Gaia

XSLaren edukia

Proiektu-taldearen kudeaketa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Proiektuen zuzendaritzaren funtsezko alderdietako bat giza baliabideen zuzendaritza da, neurri handi batean lantaldeen bidez antolatzen dena. Irakasgaian, proiektu-taldeen kudeaketarekin, horiek antolatzeko moduarekin, lanaren kudeaketarekin, zuzendaritzarekin, talde-lanaren printzipioekin eta lidergoarekin eta motibazioarekin lotutako alderdiekin lotutako alderdiak aurkezten zaizkie ikasleei.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus
ALVAREZ CABAL, JOSE VALERIANOOviedoko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreavaler@api.uniovi.es
RODRIGUEZ MONTEQUIN, VICENTEOviedoko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaIngeniaritzako Proiektuakmontequi@api.uniovi.es

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden ezagutzak, tresnak eta estrategiak aplikatzea, haien garapena optimizatzeko.30.0 %
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden tresnak eta estrategiak garatzea, haien garapena optimizatzeko.30.0 %
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko proposamenak eta planak zuzentzea40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Mintegia101525
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak30.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana15.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak20.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea20.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Talde-lan eraginkorra egiteko betekizunak identifikatzea

Lantaldeen prestakuntza- eta hobekuntza-zikloa ezagutzea

Talde bateko kide bakoitzaren berezitasunak identifikatzea, lan-talde batean integratzeari eta haren eginkizunei dagokienez

Proiektu-zuzendariak lider gisa dituen gaitasunak eta gaitasunak identifikatzea

Lantalde bakoitzerako zuzendaritza-modu egokiena ebaluatzea

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 25): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Talde-lanak (% 40): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).



Irakasgai-zerrenda

Talde-lanaren kontzeptua. Talde-lanaren beharra.

Talde-lana proiektuen esparruan.

Rolak eta nortasuna.

Taldeen betekizunak: Zuzendaritza eta lidergoa.

Zereginak, rolak eta erantzukizunak zuzentzea. Liderraren ezaugarriak.

Boterea eskuordetzea eta banatzea.

Banakako jarrerak eta motibazioa.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.

Oinarrizko bibliografia

- Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2006.

- People in Projects. Project Management Institute, 2001.

- Belbin M., Roles de Equipo en el Trabajo, Londres, 1993.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2006.



- People in Projects. Project Management Institute, 2001.



- Belbin M., Roles de Equipo en el Trabajo, Londres, 1993.



- Edwards, A., Wilson, J.R.; Implementing virtual teams: guide to organizational and human factors, vol. 1. (1st ed.) 2004, Gower Publishing Company, Hants, England.



- Jung, Carl G., Psychological Types, Journal of Psychological Type, Volume 15, pp. 50 - 53, 1988.



- Keirsey, D., and Bates, M., ¿Please Understand Me: Character and Temperament Types¿. Prometheus Nemesis Book Company, CA: 167-207, 1984.



- Keirsey, David, ¿Please Understand Me II: Temperament, Carácter, Intelligence¿, 1998.



- Myers Briggs Isabel, and Myers, Peter B., ¿Gifts Differing: Understanding Personality Type¿, 1980.



- Introducción a la Psicología del Trabajo Autor: Trechera Herreros, José Luis Editor: Desclee de Brouwer Año: 01-10-2000 Nº edición: 1 I.S.B.N.: 978-84-330-1517-



- Fundamentos de trabajo en equipo para equipos de trabajo Autor: Sánchez Pérez, José Editor: McGraw-Hill Año: 01-11-2006 N edición: 1 I.S.B.N.: 978-84-481-5682-4



- Motivación de equipos humanos Autor: Harvard Business School Press ISBN: 8496612414.



- Práctica de la inteligencia emocional, La Autor: Goleman, Daniel, Editor: Kairós Año: 01-02-1999 N edición: 1 I.S.B.N.: 978-84-7245-407-1



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak