Gaia
Kalitate-kudeaketa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua da ikasleei kalitate-kudeaketa proiektuetan ezartzeko teknikak aurkeztea, kalitate-estrategiak definitzeko tresnak ematea, kalitate egokia lortzeko planak ezartzea, kalitate-kudeaketa aplikatzea eta kalitate-kontrola ezartzea. Asmoa da, halaber, ikasleak ISO9000/EFQM/ISO 21500 arauetara ohitzea.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
ZUAZO URIONABARRENECHEA, JOSE IGNACIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | joseignacio.zuazo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea. | 30.0 % |
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz. | 30.0 % |
Proiektuak eraginkortasunez zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 25.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 20.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 0.0 % | 35.0 % |
Garatu beharreko galderak | 0.0 % | 25.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgai hau gainditzen duen ikasleak gai izan beharko du:- Proiektuetan kalitatearen kudeaketaren oinarrizko kontzeptuak ulertzea.
- Kalitate-plan bat diseinatzea proiektu baten garapenean.
- Kalitatearen kudeaketari aplikatutako araudia bilatzea.
- Kalitate-arazoak konpontzeko tresna egokiak erabiltzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar. Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:- Asistentzia ( % 30): nahiz eta asistentzia ez den derrigorrezkoa, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
- Banakako lana ( % 15): irakasgaian zehar azalduko den lan bat entregatu beharko dute. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5 puntu baino gorako kalifikazioa lortu beharko du.
- Talde-lanak ( % 30): irakasgaia ematen den bitartean, talde-lan bat planteatuko da, kalitate-plan bat izango da. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5 puntutik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
- Azterketa ( % 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test erakoa izango da, eta hainbat erantzun-aukera izango ditu. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4 puntu gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio. Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkitzen da, eGela plataforman. Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu. Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera eta/edo ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, aurrez aurrekoa ez den modalitate bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplika daiteke: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa). Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio. Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da. Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoen antzera (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).Irakasgai-zerrenda
Kalitatea, bilakaeraren errepaso historikoa eta egungo egoera kontzeptuak sartzea.ISO 9000 arauen familia, oinarrizko printzipioak eta ISO 9001 arauaren edukia berrikustea.
Bikaintasunaren printzipioak. EFQM eta kudeaketa aurreratua.
Kalitatea kudeatzeko joerak. 4.0 kalitatea
Kalitate-kontzeptuak proiektuen kudeaketan. ISO 21502 eta ISO 10006 arauak eta kalitatearen kudeaketari buruzko PMBOK V7 berrikustea.
Proiektuen kudeaketan eta proiektuetan agertzen diren arazoen konponketan erabiltzeko aurkezpena eta ariketa praktikoak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.Oinarrizko bibliografia
PMI, “A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) 7th edition”, 2021H. Kerzner, “Project Management. A Systems Approach to Planning Scheduling and Controlling”, Wiley, 2009
AENOR, UNE - EN ISO 9001:2015 “Sistemas de gestión de la calidad”, septiembre 2015
AENOR, UNE - EN ISO 21502:2022 “Directrices para la dirección y gestión de proyectos”, enero 2022
EFQM, “Modelo EFQM de Excelencia”, 2020
EUSKALIT, “Modelo de Gestión Avanzada”, 2018
Gehiago sakontzeko bibliografia
Juran, J., Godfrey A.B. "Jurans Quality Handbook" Mc-Graw Hill New York, 1998UNE-ISO "Norma ISO 10006: 2018 “Directrices para la gestión de la calidad en la Dirección de Proyectos" AENOR, 2003
Caamaño Eraso, Javier "Gestión Integral de Proyectos" Servicio de Publicaciones de la ETS Ingeniería de Bilbao, 2006
Kerzner, H. "Project Management: A systems approach to Planning, Scheduling and Controlling" Wiley& Sons, New York, 2002
Kerzner H. "Advanced Project Management: best practices on implementation" Wiley &Sons New York, 2004
Hradesky, J."Total quality management handbook". Ed. McGraw-Hill, Nueva York. 1995
Willborn, W. y Cheng, T.C. "Global management of quality assurance systems". Ed. McGraw-Hill, Nueva York. 1994
Kaser, Joe “Applying Total Quality Management to Systems Engineering” Artech House, 1995
Aldizkariak
International Journal of Project ManagementProject Management Journal
Estekak
https://www.pmi.org/ (2022)http://www.ipma.world/ (2022)
http://www.euskalit.net (2022)