mantenduko dira. Hala ere, ikasgaiaren lan, ebaluazio-proba edo aurkezpen guztiak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, TEAMS edo beste plataforma birtual batzuk).



Ebaluazio orokorra



- Moduluaren irakasleekin adostutako datan 15 minutuko ahozko azalpena, moduluaren artikulu jakin batetik aukeratutako artikulu baten laburpena pantailan aurkezteko formatuan (PowerPoint, Prezi). Esposizioak oro har ebaluatu eta puntuatuko dira, 10etik gehienez 4 punturekin.

- Hiru aukeren artean hautatutako artikulu baten azterketa idatziaren moduluaren amaierako ebaluazio-saioan in situ egitea. Idatzizko laburpena 10etik gehienez 6 punturekin ebaluatu eta puntuatuko da.



Ikasleek lau ebaluazio-deialdi dituzte, hau da, bi ikasturte bakoitzeko. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio-deialdiari, eta horrek esan nahi du deialdi hori ez dela zenbatuko. Ikasleek uko egiteko erabakiaren berri eman beharko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, ebaluazio ofizialaren eguna baino astebete lehenago.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasgaian hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdirik baldin badago, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezartzen diren arauen arabera. Ikasgaiaren lau deialdiak amaituta, ikasleek salbuespenezko deialdi bakarra eskatu ahal izango dute, idatziz, UPV/EHUko errektoreari zuzenduta.

Irakasgai-zerrenda

Tema 1. Introducción a la Psiconeuroinmunología. Bases teóricas de las relaciones entre sistema inmunitario y sistema nervioso central.

Tema 2. Introducción a los principios teóricos de la Teoría de la Evolución, la Psicología Evolucionista y la Selección Sexual.

Tema 3. Familiarización con las técnicas de investigación en Psicobiología.

Tema 4. Respuesta fisiológica de estrés. Estrés agudo y estrés crónico.

Tema 5. Sistema inmunitario. Conexiones anatomofisiológicas entre sistema nervioso y sistema inmunitario: conexiones neurovegetativas y neuroendocrinas.

Tema 6. Modulación de la conducta por parte del sistema inmunitario: mediadores fisiológicos y conducta de enfermedad.

Tema 7. Bases biológicas de la relación entre el estrés y los trastornos afectivos. Modelos animales.

Tema 8: Aproximación evolucionista a las diferencias sexuales en la elección de pareja, la cognición, la agresión y el desarrollo en humanos.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Daruna, J.H. (2012) Introduction to Psychoneuroimmunology (2th ed.) London: Academic Press.

Geary, D. (2010). Male, female. The evolution of human sex differences. Washington: APA.

Kusnecov, A.W. & Anisman, H. (2014) The Wiley-Blackwell Handbook of Psychoneuroimmunlogy. Oxford: John Wiley and Sons, Ltd.

Regueiro Gonzalez, J.R., López Larrea,C., González Rodriguez,S. & Martínez Navas, E. (2012) Inmunología. Biología y patología del sistema inmune (4ª edición revisada). Editorial Panamericana.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Archer, J. (2009). Does sexual selection explain humans sex differences in aggression? Behavioral and Brain Sciences, 32, 249-311.



Bartolomucci, A. y Leopardi, R. (2009) Stress and depression: preclinical research and clinical



implications, Plos One, Vol. 4 (1), 1-5.



Dantzer, R.; O¿Connor, J. C.; Freund, G.G.; Johnson, R.W., and Kelley K.W. 2008. From inflammation to sickness and depression: when the immune system subjugates the brain. Nature Reviews Neuroscience, 9, 46-57.



Sapolsky, R. M. (2004). Social status and health in humans and other animals. Annual Review of Anthropology, 33, 393-418.



Webster Marketon, J.I. and Glaser, R. (2008). Stress hormones and immune function. Cellular Immunology, 252, 16-26.



Aldizkariak

Alcoholism: Clinical and Experimental Research. L.W. & Wilkins, ISSN 0145-6008.



Behavioral and Brain Sciences. Cambridge University Press. ISSN: 0140-525X



Brain Behavior and Immunity. Academic Press Inc. Elsevier Science. ISSN: 0889-1591.



Brain Research. Elsevier Science, B.V. ISSN: 006-8993.



Evolution and Human Behavior. Elsevier Science. ISSN: 1090-5138



Neurobiology of Learning and Memory. Editada por Academic press. ISSN: 1074-7427



Physiology and Behavior. Pergamon-Elsevier Science Ltd. ISSN: 0031-9384.



Psychosomatic Medicine. L.W. & Wilkins, ISSN: 0033-3147.



Psychoneuroendocrinology. Pergamon-Elsevier Science Ltd., ISSN: 0306-4530.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak