Gaia
Ingurumena eta segurtasuna
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ingurumena eta segurtasuna bi alderdi dira, duela hamarkada batzuk funtsezkotzat jo ez baziren ere, eta proiektuen kudeaketa ororen oinarrizko hiru parametroetan sartuta ez badaude ere (kostua, epea, kalitatea eta irismena), gaur egun ezin dira bereizi proiektu bat behar bezala kudeatzetik, bai gizarte modernoen eskakizunengatik, bai legezko ondorio posibleengatik, are ondorio penalengatik ere, zeinak ingurumenaren eta segurtasunaren aldagaiak behar bezala ez kudeatzea ekarriko bailuke.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
ZUAZO URIONABARRENECHEA, JOSE IGNACIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | joseignacio.zuazo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuaren aplikazio-ingurunea bereiztea, bai araudiari eta estandarizazioari dagokienez, bai negozioari dagokionez. | 100.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 45.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 0.0 % | 20.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 50.0 % |
Lanak taldeka idaztea | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:- Proiektu bati ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin behar zaion identifikatzea, eta dagokion lege- eta administrazio-prozedura ezagutzea.
- Ingurumen-inpaktuaren azterketa baten egitura proposatzea, legezko balioa izango duena.
- Prozesu jakin baterako teknologia erabilgarri onenak identifikatzea.
- Istripu bat ulertzeko kausazko eredu bat edo bestea erabiltzearen ondorioak ulertzea.
- Prozesu baten arriskuak ebaluatzea, failen zuhaitzaren metodologiaren bidez.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako lanak (% 40): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 30): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Irakasgai-zerrenda
Irakasgaiak bi modulu ditu, argi eta garbi bereizita.Lehen moduluan, ingurumenarekin lotuta, proiektu bat ingurumenarekin atseginagoa izatea ahalbidetzen duten metodologiak lantzen dira, eta bereziki azpimarratzen da ingurumenarekiko integrazio hori lortzeko tresnarik indartsuena dela, hala nola Ingurumen Inpaktuaren Ebaluazio prozedura. Prozedura hori legez eska daiteke ingurumenean ondorio kaltegarriak izan ditzaketen proiektu gehienetan.
Landuko den beste metodologia bat gaur egun Dei (Industria Isurpenen Zuzentaraua) eta lehen Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Zuzentaraua (IPPC Zuzentaraua) izenekoarekin lotutako alderdiak izango dira, hala nola teknika erabilgarri onenak (Teo) eta isurketaren muga-balioak. Azkenik, ACV (Bizi Zikloaren Analisia) izeneko metodologia landuko da, produktu batek ingurumenean dituen eraginak, fabrikazio-fasetik deuseztatu arte, ebaluatzen saiatzen den metodologia.
Segurtasun-moduluari dagokionez, lehenik eta behin, giza fidagarritasuna istripuen kausa gisa aztertuko da, eta, ondoren, istripuak sortzeko eta garatzeko eredu kausalak aztertuko dira. Azkenik, arriskua zehazteko metodologiak aztertuko dituzte.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko diraOinarrizko bibliografia
Espainiako Teo gidak hainbat ekoizpen-sektoretarako. http://www.prtr-es.es/documentos/documentos-mejores-tecnicas-disponiblesUS.Navy, 2002. Navy Occupacional Safety and Health Program Manual. OPNAVINST 5100.23F
Dirección General de Protección Civil, 1994. GUIA TECNICA Métodos Cuantitativos para el Análisis de Riesgos. ISBN 84-8150-042-9
NASA, 2002. Fault Tree Handbook with Aerospace Applications. Nasa office of Safety and Mission Assurance, NASA Headquarters, Washintong, DC 20546
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ministerio de Alimentación, Agricultura y Medio Ambiente, 2015. Prescripciones Técnicas para el Diseño de Pasos de Fauna y Vallados Perimetrales (segunda Edición, revisada y corregida).Cramer, P., 2012. Determining Wildlife use of Wildlife Crossing Structures under Different Scenarios. Utah Department of Transportation Reserach Division
Aldizkariak
International Journal of Project ManagementProject Management Journal