Gaia

XSLaren edukia

Proiektuen monitorizazioa eta kontrola

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honen helburua ikasleei Proiektuen Zuzendaritzaren jarraipen- eta kontrol-prozesuak ezagutaraztea da..

Lehenik eta behin, proiektuen kontrolean gauzatzen diren oinarrizko prozedurak aurkezten dira, eta PMI, IPMA eta ISO estandarrak definitzen dituzten kontrol-prozesuak azaltzen dira.

Ondoren, ikasgaiaren muina den balio irabaziaren metodoaren beharra azaltzen da, eta ikasgelako praktiketan eta ordenagailuko praktiketan ezagutza hau praktikan jartzen da.

Amaitzeko, balio irabaziaren metodoaren mugak azaltzen dira, eta haren hedapen nagusiak aurkeztu.



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea.30.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.35.0 %
Proiektuak eraginkortasunez zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz.35.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Gelako p.102030
Ordenagailuko p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak20.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana25.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak0.0 % 40.0 %
Lanak taldeka idaztea30.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:

- Proiektuen Kudeaketako estandar nagusiak definitzen dituzten proiektuak kontrolatzeko oinarrizko prozedurak zerrendatzea

- Proiektu baten egoera ebaluatzea, hura kontrolatzeko balio irabaziaren metodoa erabiliz.

- Balio irabaziaren metodoaren mugak azaltzea eta haren hedapen nagusiak deskribatzea.



Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa jarraia da, hau da, ikasturte guztian zehar egiten da.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa izan ez arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, klaseetara etortzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 30): ikasgaiaren hasieran aurkeztutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).

Talde-lanak (% 35): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei sortuko dira. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).

Azterketa (% 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test motakoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, azterketan 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).



Irakasgaiaren kalifikazioa kalkulatzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarkakoak edo talde-lanak) ez badu gainditzen ezarritako gutxienezko nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino baxuagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen ebaluazioa jarraiari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan dago argitaratuta, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleek hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoan, ohiz kanpokoan eta aurrerapenean).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin zioten ikasleek idatzizko eta ahozko azterketa bat egin behar izango dute, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (ikusi deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).

Irakasgai-zerrenda

Proiektuen kontrolerako sarrera. Proiektuak kontrolatzeko metodoak eta tresnak. Proiektuen kontroleko estandarrak.

Balio irabaziaren metodoa. Oinarrizko kontzeptuak. Desbideratze- eta errendimendu-adierazleak. Aurreikuspenen zenbatespena. Metodoaren aurrerapenak (Irabazitako epea).

Ikasgelan ariketak egitea, erabilera-kasuak aztertuta.

Kontrol-praktikak tresna informatikoak eta Excel, MsProject eta antzeko aplikazioak erabiliz.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.



Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.



Fleming Q.W., Koppelman J.M., ¿Earned Value Project Management¿, Project Management Institute



Oinarrizko bibliografia

Kerzner H., PhD. “Project Management. A systems approach to planning, scheduling and control” 10th edition, Wiley & Sons, 2009



PMI Standards Committee, “A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK guide)”, 6th edition, 2017



Fleming Q.W., Koppelman J.M., “Earned Value Project Management”, Project Management Institute

Gehiago sakontzeko bibliografia

Burke R., ¿Project Management. Planning and Control techniques¿, Wiley & Sons, 2003







Anbari, F. ¿Earned value method and extensions¿ Project Management Journal, vol.34(4), pp. 12-23, 2003



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

http://www.earnedschedule.com/

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak