Gaia
Arriskuen kudeaketa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua arrisku bat zer den, galtzeko, suntsitzeko edo irabazteko aukera zein den jakitea da. Horretarako, arriskuak kudeatzeko metodoak eta tresnak aztertzen dira.Era berean, proiektuetan arriskuak kudeatzeko estrategiak ezartzeko eta ezartzeko metodoak aurkezten dira.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
MUÑOZ HERNANDEZ, JOSE IGNACIO | Gaztela-Mantxako Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Ingeniaritzako Proiektuak | joseignacio.munoz@uclm.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea. | 30.0 % |
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz. | 35.0 % |
Proiektuak eraginkortasunez zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz. | 35.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Ordenagailuko p. | 5 | 15 | 20 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 45.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 33 % |
Talde-lana | 10.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:- Proiektu baten kudeaketan espero diren arriskuak identifikatzea.
- Arriskuak kudeatzeko plan bat egitea, kontingentzia-planak barne.
- Arriskuen kudeaketaren plangintzari aplikatutako software-tresnak erabiltzea
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 20): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako lanak (% 50): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 30): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Irakasgai-zerrenda
Arriskuen kudeaketa planifikatzeaArriskuak identifikatzea
Arriskuen analisi kualitatiboa egitea
Arriskuen analisi kuantitatiboa egitea
Arriskuen erantzunak planifikatzea
Arriskuak gainbegiratzea
PRM softwarearen ikuspegi orokorra
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.Oinarrizko bibliografia
Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Schuyler J., "Risk and decision analysis", PMI,2001Montes J.M., Evaluación de proyectos y análisis de riesgo. Fundación Gómez Pardo, Madrid. 1979.
Kliem, R.L., Ludin I.S., Reducing Project Risk. Gower Publishing. 1997.
Albert, K.J. The Strategic Management handbook?. McGraw-Hill, Nueva York. 1983.
Baker, A. J. Bussiness Decision Making, Crom Helm. Londres. 1981.
Cooper, D. Y Chapman, C., Risk Analysis for Large Projects, Wiley, Nueva York. 1987.
Gómez Bezares ,F., Métodos cuantitativos de gestión, Ibérico Europea de Ediciones, Madrid. 1985.
ITGE, Manual de Evaluación Técnico-económica de proyectos Mineros de Inversión. 1997.
Aldizkariak
International Journal of Project ManagementProject Management Journal
Estekak
https://www.pmi.org/ (2021)http://www.ipma.world/ (2021)