Gaia

XSLaren edukia

Proiektuaren faseak eta bizi-zikloa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Proiektua, oro har, bizi-zikloa osatzen duten zereginen batasun gisa ulertzea, proiektuaren helburua lortzeko. Proiektu baten faseak definitzen jakitea, oro har eta proiektu partikularretan.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus
VILLANUEVA ROLDAN, PEDRO MNafarroako Unibertsitate PublikoaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaIngeniaritzako Proiektuakpedro.villanueva@unavarra.es

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea40.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.30.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Mintegia101525
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak30.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana15.019 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak20.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:

- Proiektuak kudeatzeko metodologien abantailak eta desabantailak bereiztea: iragarleak, arinak.

- Proiektu espezifiko baterako bizi-ziklo egokiena identifikatzea.

- Proiektu espezifiko bakoitzerako bizi-ziklo egokiena proposatzea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 20): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 50): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 30): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).



Quienes renunciaron a la evaluación continua, se someterán a un examen escrito y oral como los descritos en el apartado anterior (Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia).

Irakasgai-zerrenda

Proiektu baten faseei eta bizi-zikloari buruzko oinarrizko kontzeptuak. Bizi-zikloaren kontzeptu espezifikoak

Aplikazioak.

Serieko produktuak. Obra zibila.

Proiektu mota bakoitzerako bizi-zikloaren eta denboraren eta baliabideen plangintzaren eta esleipenaren arteko erlazioa ezagutzea

Faseak.

Proiektu baten faseak haren bizi-zikloarekin lotzea.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.

Oinarrizko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2006.

Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- GORDON WEBSTER "LA GESTION DE PROYECTOS EN LA EMPRESA" AENOR 2000



ISBN: 84-8143-187-7



- PINTO JEFFREY K. "PROJECT MANAGEMENT HANDBOOK" PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE 1998



ISBN: 0-7897-4013-5



- HAROLD KERZNER PH. "PROJECT MANAGEMENT: A SYSTEMS APPROACH TO PLANING, SCHEDULING AND CONTROLLING" JOHN WILEY & SONS 2002 0-471-22577-0



- MORILLA, IGNACIO "PROYECTOS. GUIA METODOLÓGICAY PÁCTICA PARA LA REALIZACIÓN DE PROYECTOS" COLEGIO DE INGENIEROS CAMINOS CANALES Y PUERTOS 2001 ISBN: 84-380-0193-9



- MODARRAS MOHAMMAD "RISK ANÁLYSIS IN ENGINEERING" TAYLOR & FRANCIS 2006 ISBN: 978- 1-57444-794-1



- BENNET P. LIENTZ "RISK MANAGEMENT FOR IT PROJECTS" ELSEVIER 2006 ISBN: 0-7506-8231-0



- BLASCO JAUME "LOS ARTEFACTOS Y SUS PROYECTOS" EDICIONES UPC 2000 ISBN:84-8301-234-0 - Mc GHEE, PAMELA "PAINLESS PROJECT MANAGEMENT: A STEP-BY-STEP GUIDE FOR PLANING, EXECUTING AND MANAGING PROJECTS" DIAZ SANTOS 2006 ISBN: 978-0-470-11721-8



- KRAUSE F. "THE FUTUREOF PRODUCT DEVELOPMENT" PROCEDINGS OF THE 17TH DESIGN CONFERENCE" SPRINGER DISTRIBUTION CENTER 2006 ISBN: 978-3-540-69819-7



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak