Gaia

XSLaren edukia

Jasangarritasuna

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Iraunkortasuna Proiektu Zuzendaritzaren oinarrizko zutabeetan sartzea duela gutxiko fenomenoa da, eta diziplinaren jakintza-arlo askori eragiten die. Proiektuaren zuzendariak gai izan behar du pertsonen, planetaren eta onuraren alderdiak kontuan hartzeko proiektuaren fase guztiak diseinatzean eta gauzatzean.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ITURRONDOBEITIA ELLACURIA, MAIDEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Adierazpen Grafikoamaider.iturrondobeitia@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Produktuaren diseinu-teoriak eta bizi-zikloa aplikatzea.40.0 %
Proiektuen kudeaketa jasangarrirako erabiltzen diren tresnak eta teknikak aplikatzea eta garatzea.60.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala151530
Mintegia153045

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak10.010 %
Azalpenezko eskolak45.033 %
Talde-lana20.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 40.0 %
Idatzizko azterketa10.0 % 30.0 %
Lan praktikoak10.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea10.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:

- Iraunkortasunak Proiektu Zuzendaritzarentzat duen garrantziaren zergatia ulertzea.

- Iraunkortasunaren oinarrizko kontzeptuak ezagutzea: oinarrizko linea hirukoitza, jasangarritasun-txostenak, bizi-zikloa.

- Proiektu espezifiko batek iraunkortasunean duen eraginaren ebaluazioa aplikatzea.

- Proiektu batek izan ditzakeen eragin negatiboak arintzeko neurriak proposatzea.



Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 20): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Talde-lanak (% 40): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 20): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).

Irakasgai-zerrenda

Jasangarritasun-kontzeptuak. 17 Garapen Jasangarriko Helburuak.

Proiektuen kudeaketa arduratsua

Iraunkortasunerako arauak

Nola lagundu dezake proiektuen kudeaketak iraunkortasuna? Proiektu berdeen kudeaketa. Proiektu jasangarriak kudeatzeko ekimenak.

Proiektu Iraunkorren Kudeaketaren arloko oraintsuko Ikerketa

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.



Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.



Oinarrizko bibliografia

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira

Gehiago sakontzeko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.



Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.







Gareis, R., Huemann, M., Martinuzzi, A. 2011. What can project management learn from considering sustainability principles?. Project Perspectives 33.







Silvius, G. (2012). Change the Game: Sustainability in Projects and Project Management. Green Business Process Management.



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Journal of Cleaner Production



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)



https://www.greenprojectmanagement.org/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak