Gaia

XSLaren edukia

Aldaketen kudeaketa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Aldaketaren kudeaketa ikerketa-arlo bat da, eta garrantzi berezia hartzen du egungo ingurune zurrunbilotsuetan, esaterako, non erakundeek aldatu egin behar duten merkatuen eskakizun berrietara egokitzeko. Testuinguru horren aurrean, ezinbestekoa da erakundeek antolakuntza-balio eta -forma berriak hartu ahal izateko metodologiak ezagutzea.

Modulu honetan, aldaketaren kudeaketaren oinarrizko kontzeptuak deskribatzen dira, eta garapen teoriko eta praktikoa duen metodologia bat proposatzen da; izan ere, metodologia hori deskribatu ondoren, prozesu egituratu baten garapenean oinarritutako aldaketa-prozesu bat kudeatu duten enpresen zenbait kasu erantsi eta ilustratzen dira. Azkenik, ikasleak lan sakona egin behar du proposatutako enpresa batean oinarrituta. Enpresa horretan aldaketa bat gertatu da, metodologia osatzen duten faseak identifikatzeko.



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ECHEVARRIA ROBLEDO, MARIA BEGOÑAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraEnpresen Antolakuntzamariabegona.echevarriar@ehu.eus
SANCHEZ FUENTE, FRANCISCOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraEnpresen Antolakuntzafrancisco.sanchez@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea.30.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.40.0 %
Proiektuak modu eraginkorrean zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz.30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Mintegia101525
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak30.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana15.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 40.0 %
Lan praktikoak30.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ikasleak honako ikaskuntza-emaitza hauek lortuko ditu:

Erakunde baten hasierako egoera aztertzea, antolaketa-kulturari dagokionez.

Aldaketa kudeatzeko metodologien egokitasuna ebaluatzea.

Enpresa-erakundeetan aldaketa-prozesuak diseinatzea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

La evaluación de la asignatura se desarrolla de forma continua, a lo largo del curso.

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Lan praktikoa ( % 15): ikasleek, kasuaren metodoaren bidez, aldaketa kudeatzeko metodologiak aplikatzen dituzten kasu praktikoak aztertzen dituzte. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Talde-lanak (% 25): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Lana ahoz ere defendatuko da ( % 20). Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 30): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, Lan praktikoa, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (lan praktikoa edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (Lan praktikoa, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, Lan praktikoa, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (lan praktokoa edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).



Irakasgai-zerrenda

Aldaketa kudeatzeak gaur egungo inguruneetan duen garrantzia aztertzea.

Antolaketa-aldaketaren oinarrizko kontzeptuak.

Aldaketa-prozesuak antolamendu-tipologiara egokitzea.

Aldaketa-prozesuen fase orokorrak identifikatzea.

Aldaketa-prozesuen jardunbide okerrak aztertzea.

Aldaketarako oztopoak identifikatzea.

Aldaketarekiko erresistentziak, ikuspegi pertsonal batetik.

Aldaketarako metodologia definitzea.

Erakunde-aldaketen jardunbide egokiak.

Funtsezko puntuak identifikatzea.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.

Oinarrizko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2006.

Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Anderson A.H. y Barker D. (2006) Effective Enterprise and Change Management. Oxford: Blackwell Publishers Ltd.



- Beckhard R. (2010) Changing the Essence: the Art of Creating and Leading Fundamental Change in Organizations. San Francisco; London: Jossey-Bass.







- Brooks E. (2005) Organizational Change. The Managerial Dilemma. London: The MacMillan Press Ltd.



- Arthur Andersen (1998) Prácticas de Gerencia del Siglo XXI. Editorial La Palma. España.



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak