Gaia
Eskuhartzeko programen balioespena testuinguru kliniko eta hezkuntzakoetan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua da ezagutza teorikoak eta praktikoak ematea ikasleei, gai izan daitezen esku hartze programak diseinatu, aplikatu eta ebaluatzeko osasunaren eta hezkuntzaren testuinguruan. Horretarako, lehenik eta behin, oinarrizko prestakuntza jasoko dute arlo klinikoan eta osasunarenean esku hartzeko programen diseinu eta ebaluazioari lotutako oinarri kontzeptual eta metodologikoei buruz. Ondoren, programen diseinu (premien azterketa, programaren teoriaren garapena, esku hartzearen helburuak eta diseinua), inplementazio (kontzeptualizazioa, lagina, prozedura) eta ebaluazioaren (etika, ebaluazio metodologia, datuen analisia, emaitzen eztabaida eta orokortzea) oinarrizko dimentsioei buruzko prestakuntza zabal eta xehea eskaintzeko helburuaz, aurkeztu egingo dira, zeharkakotasunez, psikologia-hezkuntza arloko hainbat programa, ebidentzia enpirikoa izan dutenak edo pertsonen ongizatea hobetzeko emaitza itxaropentsuak izan dituztenak.Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Esku hartzeak edo tratamenduak diseinatzen ikastea eta gai izatea esku hartzeak edo tratamenduak ebaluatzeko teknikak edo tresnak hautatu eta diseinatzeko. Sistematizatu beharreko esku hartzea bakarkakoa edo taldekakoa izan daiteke, izaera klinikoa edo psikologia-hezkuntza arlokoa izan dezake, edo haurrentzat, nerabeentzat edo helduentzat plantea daiteke | 50.0 % |
Gai izatea ikerketa bat diseinatzeko, eta esku hartzeak edo tratamenduak ebaluatzeko azterlan enpirikoa zehazteko, esku hartzeen eraginkortasuna baloratzeko helburuaz: egungo literaturaren ezagutzan oinarritutako helburuak eta hipotesiak, ikerketaren diseinua eta prozedura, ebaluazio, esku hartze edo programa tresnak, datuen analisia, etab. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 25 | 35 | 60 |
Mintegia | 25 | 35 | 60 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 25.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 90.0 | 0 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 25.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 80.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Literatura errebisioa eginLiteratura kudeatu eta laburtu
Ikerketa helburuak ezarri
Lan hipotesiak adierazi
Ikerketa bat diseinatu
Informazioak aztertu
Atzerriko hizkuntzan lan egin
Ikerketa ahoz aurkeztu
Ikerketa idatziz aurkeztu
Taldean lan egin
Emaitzak interpretatu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren etengabeko ebaluazioak bi proba ditu. Alde batetik, ikasleek lan bat egingo dute, eduki teorikoak ebaluatzeko. Irakasgaiaren notaren % 80 izango da. Gainera, irakasgaiaren irakaskuntza praktikoari lotutako lanak egin beharko dituzte. Lanak baloratzean, kontuan hartuko dira haien forma eta edukia. Irakasgaiaren notaren % 20 izango dira. Proba hauek, osasun-baldintzen egoeraren arabera, presentzialki ala ez presentzialki egin ahal izango dira, egun berean izango direla. Ez-presentzialaki egin behar izatekotan, e-Gela bidez egingo dira eta entregatzeko gune bat prestatuko da horretarako. COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak)Ikasleek lau ebaluazio deialdi izango dituzte; hau da, bi, ikasturte bakoitzeko. Ikasleek ebaluazio deialdiari uko egin diezaiokete, eta horrela ez zaie zenbatuko. Ikasleek uko egitearen erabakia jakinaraziko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, ebaluazio ofiziala egin baino astebete lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiko ikasleak hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian daudenean, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezarritako arauen arabera. Irakasgaiaren lau deialdiak agortzen direnean, ikasleek salbuespenezko deialdi bat eskatu ahal izango dute, UPV/EHUko errektoreari igorritako idatzi baten bidez.Irakasgai-zerrenda
1. Gaia. Oinarri kontzeptualak eta metodologikoak esku-hartze programen diseinu eta ebaluazioan.2. Gaia. Animaliek lagundutako esku-hartzeak osasunaren eta gizarte-hezkuntzaren esku-hartzeetan.
3. Gaia. Jokoan oinarritutako programaren ikerketa haurtzaroko fobia espezifikoak tratatzeko.
4. Gaia. Nerabeenganako garapen sozioemozionala sustatzeko esku-hartze psikologikoaren programen ikerkuntza.
5. Gaia. Familiaren ongizate psikologikoaren eremuan esku-hartzeko programen ikerkuntza.
6. Gaia. Jolas librearen aplikazioak klinika eta hezkuntza .
7. Gaia. Haurtzaroan Mindfulness bidezko esku-hartze programak.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Anguera, M. T. A., Chacón, S. y Villaseñor, Á. B. (Eds.). (2008). Evaluación de programas sociales y sanitarios: un abordaje metodológico. Síntesis.Garrido-Fernández, M., Marcos-Sierra, J.A., López-Jiménez, A., & Ochoa de Alda, I. (2016). Multi-family therapy with reflecting team: A preliminary study on efficacy among opiate addicts in methadone maintenance treatment. Journal Of Marital and Family Therapy, 1-14.
Méndez, F. X. (2013). Miedos y temores en la infancia: Ayudar a los niños a superarlos. Madrid: Pirámide.
Muela, A., Balluerka, N., Amiano, N., Caldentey, M. y Aliri, J. (2017). Animal-assisted psychotherapy for young people with behavioural problems in residential care. Clinical Psychology & Psychotherapy, 24, 1485-1494.
O´Connor, K., Schaefer, C., y Braverman, L. (2017). Manual de Terapia de Juego. John Wiley & Sons, Inc.
Osma, J.J. (Coord.) (2019). Aplicaciones del protocolo unificado para el tratamiento transdiagnóstico de la disregulación emocional. Alianza.
Peralta, I. (Coord.) (2019). Un villano llamado estrés. Pirámide.
Aldizkariak
Anales de PsicologíaAnsiedad y Estrés
Clínica y Salud
Intervención Psicosocial
Revista Argentina de Clínica Psicológica
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica
Revista de Psicoterapia
Applied Psychology: An International Review
British Journal of Clinical Psychology
Behaviour Research and Therapy
Cognitive Therapy and Research
Families, Systems and Health
International Journal of Clinical and Health Psychology
Journal of Applied Behavior Analysis
Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry
Journal of Consulting and Clinical Psychology
Psicothema
Estekak
• American Evaluation Association http://www.eval.org/• Center for Disease Control and Prevention https://www.cdc.gov/eval/guide/introduction/index.htm
• Joint Committee On Standards For Educational Evaluation http://www.jcsee.org/
• Organización Mundial de la Salud http://www.who.int/
• Treatment that works. Oxford Clinical Psychology http://oxfordclinicalpsych.com/page/307/
• Therapy Advisor http://therapyadvisor.com/Default.aspx
• Washington State Institute for Public Policy (WSIPP) https://www.wsipp.wa.gov/